Waitomo caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Waitomo caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Waitomo caves

Blijf op de hoogte en volg Jack

16 November 2012 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hoi allemaal,

Vandaag hadden we een lange dag voor de boeg. We moesten van Matakohe naar Waitomo. Ongeveer 340 km. Voorspeld werd dat we hier ongeveer 4,5 uur over zouden doen. Wij dachten zelf al wat langer gezien de snelwegen die je hier hebt. Dat zijn bij ons de provinciale wegen bestaande uit 1 rijbaan. We hebben er ongeveer 5,5 uur over gereden. Onderweg hebben we een stop gemaakt om wat boodschappen te doen. Gelijk wat boodschappen voor de lunch. Dat werd een picknick deze keer. Even wat broodjes bij een picknick plek. In Otorohanga zat een kiwi kwekerij. Dan niet die vruchtjes maar de nationale vogel van Nieuw Zeeland. Besloten hier even een kijkje te nemen. Bleek dat we geluk hadden en dat ze net de vogels gingen voeren. Het zijn nachtdieren maar in de dierentuin bootsen ze dag en nacht na waardoor de vogels voor het publiek te zien zijn. Was leuk even om te zien en ook leerzaam. We weten nu dat er 7 verschillende soorten en maten zijn. We mochten geen foto’s nemen maar toch stiekem gedaan. Hij is wat vaag dus even goed kijken.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Waitomo. Hier zijn grotten waarin glimwormen te zien zijn. Wormpjes die door een chemische reactie licht geven. Snel nog even een toer geboekt waarbij we driekwartier door de grotten mochten lopen en nog met een bootje onder de glimwormen gingen doorvaren. Tegelijktijd alsvast een Maori diner voor morgenavond geboekt. Een avondvullend programma bij de Maori’s.
De tocht door de grotten was wel leuk. Je mocht geen foto’s nemen want van de flits zouden de wormen de lichtjes doven. Dus jullie zullen ons moeten geloven op ons woord dat het eigenlijk een heldere nacht met veel sterretjes leek. Het was wel leuk en bijzonder om even gezien te hebben. De rest van de grot bestond uit Stalactieten en stalagmieten. Die kun je ook in de ardennen zien.
Door gegaan naar ons Bed en breakfast. Via een vreselijk steile helling naar boven gereden. Maar goed dat we een dikke auto hebben anders waren we nooit boven gekomen. Een leuke kamer in koeiensfeer met prachtige uitzicht. Net zijn we wezen eten in een restaurant op aanwijzen van de eigenaresse van de B

• 16 November 2012 - 09:33

Karin:

Hey Sjakie en Annemarie, leuk om zo met jullie mee te reizen en wat een schitterende foto's. Inderdaad fijn dat je een comfortabele auto hebt als je er zoveel uur in zit. Geniet van deze dag. Groetjes van ons

• 16 November 2012 - 09:33

Karin:

• 16 November 2012 - 09:54

Pa Ma:

Goedemorgen, het is echt wel bijzondere natuur die jullie zien. De foto's geven echt een goed beeld bij je verhaal. Als jullie thuiskomen is het fotoboek al klaar. Een heel fijne avond bij de Maor's dat zal vast bijzonder zijn. Hier is het somber weer, verder alles z'n gangetje. Gr. Pa en Ma

• 16 November 2012 - 20:21

Jos En Lenie:

Veel plezier bij de maori.'s! Wij gaan naar een fadoavond (zijn in lissabon)

• 16 November 2012 - 21:12

Ingrid:

ha ha volgens mij heeft iedereen dt wel bij de kiwi vogels