Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 September 2013 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Goedemorgen allemaal. Vandaag een verhaaltje uit een warm Death Valley. Zo warm dat wij nu zelfs even bij de airco zijn gekropen om bij te komen.
Vanochtend waren we allebei vroeg wakker dus er maar uit. Des te langer hebben we de tijd in Death Valley. Na een ontbijtje op pad. Het zou immers een ruim drie uur rijden worden naar het hotel en onderweg wilden we nog wat stops maken.
De eerste stop was een van de laatste dorpjes voor Death Valley om de tank van de auto in ieder geval vol te pompen tot het maximale. Er zijn namelijk een aantal regeltjes voor dat je Death Valley in mag. Onderandere dus een volle tank, meer dan voldoende water en af en toe de airco van de auto uit.
Bij het visitor centre gelijk de laatste info en mooie plekjes die het bezichtigen waard zijn opgehaald. Bleek dat de weg die we eigenlijk voor morgen in gedachten hadden was afgesloten omdat de weg was weggespoeld. Dus dat werd even aanpassen in het programma. Het was dus goed dat we op tijd waren vertrokken. Alles aangevuld en voorbereid op pad.
Toen we Death valley inreden vonden we het al wat heiig. Bleek dat er een zandstorm was. We zagen dus een en al zand rond waaien en hoorden de auto gezandstraald worden. De airco moest uit dus dat was behoorlijk zweten want het was inmiddels ruim boven de 30 graden. De zandstorm werd zodanig dat we de weg niet meer zagen. Sterker nog we konden de motorkap nog net zien en dan hield het op. Dus dat werd zeer langzaam rijden en maar hopen dat wij niet op een voorganger zou rijden danwel dat we niet van achter werden aangereden. Gelukkig ging het goed. Al was er wel zo’n idioot die zijn auto midden in het ergste stuk van de zandstorm aan de kant zette omdat hij kennelijk niet verder durfde. Hij had hem zo aan de kant gezet dat hij nog half op de weg stond en wij hem maar net konden ontwijken.
Onderweg een aantal stops gemaakt bij zandduinen en mooie plekjes. Overal werd gewaarschuwd om vooral veel te drinken en niet te ver bij de auto weg te gaan. Nou dat wilde je echt niet. Niet te harden zo heet. Uiteindelijk besloten om toch de airco aan te doen en de motor van de auto maar in de gaten te houden zodat die niet zou oververhitten.
Death valley is ondanks de hitte ( gelukkig hadden wij veel wind, zeg maar storm wat de temperatuur iets draaglijker maakte) schitterend om te zien. Echt iets wat je eens moet hebben gezien en de moeite meer dan waard is om te bezoeken. Alles is gortdroog maar de kleuren zijn schitterend. Op de foto’s zal het echt niet zo over komen als het daadwerkelijk is maar we hopen jullie toch een impressie te kunnen geven.
We zijn eerst maar doorgereden naar ons hotel in Death Valley in het dorpje Furnace Creek. Hier hebben we een mooie kamer die uitkijkt op de Golfbaan. En het belangrijkste een airco en een ventilator!!!! ( Nu we het verhaal schrijven 20.00 uur is het nog 30 graden dus jullie begrijpen dat we blij zijn met de airco)
Vervolgens zijn we Death valley ingereden naar een plek genaamd Bad Water bassin. Dit is het laagst gelegen punt van Amerika en ligt 85 meter onder de zeespiegel. Hier hebben je stukken waar je het zout zo opgedroogd ziet liggen. Een stuk de zoutvlakte opgelopen om wat foto’s te maken. Hier werd helemaal gewaarschuwd voor de warmte. Door de witte vlakte trekt het meer zon aan en droog je snel uit. Dit was ook te merken daar de wind er ook nog eens bij kwam. Uiteindelijk toch maar terug gelopen aangezien het niet te doen was. Toen we in de auto zaten kwam eigenlijk pas echt de warmte uit ons naar boven. Zweten!!!! Toen we eenmaal reden was het weer 110 F wat overeen komt met 43,3 graden! ( dat nadat we inmiddels weer reden en het stormde)
Op naar de volgende stop. Nou ja stop. Hier kon je een rondje rijden door Artist pallet. Jeeeh wat is het daar schitterend. Alle kleuren van de regenboog kom je tegen in de bergwanden, zand en grind hopen. Ongelooflijk!.
Eigenlijk hadden we in gedachten om morgen naar Dante’s View te rijden. Een uitzichtpunt over Death valley, maar we hadden nog genoeg tijd om het nu te doen. Dan kunnen we morgen weer wat anders doen. Dit was ongeveer drie kwartier rijden maar dan heb je ook wat. Een ongelooflijk mooi uitzicht over Death Valley. Natuurlijk weer de benodigde foto’s
Op de terugweg langs Zabriskies point. Een uitzichtpunt over gele zandbergen die helemaal door de wind en regen zijn uitgesleten. In het boekje stond dat de zonsondergang hier fantastisch moest zijn en dat dit om 17.45 uur moest zijn. Wij daar dus naar toe. Nou de zon stond nog vreselijk hoog. Tenzij hij naar beneden zou vallen zou het nog wel even duren. Ook hier speelde de warmte en storm de nodige parten waardoor we toch besloten de zonsondergang niet af te wachten en lekker naar het hotel te gaan.
In het hotel net een heerlijke echte hamburger gegeten (niet zo’n platgeslagen McDonalds ding) en nu dus druk met het verhaal en de foto’s zodat jullie kunnen meegenieten.
Voor ons morgen ( voor jullie nu al) is pa jarig! Hiep hiep hoera... We gaan proberen te bellen maar dat gaat nog wat problemen opleveren dus op hoop van zegen. Anders een gezellige verjaardag!
Morgen gaan wij op pad richting Las Vegas!
Gr van ons
Ps de foto's plaatsen lukt niet dus die volgen de volgende keer

• 22 September 2013 - 09:47

Pa En Ma:

Goedemorgen, eerst reageren voor we naar de kerk gaan. Wat een story, we beleven het echt mee. Maar het was dus echt niet ongevaarlijk door zulke zandstormen. En dan zo'n warmte, wat een geluk dat de auto het goed doet. We zijn benieuwd naar de foto's. Bedankt alvast voor de felicitatie en we wachten je telefoontje af. Een fijne dag,(misschien lekker een keer rustig aan?) en groetje Pa en Ma

• 22 September 2013 - 09:54

Iris En Moeders D:

Gaaf hè Death valley. Heel mensen denken dat het een kale vlakte is. Maar dat is echt niet zo. En ik ben blij dat jullie naar artist pallete zijn gegaan. Dat vond ik zelf een van de mooiste stukken van het park.
    Nou veel sterkte en plezier met de hitte en reis.

• 22 September 2013 - 10:46

Netty:

Nou nou jullie beleven nog eens wat,ik ben blij dat ik er niet bij was.
    Het zand zat zeker tot in de haren?
    Jammer geen foto er bij ,zien we dan wel als jullie terug zijn.
    Een goeie reis naar Las Vegas (hou je knip goed dicht!!!)

• 22 September 2013 - 12:13

Hans En Tilly:

Wat is het toch heerlijk om hier te zijn, aardig temperatuurtje! Maar uit je verhaal blijkt hoe mooi het daar is. We zijn benieuwd naar de foto's! Nog veel plezier en geef niet te veel uit in Las Vegas! En nog van harte gefeliciteerd met je vaders verjaardag!

Groet uit loosduinen,waar alles goed is.

• 23 September 2013 - 12:43

Pa En Ma:

Wat een prachtige natuur foto's zijn dat, om stil van te worden. Dat kun je je hier echt niet voorstellen.

• 23 September 2013 - 15:55

Diana:

Wat ziet het er schitterend uit!
    Geniet ervan!!

Gr. van ons

• 23 September 2013 - 21:46

Audrey:

wat heerlijk om die foto's te zien, niets veranderd in al die jaren! Echt geweldig. Zoals jullie waarschijnlijk hebben gehoord regent het 1x per jaar in DV. Guess what, heb ik toen meegemaakt. Plenzen en meteen weer droog, door de droogte etc.. Nou luitjes geniet ervan en stuur wat van de warmte naar ons toe, begint wat fris te worden hier! knuffels x