Plettenbergbay Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Plettenbergbay Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Plettenbergbay Knysna

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 September 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

20150920 Plettenbergbay/Knysna

Zo.... Dachten we vanochtend toch even uit te kunnen slapen... Jammer....Hebben we bovenburen die om 5.45 uur heen en weer gaan lopen. En aangezien het een houten vloer was nou dan weet je het wel.
Dus al met al zaten wij na het ontbijt om 8.00 uur in de auto richting Knysna. We zouden daar 2 nachten blijven. Na Tsitsikamma begint de tuinenroute wat inhoud dat het prachtig moet zijn onderweg. Nou dat is het ook. Schitterende uitzichten over de oceaan. Ons ogen uitgekeken. Zo ie zo valt op dat je de meest mooie huizen tegen komt die schitterend zicht over de baai of oceaan hebben. Sterk contrast daar in tegen zijn de krottenwijken die vooraf gaan aan zo’n dorp. Van miljoenenvilla’s tot huisjes van golfplaten. Echt bizar het verschil tussen arm en rijk. Daarbij moet dan ook gezegd worden dat de zwarte bevolking dan het arme deel is. Weinig rijke zwarte bevolking gezien.
In Plettenbergbay ons dus tegoed gedaan aan al het natuurschoon. Op een gegeven moment vonden we bij toeval ook een uitzichtpunt waar je walvissen kon zien. Hadden wij even mazzel. Stond een Zuid Afrikaans stel die kennelijk de hele ochtend op verschillende plekken hadden geprobeerd walvissen te zien. Vlak voor wij kwamen zagen zij er een. Dat was weer gaaf. Daar een tijdje gezeten en uiteindelijk hebben we 3 walvissen geteld! Moet wel bij gezegd worden dat ze een beetje aan het dobberen waren en af en toe waterspuiten.
Bakje thee erbij... Daar zaten we dan op zondagochtend te genieten. Prachtig weer.
Doorgereden naar Knysna. Gisteren niet zulke goede recenties gelezen over het hotel, maar goed we zien wel.
Aangekomen waren we natuurlijk veel te vroeg, maar goed bleek dat onze kamer overboekt was en we dus een andere zouden krijgen. Nou onderin het hotel. Het lijkt wel de bruidsuite. Schitterend grote kamer met een mooi groot prive terras met uitzicht over de baai. Prachtige badkamer met een groot bad en aparte douche. Nou voorlopig dus niks mis mee. De kamer ligt alleen onder de bar dus maar hopen dat er geen grote feesten gehouden worden. De beste man van het hotel was alleraardigst. Alles werd ons aangewezen en uitgelegd. We hadden in gedachten om morgen de was te laten doen( we zouden toch de hele dag hier zijn) maar ook dat werd al uit handen genomen en die zijn we dus ook kwijt. Hopen dat het goed komt.
Spullen in de kamer gegooid en op pad Knysna in. We wilden nog wel wat over laten voor morgen dus alleen naar het Waterfront geweest. Dit is een soort winkelcentrum met restaurants aan het water. Zag er leuk uit. Een broodje gegeten en lekker op een bankje gezeten. Jack vond een paar nieuwe schoenen dus die moesten ook mee... What size sir... 44 ? Het meisje viel haast om.. Tenslotte werd het 46. Ze geloofde het haast niet!
Terug naar het hotel en heerlijk op het terras in de zon. Het is hier nu 28 graden... Best goed te doen dus.
Morgen nog een dagje Knysna.

• 20 September 2015 - 17:28

Miep En Iris :

Haai,

Ik zie net dat mijn berichtje van gisteren niet op de site staat. Dus vandaag twee reactie in een.
    Die olifant op jullie pad. Ik denk dat we zeven kleuren hadden gesch..... Wel gaaf om zo'n machtig beest te zien.
    Mooi hotel trouwens. Alle hotels en lodges zien er leuk uit.

Vandaag bloemenroute en walvissen. Heel wat anders dan the big five. Mijn moeder vond de route toen ook zo geweldig. Ze heeft het er nog steeds over.

Geniet er maar lekker van tot het volgend verhaaltje.

• 20 September 2015 - 17:49

Audrey:

Geweldige foto's en leuk verhaal. Ja Zuid Afrika heeft vele gezichten! Geniet ervan!
    Groetjes Audrey

• 20 September 2015 - 18:07

Klarie:

Weer met plezier jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken! Geniet van het vervolg van jullie reis! Groetjes uit Stellendam.

• 20 September 2015 - 18:41

Pa En Ma:

Net jullie verhaal gelezen.wat is Gods schepping schitterend en wisselend. Deze route willen we ook wel in het echt beleven. Maar zo beleven we het ook hoor. En wat een luxe kamer leuk hoor. Morgen nog een fijne dag daar, gr.pa ma.

• 21 September 2015 - 14:35

Monique:

Lekker. Leuk om te lezen en te volgen. Maar ja wat schrijf je er dan onder hé.