San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Jack Tukker - WaarBenJij.nu San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

San Marino

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

22 September 2021 | San Marino, San Marino

San Marino

Pa is jarig!!! 75 jaar !!! Vandaag een dagje over in dit hotel dus in de omgeving kijken. Dat werd dus in het staatje San Marino. Onderweg even naar pa gebeld om te feliciteren.
San Marino is een staatje waar je tax free kunt shoppen dus ja dat moet altijd goed komen. Binnendoor gereden om ook een stukje van de omgeving te zien. Was af en toe weer steil omhoog of omlaag. De temperatuur is inmiddels wel een beetje gedaald…brrr als je 2 weken 30 graden hebt gehad is 14 in de ochtend en 20 in de middag best koud….. maar het is nog steeds prachtig weer. Kunnen we alvast aan de Nederlandse temperatuur wennen.
Aangekomen in San Marino wilden we naar het fort op de berg. Gelukkig was het nog aardig bovenaan parkeren maar toch was het nog een aardige klim omhoog. Konden we daar een kaartje kopen hoeveel attracties je wilde bekijken Nou die 2 torens en al die andere museums hoeven niet. Niet aan ons besteed.
Dus op pad naar de torens. Schitterend uitzicht. Wel een beetje heiig dus slecht te zien op de foto’s. In de torens hadden ze een tentoonstelling van alles wat in het fort is aangetroffen. Harnassen en wapens. Een mooie collectie. Vervolgens in het stadje rondgekeken en uiteraard wat parfumpjes geshopt. Scheelde aardig wat om het zo maar te zeggen.
Heerlijk geluncht met uitzicht op de zee. Hier eten ze alleen pasta of pizza tussen de middag. Broodjes zoeken behalve in de supermarkt is best een uitdaging. Avondeten is eigenlijk standaard ook 4 gangen. Voorgerecht 1e gerecht 2e gerecht en dessert. Oh ja en dan ook nog koffie. Eten doen ze ook pas vanaf 19.30 uur. Dus dat is voor ons best wel wennen. Na 2 weken is het nog steeds niet gewend hoor.
We wilden eerst nog naar een ander plekje maar hadden er allemaal geen zin in dus langzaam binnendoor terug gereden naar het hotel. Vandaar dus een vroeg verhaaltje. Morgen rijden we naar Venetië.

• 22 September 2021 - 17:35

Annie Van Den Boogert :

Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader, Annemarie. Wat hebben jullie weer een mooie dag gehad. Prachtig zo te zien op de foto's. Fijne avond.

• 22 September 2021 - 19:19

Netty :

Gefeliciteerd met je vader Annemarie, foto's zien er weer mooi uit, hier is het ook nog heerlijk weer, niets te klagen.

• 22 September 2021 - 21:08

Marieke En Iris:

Gefeliciteerd met paps.

• 22 September 2021 - 21:43

Audrey:

Mooie dag weer. Leuk morgen Venetië, kun je prachtige maskers kopen (als je ervan houd uiteraard).
    Veel plezier.

• 22 September 2021 - 21:45

Hans Joke:

Jullie hebben ook een fijne dag gehad, wij ook. Wat een mooe foto's. Jadore breng je mee hé. Fijne avond en voor morgen oppassen in de gondel trusten pa ma

• 22 September 2021 - 23:54

Monique&Arjan:

venetie veel fotos maken hoor