Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal
Vandaag een kort dagje gehad. We waren om 8.00 uur aan het ontbijt in onze bed en breakfast.
Lekker een gebakken eitje met bacon en toast. Smaakte goed. Gelukkig hadden ze maar 10 soorten honing voor op de toast. Voor mij niet zo moeilijk want ik vind het toch niet lekker maar voor andere gasten wel.
Na het ontbijt op ons gemakje richting Rotorua gereden. Het was maar een kort ritje van ongeveer 180 km. Het was vandaag geen lekker weer. We hebben alleen maar regen gehad. Het hoeft niet warm te zijn maar droog is toch wel lekker.
Aangekomen in Rotorua zijn we eerst naar een I site gegaan. Zeg maar de VVV bij ons. Dit doen we eigenlijk altijd. Je kunt ze hier overal vinden op de meest rare plaatsen. Ze kunnen je leuke informatie geven over wat er te doen is in de omgeving en ook alvast activiteiten boeken.
De dame daar heeft ons het een en ander aangeraden. Zo ook het doel wat we eigenlijk vandaag hadden omdat morgen te doen als we richting lake Tapoe gaan. Ze heeft gelijk wat kaartjes geboekt voor de geiser die we onderweg gaan bekijken. Dat was dus even iets anders verzinnen. In Rotorua had je ook een gedeelte waar je heen kon om de vulkanische activiteiten te bekijken zijnde borrelend water en modder. Gelukkig ruiken jullie niet bij de foto hoe het stinkt. Rottende eieren!!!
Zo ruikt het hier trouwens overal. Zelfs in de hotelkamer. Gelukkig dus maar dat we er een nachtje zijn. We zijn dus maar een stukje het stadje uitgereden op zoek naar de Okere Falls om daar even de waterval te aanschouwen. Hier een stukje door het bos gelopen.
Op de terugweg kwamen we een outdoorwinkel tegen. Jack heeft even een paar nieuwe schoenen gekocht. Kan hij weer wandelen hihi.( hij heeft ze niet meer uitgedaan zo blij is hij er mee)Hij zegt dat hij er ook mee gaat slapen haha.
Daarna lekker naar het hotel gegaan. Het goot van de regen dus buiten lopen was niet echt een optie. Alvast het verhaal en alles geregeld.
Om 19.00 uur werden we opgehaald voor het maori diner (hangi) met een bus bij het hotel. Onderweg werd al het een en ander verteld over de avond. In de bus werd iemand aangewezen van de toeristen die de hoofdman zou zijn. Jack dook onder de stoel hihi. Hij had geluk een kind in de bus gilde dat zijn vader het wel kon. Deze man moest wat dansjes doen en de krijgsdans ( hakka) om toegelaten te worden in de maori village. Gelukkig deed hij dat goed want we mochten naar binnen. Gelukkig want ook nu weer ging het regenen. Binnen legden ze bij verschillende huisjes wat uit over hun cultuur. Ook hier mocht je vrijwillig deelnemen aan die activiteiten. Dat is ons gelukkig bespaard gebleven. In bijzijn van ons allemaal werd de Hangi uit de grond gehaald. Hierna mochten we binnen in ee ruimte en werd door een groep Maori’s verschillende dansen opgevoerd zodat ze het eten konden klaar maken. Was wel leuk om al die zang en dans te zien. Daarna werd het eten geserveerd. Zoete aardappel, lam, kip, wortel, brood, bieten, vis, mossels en sla. Dit smaakte allemaal best goed. Behalve de vis die hebben we beide niet genomen. Toetjes was pudding, warme cake en perzikken. Na nog wat liedjes werden we teruggebracht naar het hotel. In de bus veel lol want elk land dat was vertegenwoordigd moest een liedje zingen. Nou wij kwamen niet ver met 2. Onze zangkwaliteiten zijn ook niet van dien aard dat men daar gelukkig lang naar wilde luisteren. Een zin en we mochten stoppen.... oh ja die zin was tulpen uit Amsterdam...hihi. we hebben een gezellige avond gehad en ook nog goed gegeten dus wat wil een mens nog meer... Nu slapen morgen op tijd weg om een geiser te zien spuiten.
Doei.

• 17 November 2012 - 11:13

Marit:

Ziet er allemaal super gaaf uit!! Gave foto's.. geniet er nog ff van!!

• 17 November 2012 - 11:16

Ingrid:

Het ruikt er best wel maar is toch allemaal een apart en mooi iets om te zien. Volgens DJ wordt alles daar uit gezet als je weg bent. Niet leuk om te horen. Ik vind het daar geweldig. Veel plezier morgen bij de geiser.

• 17 November 2012 - 12:43

Pa Ma:

Dat is denk ik wel een belevenis en interessant om die cultuur mee te maken. En dan eten wat best lekker is zo te lezen. Het weer zat dan niet zo mee,maar misschien morgen weer beter. Hier is het ook miezerig, verder alles oké groetjes Pa Ma

• 17 November 2012 - 17:47

Mo En Ar:

als de lente komt dan stuur ik jou tulpen uit amsterdam. schaam je. gewoon zingen met trots :-)

• 17 November 2012 - 18:36

Anette:

Hoi allebei daar, zo te lezen iedere dag genieten jullie erg van jullie reis en wij van jullie verslagen en foto's.
    Lekker zo'n foto met vulkanische stinkdamp. Ruik je er nu zelf ook naar?
    En Jack, waar heb jij die leuke koeieknuffel gekocht?

Groetjes van ons drietjes (Eric-Jan zit op dit moment in een klooster - nee hij is geen monnik geworden, maar is in retraite met zijn medestudenten :)

• 17 November 2012 - 23:04

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, wat een mooi verhaal hebben jullie geschreven, jullie kwamen er goed vanaf met het zingen,ha, ha. Sjakie lopen je schoenen lekker? Mooie foto's. Geniet ervan.
    Liefs van Karin en fam.