onderweg naar Geilo - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Geilo - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Geilo

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

06 September 2019 | Noorwegen, Geilo

Vandaag vroeg op. Hadden een lange rit te gemoed en moesten het huisje nog even poetsen. Eer dat we al onze troep weer in de auto hadden. Je kan beter met het vliegtuig. Is veel overzichtelijker. Nu dus koelbox dekbed en krat met troep extra. Veel spullen slingeren rond door de auto. Zit normaal echt allemaal in die 15 kilo die we meenemen.
Onderweg was het echt weer verschrikkelijk mooi. De meest afwisselende landschappen. Watervallen niet op een hand te tellen. Op 2 ook niet trouwens.
We hebben een paar foto’s toegevoegd van de omgeving, maar eigenlijk is het haast niet mogelijk om het op een foto vast te leggen. Een deel voerde al langs de fjorden. Op de foto’s is niet te zien hoe groot die zijn. Ook hebben we op grote hoogte gereden waar nog duidelijk sneeuw was te zien. Hier waren ook grote meren die weer de grote watervallen verklaarden.
Kijk even naar de foto van de Voringsfossen. Helemaal linksboven in de hoek hangt een behoorlijk grote heli. Dit om ter vergelijking te kijken hoe groot deze waterval is.
Daar stond ook nog een trol. Zijn ze dus echt gek van hier. Die op de foto is mee… Komt naast de voordeur hihi….
Onderweg ook meerdere tunnels moeten doorkruisen. Zou je zeggen dit is niet zo heel bijzonder. Deze waren 5 km lang maar maakten een looping in een berg. Dus we draaiden een rondje in de berg om een stuk hoger er weer uit tekomen. Echt bijzonder nog nooit gezien. Nu dus 2 keer.
Meerdere keren een korte stop gemaakt. Al met al waren we dus om 15.00 uur in Geilo. Gelukkig mochten we ons huisje weer in. Alles weer gedumpt. Het is weer keurig. Dat is echt opvallend ondanks dat degene die erin zitten zelf moeten schoonmaken alles ziet er keurig uit. Hier hadden we ook de mazzel dat de bedden al opgemaakt waren dus dat was een mooie meevaller.
We zijn nog even het dorp ingegaan opzoek naar de wasserette.. Even wat boodschappen om te eten en straks languit op de bank… Hopen dat er wat op televisie is dat we kunnen verstaan hihi… Wat een vreselijke taal is dit echt niets van te maken. Gelukkig spreekt iedereen goed Engels… anders was het een aardige dobber geworden met het boekje wat en hoe in het Noors.

• 06 September 2019 - 18:25

Pa Ma:

Inderdaad wat een prachtige natuur. Daar ben je stil van denken we. Wel hebben jullie de jassen aan dus nog geen hitte, als het maar droog is. Prachtig huisje weer 3 nachten of korter.? Die trol toch niet echt in de voortuin ? Fijne avond, hier alles goed x pa ma

• 06 September 2019 - 19:36

Monique:

Heerlijke fotos

• 06 September 2019 - 19:58

Annie:

Prachtige foto's. En zo te zien weinig toerisme? Ik hoop voor jullie dat het weer nog wat mooier word. Veel plezier.

• 06 September 2019 - 19:59

Miep En Iris:

Ziet er zeker indrukwekkend uit. Mooie natuur en watervallen. Ach dat het dan wat minder weer is maakt dan ook weer niet uit.