statue of liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu statue of liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

statue of liberty

Door: Annemarie & Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

04 September 2010 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend al vroeg op pad. Om 7.30 uur zaten we al in de metro om naar het vrijheidsbeeld te gaan. We moesten eerst door een security check om aan boord te gaan van de boot die ons naar Statue Island bracht. Eerst een rondje rond het beeld gelopen en diverse foto’s genomen van de skyline van New York. Vervolgens wilden we het beeld in. Natuurlijk weer een security check en de tassen mochten niet mee. In het beeld even boven op de sokkel gestaan. Verder mochten we helaas niet aangezien we hier geen kaart voor hadden kunnen kopen. Er mogen maar 240 mensen de kroon in en wij hoorden daar vandaag helaas niet bij. Ach 128 treden waren ook wel weer genoeg. Vervolgens met de boot naar Ellis Island. Hier moest men vroeger eerst naar toe voor men wilde immigreren de States in. Vervolgens weer met de boot terug naar vaste wal. De rest van de dag gebruikten we de benenwagen…..Gelukkig was het niet meer zo warm. Eigenlijk was het heerlijk en zijn we verbrand. Met de benenwagen dus naar Wallstreet. Wat is dit beveiligd zeg niet normaal. Van Wallstreet zijn we doorgelopen naar het politiemuseum. Dit viel eigenlijk onwijs tegen. Het is dat we langzaam liepen en het nog een uur volhielden maar dat was dan met moeite. Vervolgens doorgelopen naar de haven met een mooi uitzicht op Brooklynbridge en Manhattanbridge. We hadden nog niet genoeg gelopen dus met een kleine tussenstop bij de Subway voor een broodje doorgelopen naar Ground Zero. Een grote bouwput! Buiten een gedenkteken voor de gevallen brandweerlieden was er niet veel te zien.
Toen bijna teruggestrompeld naar de metro….. Nu dus eindelijk terug bij het hotel en met de voeten omhoog een verhaaltje met de foto’s in orde aan het maken.
Laatste nieuws.. We horen heel veel brandweerwagens voorbij scheuren. Ook niet zo vreemd met een dikke rookpluim een eindje voor ons hotel. Jack is niet voor het raam weg te slaan. hihi
Vanavond gaan we de koffers al weer pakken. Morgenochtend om 8.10 uur worden we namelijk opgehaald om naar het vliegveld te gaan waar we de auto ophalen.
Tot morgen!

• 05 September 2010 - 07:02

Pa En Ma:

Zo te lezen en te zien een mooie dag, met veel indrukken. Dit zegt ons ook wel iets, je hoort er n.l. veel van. Leuk hoor zo'n verslag. gr.