2e dag Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu 2e dag Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

2e dag Auckland

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

12 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Hier een berichtje van ons na onze eerste dag in Nieuw Zeeland. Gisteravond vielen de luiken al vroeg dicht. Heerlijk geslapen en weer uitgerust gingen we dus vandaag op pad. Na een zelf gefabriceerd ontbijtje op naar de haven. Gisteren hadden we al gezien dat je hier een aantal boottochten kon doen. Dus een tocht door de haven gemaakt en onderweg op een eilandje ( rangitoto eiland ) van lava uitgestapt. Het was maar kort maar goed even een leuke indruk gekregen. Het weer vandaag was wat minder. Het was ongeveer 18 graden en regende af en toe flink. Vanavond in het hotel kwamen we er achter dat we ondanks de flinke regen flink verbrand waren. We zijn allebei knalrood.
De tocht met de boot was verder leuk. Onderweg kwamen we Laura Dekker met haar boot Guppie nog tegen. Jullie weten wel dat meisje dat de wereld ging rond varen. Hierbij hoorde ook een ticket om met de veerboot naar de overkant van het water te gaan. Hier ligt een buitenwijk van Auckland genaamd Devonpoort. Hier staan allemaal leuke oude huisjes. Omdat het zo regende zijn we maar gaan lunchen in de hoop dat het dan droog zou worden en we daar flink konden gaan wandelen. Helaas dat werd hem niet. Dus maar terug naar the mainland van Auckland. Vanochtend hadden we al gezien op tv dat de Engelse prins Charles ook hier ergens rond hing. Bij het afstappen van de veerboot bleek dat hij in het gebouw naast de veerboot zat. Even gewacht en naar alle politieactiviteit gekeken. En ja hoor daar kwam hij even langs rijden in zijn auto. We hebben kennelijk wat met royalties tijdens de vakantie aangezien we Willem Alexander en Maxima ook al tegen kwamen.
Vervolgens te voet het centrum van Auckland verkend tot we geen voeten meer over hadden. Ook door een parkje ( Albert park) waar hele grote rare bomen stonden en mooi gekleurde vogeltjes vlogen) We hadden gisteren in een heel leuk foodcourt ( verschillende restaurantjes om een terras heen waarbij je kan kiezen wat je wil eten) gegeten. Dat was lekker en gezellig. Helaas bleek het nu dicht te zijn... dus van ellende uiteindelijk na lang rondwandelen geeindigd bij de McDonalds.....
Net de koffers weer gepakt. Morgenochtend wordt de auto gebracht en kunnen we aan de rondreis beginnen. Nu even lekker zitten, het verhaaltje maken en alvast de route voor morgen verkennen.

• 12 November 2012 - 19:33

Lenie Schoenmakers:

Ha Sjaak ( zo ken ik je hoor) en Annemarie, wat leuk om te lezen, ik volg jullie op de voet, vooral omdat wij er ook zijn geweest en het zo herkenbaar is.
    Ik weet niet of jullie nog naar Rotorua gaan, daar zijn verschillende parken met bubbelende blubberpoeltjes en zo, maar overal moet je entre betalen en de mooiste is : Waiotapu Thermal Wonderland, met de Champagnepool,dat is gewoon een heel mooi park waar je heel mooi kan wandelen, dan heb je eigenlijk alles gezien. Geniet van dit mooie land,de vlucht is het meer dan waard, groetjes.

• 12 November 2012 - 19:34

Diaan:

Tsja de Mac altijd lekker toch!
    Maar ziet er leuk uit allemaal die foto's.
    Enne voortaan smeren he??!! Begrijp dat jullie de Nederlandse regen hebben meegenomen, hier is het nu eindelijk al een paar dagen droog. Wel onwijs koud.....

Veel plezier nog!

Diaan

• 12 November 2012 - 21:32

Mo En Ar:

hoi je plantjes hebben water. de post is gedaan. nog geen enveloppe van grote prijzen binnen...

• 12 November 2012 - 21:33

Pa-Ma:

Inderdaad hebben jullie iets met royalty's maar wel leuk. Jammer van de regen, maar morgen beter. De foto's spreken weer voorzich. Die politieauto is wel stoer zo te zien. Hoeveel km hebben jullie al in de schoenen zitten? Goede reis morgen en tot dan gr. xx pa-ma