Bay of islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Bay of islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Bay of islands

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dag allemaal,

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Auckland voor onze rondreis. Om 9.30 uur werden we opgehaald door een dame van het autoverhuurbedrijf. Even wat paperassen regelen en toen konden we toch op pad. De auto is een Toyota Aurion. Een grote bak!! Vindt Jack leuk...Je weet wel zoveel cilinders bla bla... Het rijdt....
Dus op pad....Links rijden.. Wat een ervaring. Rechtdoor in een baan dat gaat goed, maar dan komen er rotondes en kruisingen. Continue het idee hebben dat je aan de verkeerde kant van de weg zit...Maar we zijn heel aangekomen zonder deuken.
We hadden bij de supermarkt al wat boodschappen gedaan voor de lunch. Dus dat werd lekker picknicken. De pot pindakaas die we hebben gevonden kostte maar ruim 7 dollar ( 5 euro) maar goed dan heb je wel iets dat je aardig kan bewaren wat niet koel hoeft te staan. Want buiten een koeltas moet de koeling toch wachten tot het volgende hotel met koelkast.
Bij de Whangarei watervallen dus lekker gepicknickt. Daar ook een korte hike van 20 minuten naar de waterval gemaakt. Mag hopen dat er nog grotere volgen want zo verwend als wij inmiddels zijn was deze maar klein.
Je wil trouwens niet weten hoe allemachtig mooi het hier is. We hadden Auckland nog maar net verlaten richting het noorden de Bay of Islands of de natuur was echt schitterend. Bij ons is het groen maar dat is niks in vergelijking met hier. Echt zo mooi...Jammer dat de uitkijkplaatsen en picknick plaatsen slecht werden aangegeven.
Halverwege de middag aangekomen in Paihia gelegen bij het schitterende gebied Bay of Islands.Wederom een prachtige hotelkamer. Leuk personeel dat ons gelijk vanalles uitlegde over wat te doen in de omgeving. Na de spullen te hebben gedropt zijn we gelijk weer aan de wandel gegaan. Dachten we vandaag mooie dingen te hebben gezien dat was nog niks vergeleken met hier. Prachtige stranden, blauwe zee met daarin mooie groene eilanden en leuke bootjes. Hopelijk komt het op de fot o’s een beetje over.
In het dorp hebben we gelijk een cruise voor morgen geboekt. Deze duurt de hele dag en gaat tussen alle eilanden door!!! Met als klapstuk dat we gaan zwemmen met dolfijnen!!!! Hopelijk wordt het weer mooi aangezien ze wat buien opgeven. Nu op dit moment regent het en is het 21 graden....
Buitje zal zo wel weer over gaan... Morgen de zonnebrand mee!!! Hebben we wel nodig denk ik.
Nu zijn we nog even een wasje aan het draaien en gaan we zo eten..
Tot morgen met nieuwe avonturen.

• 13 November 2012 - 09:10

Cornelis & Angela:

Hallo vakantiegangers,

Wat is het toch elke keer weer leuk om zo jullie vakantie ervaringen te kunnen volgen (voor ons ook een heeeeel klein beetje vakantiegevoel ;). Zo zeg wat een bak, leuk speeltje voor jou Jack! Ben nu al benieuwd naar de foto' s van het zwemmen met dolfijnen, echt gaaf! (staat bij mij ook op het verlanglijstje)

Geniet ervan!

Groetjes weer uit Steelendam

• 13 November 2012 - 09:55

Pa Ma:

Goedemorgen, wat hebben jullie al een mooie tocht, natuur zo te zien op de foto's om stil bij te worden.Even stil zijn voor je zelf en Gods schepping. Prachtig hoor voor vandaag weer een fijne dag. Wij zijn nog steeds niet in het ritme van wanneer er weer iets te lezen is, maar dat komt vast voor het einde van jullie reis. gr. xx Pa Ma

• 13 November 2012 - 10:16

Karin:

Hallo luitjes, ziet er goed uit zeg, prachtige foto's en een mooi verhaal, ik kan mij voorstellen dat jullie er van genieten, wat een waanzinnig vooruitzicht zwemmen met dolfijnen, geniet ervan!
    Groetjes van Karin en fam.

• 13 November 2012 - 11:40

Struifjes:

pfpfpfpf wij zuchten aan deze kant van de wereld maar even, wat een belevenissen al weer, en een luxe mooie tuut, mooie hotels .
    En mooie foto's. :-)
    Geniet samen van al dat moois , wij genieten stil mee :-)

Toedels Jeannette en de rest.:-)

• 13 November 2012 - 12:26

Netty:

Ja wie het breed heb laat het breed hangen hahaha,konden jullie niet een iets kleinere auto nemen?
    Nou ja hij zal wel lekker rijden,zal ik maar zeggen.
    Het ziet er weer geweldig uit,ik geniet elke dag weer van jullie momenten.
    Maak maar veel fotos bij de dolfijnen.

gr Netty

• 13 November 2012 - 16:08

Monique:

Zo, na een paar dagen lezen, dan toch weer een berichtje.
    Het is weer super leuk om jullie verhalen te lezen.
    De foto's zijn ook erg mooi (zeker de waterval)

Heb er hier thuis één die nu wel erg graag met jullie had mee gegaan.
    ZWEMMEN MET DOLFIJNEN!!!!
    Als het lukt is ze ook al blij met een mooie foto hóór!

Nog veel plezier en geniet van de mooie natuur.

• 13 November 2012 - 18:45

Ingrid:

Hallo Luitjes,

Ik had toch niet voor niets gezegd dat ik de koffer wel in wilde en volgend Joop dan aardig opgevouwenmoest worden. Ik leef helemaal mee en weet wa jullie allemaal aan het zien zijn. Geniet er van Ingrid

• 13 November 2012 - 18:45

Ingrid:

Hallo Luitjes,

• 13 November 2012 - 19:21

Rob.righarts:

Jeetje wat klinkt dat allemaal geweldig, misschien toch maar keertje gaan doen. Geniet er maar lekker van. Sjaak pas op dolfijnen eten eenden. Gr rob

• 13 November 2012 - 22:56

Audrey:

hallo mensen, ik geniet weer volop van jullie verhalen. En voor wat betreft dat links rijden, ach het went, ik doe het elke week als ik thuis ben, het went erg snel hoor!

Geniet en ik wacht op jullie volgende verhaal.
    Groetjes Audrey

• 14 November 2012 - 20:12

Marieke:

Hi Annemarie en Sjaak,
    auto ( bak) 6 cilinders Sjaak. Goh en het heeft ook nog 4 wielen, wat een mazzel zeg hahahaha.
    Het is een leuk bakkie zeg maar, als het maar van A naar B komt zonder al te veel ellende.
    He, ik moest even bij lezen, maar het is wel gaaf daar zo.
    Dolfijntjes en zwemmen,echt wel doen en gaaf. Geniet er maar van . later