Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Rome

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

14 September 2021 | Italië, Rome

Onderweg naar Rome
Zo daar konden we dan vertrekken. We waren wel een beetje klaar met het hotel… Noemen ze dan 4 sterren nou die moeten ze maar snel van de muur halen. Bij een betere inspectie bleek dat het toch niet zo schoon was. Overal haren… yak… De airco deed het niet. Nou dat is best lekker als het 31 graden is. De dame had hem ’s-Middags aangezet. Toen we na het eten terug kwamen was hij weer uit. Ruud naar de balie… snapte die knakker er niks van en wilde geen moeite doen om het probleem op te lossen. Vannacht leek het wel of de buren bij ons in de kamer zaten zo gehorig. Bloedheet natuurlijk in de kamer dus weinig geslapen …ontbijt werden we door een kenau aangevallen omdat we zelf brood pakten. Nou dat was niet de bedoeling. Alles wat je wilde moest je aanwijzen en dan legde zij het op een bordje… 6 plakken ham en 6 plakken kaas voor 2 kleine boterhammetjes…de helft ging weg. Duurde op deze manier ook een eeuwigheid… dus al met al blij dat we de koffers in de auto konden gooien en met een bloedgang naar Rome. Om 10.00 uur al bij het hotel… uiteraard mochten we er niet in maar wel parkeren. Men was ook zo aardig om uit te leggen hoe we het beste naar de bezienswaardigheden konden. Met de metro. Dus een puzzeltje metrokaartjes kopen en hoe werkt de metro…uurtje later stonden we in hartje Rome.
Nou daar hebben we wat afgewandeld hoor. Eerst naar de Trevi fontein… Nooit geweten dat dat ding zo groot was. En druk niet normaal… Na wat fotootjes verder gehobbeld richting Colosseum. Onderweg heel veel andere mooie gebouwen en opgravingen. Genoeg om je ogen uit te kijken. Ook de vraag hoe die mensen vroeger dit soort gebouwen voor elkaar hebben gekregen zonder de moderne hulpmiddelen van nu. Bij het Colosseum nog geprobeerd om kaartjes te krijgen. De wachtrijen waren niet zo lang. Moest allemaal weer online moeilijk moeilijk… uiteindelijk maar besloten om het hierbij te laten en de buitenkant te bekijken. Moesten anders 1,5 uur wachten. Daar hadden we in die hitte niet zoveel zin in. Daarbij zagen we ook dat veel in de steigers stond
Op zoek naar de hop on hop off bus… nou de helft van de maatschappijen rijden dus alleen van vrijdag tot en met maandag… En natuurlijk vanaf de andere kant van het Colosseum.
Daar hadden we geen zin meer in. Morgen dan maar. Op naar het hotel om daar in te checken en bij te komen van de over verhitting. Heerlijk even douchen en pootjes omhoog.
Straks nog even wat eten en dan morgen naar Vaticaanstad en de Sint Pieterbasiliek.

• 14 September 2021 - 18:15

Jeannette :

Kleine aanvulling voor morgen, misschien, als hij niet op vakantie is, dat we de paus gaan zien, houdt dan audiëntie. We gaan het beleven.

• 14 September 2021 - 18:16

Ruud:

Nu ik een keer als eerste een reactie,
    Na een klein tukje beetje bijgekomen , eerst bijna een hittestuwing van de warmte en drukte ( niet normaal meer )
    Nu bijna onder dekens na een heerlijke douche en een werkende airco.
    Al met al wat een indrukwekkende ervaring.
    Straks lekker eten en morgen naar de paus

• 14 September 2021 - 20:07

Hans Joke:

Wat een enerverende dag hebben jullie gehad. Wel heel mooi en interessant. Ruud ik ben nu de eerste van de vaste lezers. Fijne avond en hopenlijk lekker slapen in een koele kamer lfs.pa ma

• 14 September 2021 - 20:59

Anette:

Zou het hier stoffig zijn? Gelukkig kunnen jullie dat hotel achter je laten :)
    Veel plezier hoor in Rome en nu hopenlijk een mooier hotel. Groetjes van ons.