Hongkong trip - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Hongkong trip - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Hongkong trip

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 November 2012 | Hong Kong, Hongkong

Dag allemaal,

Gistermiddag werden we gebeld door een vrouw met het verhaal dat we gratis een trip mochten maken langs allerlei bezienswaardigheden. ??? Vonden we vreemd want we hadden dat niet ingepland staan. Maar goed toch maar akkoord gegaan dat zij ons om 9.20 uur kwam ophalen.
Op hoop van zegen dus maar. Na een heerlijk ontbijt ( zo uitgebreid buffet hebben we zelden gezien. Normaal 26 euro pp maar zat er kennelijk bij in) stond de dame ons op te wachten met bus en al. Die hadden we dus prive tot onze beschikking. De dame bleek onze "guide"sprak engels daar was ook alles meegezegd. Af en toe ja knikken en hmm was voldoende om haar te laten geloven dat we haar begrepen. Buiten is het warm... ( we weten niet hoe je het bij jullie is maar hier 27 graden) Daar waren we echt op gekleed NOT.
Met onze "guide"dus als eerste op pad naar een of ander beeld. Als je daar met geld over heen wrijft komt het geluk naar je toe....Als je over een brug heen liep werd je leven met 3 dagen verlengd... ( 2 x overheen gelopen... je weet nooit of het helpt HIHI) Vervolgens werden we naar een of ander sieradenfabriekje gebracht. Hier trachtte een mannetje ons de meest dure gouden sieraden met diamanten aan te smeren. Special offer you know.... omgerekend 500 euro voor een hangertje wat je niet zag. Men was kennelijk niet zo blij dat wij de tent verlieten zonder iets te kopen. Op naar de volgende attractie. Ons idee was bij het verhaal van de dame dat we in een vissersdorp gingen kijken. Daar hadden we over gelezen en waren voornemens daar naar toe te gaan. al deze dingen lagen aan de andere zijde van Hongkong island. Hier is het iets duurder om te wonen. We kwamen dus in een haven en hadden de gelegenheid om hier rond te varen in een oude authentieke boot. Dat hebben we dus even gedaan. Was leuk zeker om de bootjes van de rijken te zien... De "guide"moest tot vervelends toe vertellen wat alles kostte. Zie op de foto het verschil tussen oude en nieuwe bootjes. De dame op het oude bootje maar een flinke "tip" voor haar doen. misschien kan ze ooit ook een groter bootje kopen.
Op naar de volgende attractie zijnde Victoria's peak. Met de bus naar boven de hoogste berg van Hongkong island op. boven een schitterend uitzicht over de stad. Echter het was wat mistig. Volgens de "guide"was het mooi zicht vandaag. De mist is dan ook van de smog die hier hangt. we hebben het hier ook nog niet helder gezien en gezien de luchtkwaliteit zal dat ook niet snel gebeuren.
Wat foto's gemaakt. Hier hadden we de mogelijkheid om samen verder te gaan. We hebben de "guide"gelijk achter gelaten. Met de tram naar beneden. Deze loopt heel steil. Als je opzij naar de naastliggende flats kijkt lijkt dit of deze achterover hellen. De tram loopt aan een kabel.
beneden gekomen zijn we naar het IFW gebouw gelopen. Daar vonden we een Apple store..... We wilden kijken voor de ipad mini. Helaas voor ons is deze daar nog niet gelijk leverbaar echter kan je wel inschrijven om voor een exemplaar in aanmerking te komen. Dit hebben we dan alvast voor 1 gedaan. Een tweede proberen we op de terugweg. We zijn nu aan het duimen dat we vanavond een mailtje krijgen zodat we morgenochtend nog snel een kunnen halen!!!!
Na een lunch terug naar het hotel om even de benen te ruste te leggen.
Tot morgen met ons volgende avontuur ( 11 uur in het vliegtuig zitten!!!)
Het verhaal zal dus kort of geen verhaal worden.

• 09 November 2012 - 12:54

Pa-Ma:

Wat een leuk verslag en foto's. Wij genieten met jullie mee. Zo beleef je nog eens iets, was het niet een beetje eng om zomaar mee te gaan met zo,n guide. Maar het is goed gegaan en jullie hebben leuke dingen gezien. Goede vlucht en we hopen jullie te lezen vanuit Auckland. Hier alles goed, de groeten van de vrijdagclub. Het weer is hier somber en het is 9 graden, dus jullie hebben het heel wat fijner. Hart.groet xx pa en ma

• 09 November 2012 - 15:55

Karin:

Hoi Jack en Annemarie, wat een verhaal en wat een mooie foto"s, Annemarie, is dat je nieuwe auto? Rust lekker uit en een veilige vlucht morgen. Groetjes van Karin en fam.

• 09 November 2012 - 17:58

Monique:

hé vakantiegangers. Leuke foto's, ook die van de lichtshow,maar ik neem aan dat je er meer van hebt.
    Die zien we wel een keertje als jullie terug zijn (duurt nog wel even dus).
    Goeie vlucht naar Nieuw Zeeland, zonder drempel, en veel plezier (maar dat lukt wel zo te lezen)
    groetjes van ons

• 09 November 2012 - 20:11

Miep En Iris:

Hey gup en Jack,

Altijd handig zo'n rondtripke. Zo zie je nog wat van de stad. Jammer dat de ipad er nog niet was. Gelukkig vliegen jullie op de terug weg nog ff langs.
    Annemarie leuk hoor die auto maar die past niet in de koffer ;-).
    Goede vlucht straks naar nieuwe Zeeland. Komende week zal ik niet echt mee kunnen lezen. Morgen vliegen mams en ik naar Egypte. Ff genieten van de zon.

Gr. Miep, iris en moeders D

• 09 November 2012 - 21:20

Netty:

Als jullie dit lezen zitten jullie al in new zeeland,hoop dat deze vlucht wat rustiger is.
    Hier is het koud,niks aan dus.
    fVeel plezier he ,en genieten(hebben wij ook wat)

groetjes Netty