Onderweg naar Amelia Island - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Onderweg naar Amelia Island - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Amelia Island

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

07 September 2018 | Verenigde Staten, Fernandina Beach

Onderweg naar Amelia Island
Vannacht ineens een harde knal. Het leek wel of iemand een ijsbal gooide ( oke we sliepen op een golfresort maar ook een golfbal zagen we niet). Allebei gelijk wakker natuurlijk. We zagen zo snel niks en hadden geen zin om eruit te gaan.
Vanochtend bleek toen we de koelkast open deden wat de boosdoener was….We hadden een paar blikjes cola in de koelkast gezet… Kennelijk stond dat ding zo hard dat een van de blikjes ijs was geworden. Door de druk was deze ontploft. Nou kan je voorstellen hoe de binnen kant van de koelkast er uit zag. Met tissues en wegwerpwashandjes aan de poets dus. Lekker begin van de dag.
Vandaag zouden we naar Amelia Island gaan. Daar blijven we 2 nachten en we hadden al gezien dat het daar ongeveer hetzelfde is als St Augustine. Allemaal historische gebouwen… zoals ze hier in Amerika al gauw iets historisch noemen of een memorial. Besloten dat morgen maar te doen. Dus vandaag op het gemak gedaan en binnendoor richting Amelia Island. Onderweg nog even gestopt bij een Mall die in de dagen van vergane glorie was.
Vervolgens door naar het hotel. Daar een wasje gedaan. Dus de kamer ziet er weer uit als een waslijn… Net wat wezen eten en nog even bij het strand geweest dat hier vlak naast het hotel ligt.
Ook daar weer typisch Amerikaans… Men heeft hier een drive in voor de apotheek, eten, geld pinnen, boodschappen doen enz enz. Men is dus te lui om een stukje te lopen. Dat krijgen we ook vaak te horen als we vragen hoe ver het lopen is naar iets… Nou wel 7 blokken… dus nog geen kilometer. Makkelijk haalbaar dus… Maar goed hier is het zover dat ze zelfs met de auto het strand oprijden. Kofferbak open, stoel eruit en zitten maar… Het moet echt niet gekker worden.
Nu lekker relaxen ..

• 08 September 2018 - 02:34

Monique:

leuk geschreven. Ik reageer niet altijd. maar lees ze wel hoor

• 08 September 2018 - 04:25

Pa En Ma:

Door de pech in de koelkast verleer je het soppen niet, al is het met zakdoekjes en washandjes. Een relax dag is ook lekker op zijn tijd. Jullie hebben best een grote auto. Voor vandaag fijne dag gr. van ons

• 08 September 2018 - 15:53

Miep En Iris :

Tja een cola bom in de koelkast geeft een leuk effect haha.
    En de Amerikanen maken het zichzelf gewoon lekker makkelijk.
    Veel plezier in amelia Island.