Orka en the city - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Orka en the city - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Orka en the city

Door: Jack & Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2011 | Canada, Victoria

Hallo allemaal,

Gisteren na het eten hebben we alles op de site gezet. Het plan was om op tijd te gaan slapen omdat we morgen weer vroeg op wilden staan ( 07.00 uur ). We zaten nog even tv te kijken toen we rond 21.00 uur veel voertuigbewegingen hoorden. Wat denk , gaan ze het oude wegdek weg frezen en daarna nieuwe plaatsen. Hebben wij weer,de hele nacht herrie,daar had ik (jack ) meer last van dan Annemarie. Maar hierdoor waren we voor de wekker wakker. Even wat gegeten en niets gedronken. Op naar het whale kantoor. Hier aangemeld en ons voertuig in een garage gezet. Terug en wachten tot we ons mochten aankleden in de pakken(wat tevens een redvest is als je te water zou raken). Op naar de zodiac er kunnen op deze boot maximaal 12 personen. Gelukkig waren we met 8 personen zodat we ruim konden zitten. De twee maal 200 pk motoren werden gestart en we gingen op weg. De snelheid zat er lekker in tot het moment dat we in het gebied waren waar we de orka’s misschien konden spotten. Na even gelegen te hebben hoorde de schipper dat er verderop een orka zou zijn. Gas er op en daar heen..... op de plek aan gekomen konden we 1 mannentje waar nemen. Helaas was hij rustig aan het voorbewegen en kwam hij niet erg veel uit het water. Jammer maar de rit met de zodiac was een ervaring op zich. Op de terugweg vertelde de schipper later dat hij normaal 30 mile vaart ,maar nu zaten we veel verder en was het 60 mile. Op de terug kwamen we ook dolfijnen tegen.
Terug op de wal hebben we eerst de haven bekeken en zijn later het centrum in geweest. De maag gaf wel aan dat er iets in mocht komen. N a het vullen zijn we via chinatown gelopen en hoorden we trommel geluiden. Die kwamen van een optreden van indianen. Onderweg zijn we ook langs de oude markt geweest die in 1880 is gebouwd en nog ingebruik is met kleine winkeltjes. Later zijn we langs de kustlijn gereden en hebben hiervan genoten. Ook van de huizen die je dan tegen kom wat een verschillen heb je dan...... . Nu weer terug in het hotel en de foto`s bekijken en welke we jullie willen laten zien. Het verhaal en de foto’s op de site zetten. Dan rest nog eten ,koffer weer inpakken voor morgen voor de overtocht. En weer een ander avontuur......
Groetjes van ons

• 18 September 2011 - 06:49

Pa-Ma:

Goedemorgen, wat een ervaringen op één dag. Schitterend, neem de herrie dan maar voor lief. Dat varen is wel wat voor jou Annemarie in zo'n klein bootje, want als het de boot is van de foto, hoe kan je daar in met 12 pers. Hier is het regen en nog eens regen, het lijkt echt herfst.Fijne dag en tot morgen(jullie gaan nu echt aftellen) gr.van ons.

• 18 September 2011 - 07:01

Monique &kids:

Hoi vakantiegangers,

Het blijven veel verschillende ervaringen die jullie mee maken. Het zijn nu wel echt de laatste vakantiedagen. Je mag nog wel zeker een week vrij nemen om bij te komen van alle indrukken.
    Geniet nog maar even van de komende dagen en we wensen jullie een goede terug reis.

groetjes uit een nat Nederland

• 18 September 2011 - 10:20

Audrey:

helemaal geweldig toch dat jullie dit zo mee kunnen maken!!! Geniet er maar van, hoop wel dat jullie vannacht beter kunnen slapen:-)

Groetjes uit een regenachtig Den Haag

• 18 September 2011 - 13:19

Struifenco:

Die pakken staan jullie goed ;-) Gave foto's weer.
    Meer heb ik even niet toe te voegen,zo zit ik een collega 'te volgen in het warme Thailand( 33 gr) en zo zit ik weer in Canada ( 18 gr). En wij zitten precies in het midden.

Geniet er nog lekker van , kan ik nog lekker met jullie mee genieten..
    Toedels J oh en R :-)