San Gimignano ,verjaardag - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu San Gimignano ,verjaardag - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

San Gimignano ,verjaardag

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

12 September 2021 | Italië, San Gimignano

San Gimignano

Vandaag hadden we een dagje in de omgeving van San Gimignano. Jack was jarig….dus dat was feest. Bedankt voor de vele berichtjes die hij heeft mogen ontvangen.
Het is in ieder geval een leuke dag geweest. Cadeautje had hij al gehad dus dat bleef even achterwege want stond al thuis.
Vanochtend lekker wezen ontbijten. Zo dat was een ontbijt… heerlijk. Al het kakvolk met hun autootjes waren er ook. Dachten dat ze even konden voorpiepen. Nou dan ben je de verkeerden tegen gekomen. Ook gewoon net als ons, het pleps, wachten tot het je beurt is. Heerlijk gegeten met uitzicht over Toscane.
Ondanks dat het een warme dag zou worden toch maar in de auto gestapt en op naar San Gimignano. Een oud stadje met heel veel torens. Gisteravond hadden we er al gegeten dus wisten al waar we moesten zijn. Het ligt op een heuvel dus was een aardige klim. Leuk door de smalle straatjes gelopen. Eigenlijk hadden we een groot deel gisteren al gezien. Het was ook behoorlijk druk in het stadje. Dus na een wandelingetje besloten om door te gaan naar het 2e plekje dat we wilden bekijken. Monteriggioni. Ook weer een ommuurd stadje. Hier was een trouwerij aan de gang en een rally van vespa scooters. Dus maar even plaats genomen op een terrasje voor een welverdiend drankje en hapje om te kijken hoe alles er aan toe ging. Leuk die confetti maar die arme pastoor kon vervolgens het halve plein stofzuigen…hihi
Door naar de volgende plaats Siena daar aangekomen bleek dat er een wielerronde was. Nergens parkeerplaats te vinden. Daar waren we gauw klaar mee want de temperatuur was inmiddels ook al 31 graden en die airco in de auto was best lekker. Dus binnendoor door het prachtige landschap terug gereden naar het hotel. Daar lag namelijk een heerlijk zwembad op ons te wachten.
Zwembad was heerlijk…. De tuin wat minder… Althans die bedjes waren ook goed, tuin mooi en uitzicht goed maar we werden opgevreten door de muggen. Dus ingewikkeld in een badjas en handdoek op het bedje gelegen. Wat een armoe troef…. Inmiddels 20 muggenbulten rijk…..Gelukkig heeft Ruud er nu ook een. Heeft hij ook wat om te krabben.
Dat liggen was dus gauw klaar… Dan maar een heerlijke douche en op het balkon bij Ruud en Jeannette gezeten want dat lag in de schaduw. Toen hadden we toch een behoorlijk dilemma want we moesten wat eten. We hadden niet zoveel zin om weer naar het dorpje te gaan en de steile helling te moeten bestijgen. Dus in het hotel van de snack kaart diverse gerechten besteld en dit met zijn vieren gedeeld. Zo lekker gegeten hoor. Nu is het weer tijd voor op de kamer en een verhaaltje.
Morgen naar het volgende hotel …. Voor 1 nachtje maar want dan gaan we door naar Rome.

• 13 September 2021 - 07:25

Hans Joke:

Jack en Annemarie zo kunnen jullie terugzien op een afwisselende verjaardag. Weer een leuk verhaal en foto's. Eindelijk zijn we de eerste om te reageren. Wat treffen jullie het met zulk mooi weer. Fijne dag allemaal geniet ervan, Pa Ma

• 13 September 2021 - 08:44

Annie Van Den Boogert :

Nog van harte gefeliciteerd. Het was een afwisselende verjaardag met activiteiten en veel zon. Goede reis.

• 13 September 2021 - 09:04

Klarie:

Nog van harte gefeliciteerd! Goede reis naar jullie volgende stek! En....benieuwd alweer naar het volgende verslag want de verslagen zijn weer heel leuk om te lezen! Groetjes uut Stellendam!