Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Hongkong

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

08 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Goedemorgen allemaal,

We zijn goed aangekomen in Hongkong! De vlucht duurde uiteindelijk toch nog zo lang als in de papieren stond. De piloot zei dat we eerder zouden landen echter we hebben een half uur rondjes gedraaid boven de zee voor we gingen landen. Onderweg wel een paar keer een drempel in de lucht gehad...1x dacht ik zelfs dat de motor eraf zou vallen zo hard werd de drempel genomen... Maar goed we staan weer met ons voeten op de grond!!! De eerste 11 uur zit erop!!! Nog 3 te gaan!!! (2 x duurt gelukkig nog even!)

Maar goed toen we aankwamen op het vliegveld moesten we ons melden bij een vervoersmaatschappij die ons naar het hotel moest brengen...Die man had kennelijk haast want we moesten hard achter hem aanrennen!!! (letterlijk) naar zijn busje. De tijd voor het ophalen naar het hotel was niet goed vermeld dus ik stond nog wat te regelen. Als we het niet in de gaten hadden gehouden was hij weg geweest!

Zoals sommigen weten ben ik al eerder in China geweest en vond dat niet zo'n daverend succes. Nou ik weet weer waarom. Ik had zelf gedacht dat Hongkong moderner was gezien het Engelse verleden ( maar misschien komt dat nog) Gelukkig hebben we een schitterend hotel... Volgens mij de mooiste in Hongkong... Maar je moet niet naar buiten lopen en niet uit ons raam naar buiten kijken. Dan zie je namelijk alleen wolkenkrabbers op elke cm staan. Zo erg dat we bijna de lucht niet zien vanuit de kamer.... We reden met de bus langs andere wijken om mensen af te zetten bij hotels. Nou ik kan je zeggen in vergelijking met die andere hotels hebben we het dan weer niet slecht getroffen...

Om 11.00 uur (jullie tijd 4.00 uur) mochten we op de kamer. We zijn letterlijk op bed gevallen en zouden 3 uurtjes slapen. Dat zijn er 4 geworden. Nu gaat we op pad en kijken of we vanavond de lichtshow kunnen bewonderen.

update!!!
We zijn vanmiddag op pad gegaan door Hongkong. Beste vervoer bleek de metro... Dachten we veel mensen boven de grond te zien... nou dat was nog niks vergeleken bij beneden. Ons hotel ligt op Hongkong island. Met de metro dus naar de overzijde aangezien we de lichtshow wilden zien. die schijnt het mooist te zijn als je naar Hongkong Island kijkt. Kwamen we in het poepchique deel van Hongkong. Van Chanel tot breitling met zeer grote zaken. Even wat gegeten en op naar de lichtshow. 1,5 uur zitten wachten maar wel lol gehad. Naast ons zat een spanjaard die alle chinezen die voor ons neus gingen staan weg stuurde!!! Leuke lichtshow. Zie de foto. Nu weer terug in het hotel en zo naar bed!!! Morgen gaan we een toer maken.

Oh ja en even voor Iris...Deze Chinezen smakken alleen met eten...ze rochelen en fluimen gelukkig niet! Als je boe zegt rennen ze weg hihi... Oh ja en geen schimmelrandjes of beestjes in de badkamer/wc/bed! jippie!!

• 08 November 2012 - 09:03

Pa-Ma:

Goedemiddag voor jullie. Fijn dat alles is goed gegaan en jullie in Hong Kong zijn. Dus heeeel veel mensen op een klein stukje aarde. Maar dat wist je wel al. Een fijne dag en we horen jullie weer. Hier alles goed, het is precies 9.00 uur, somber weer. Gr. x Pa Ma

• 08 November 2012 - 11:03

Karin:

Hey Sjakie en Annemarie, ja, je kunt niet alles hebben, fijn, dat het hotel goed is. Geniet van deze dag, en ik hoop dat de lichtshow onvergetelijk is. Take care. Groetjes en liefs vanuit een regenachtig en winderig Nootdorp

• 08 November 2012 - 15:18

Miep En Iris. :

Het is ff een stukkie vliegen maar dan heb je wel wat. Heel veel Chinezen bij elkaar ;-). Zijn ze nog steeds zo smerig als toen ?
    Nou ja, nog even en dan kunnen jullie genieten van de rust in nieuw-Zeeland.

• 08 November 2012 - 16:15

Ingrid:

dat verhaal van Hongkong en had achter de mensen aan moeten lopen is toch zeer herkenbaar. Geniet er van Ingrid