Pacific Rim - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Pacific Rim - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Pacific Rim

Door: Jack & Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

15 September 2011 | Canada, Tofino

Hoi hoi
Vanochtend waren we heel vroeg wakker... Om 4.50 uur vond iemand het nodig om mij ( Annemarie ) op mijn mobiel te bellen die aanstond in verband met de wekker.
Fijn dus... om 6.00 uur moesten we eruit omdat om 7.00 uur de boot voor de berentocht zou vertrekken. Daar waren we op tijd dus... Daar hoorden we ineens gekrijs en zagen twee bald eagles in de boom zitten..... Yes eindelijk in het wild gezien...
Vervolgens vertrokken we met een Zodiac die overdekt was. Lekker hard varen dus..., Om een lang verhaal kort te maken we zijn drie en een half uur wezen varen. Het weer was koud en op het laatst ging het wat regenen... Hierdoor hebben we denk ik heel veel van een prachtige omgeving gemist, maar goed het was toch al prachtig hoor.
We zullen maar opsommen wat we allemaal gezien hebben dat is iets makkelijker. Totaal hebben wij 6 beren ( teller staat nu dus op 18 ) 6 wolven, 6 bald eagles een heleboel zeehonden....Al met al dus het tochtje wel waard. Zeker de Wolven die we nog niet hadden gezien waren leuk om te bespieden..
Na het tochtje met de boot even een sanitaire tussenstop bij het hotel om vervolgens naar de andere zijde van het Pacific Rhim Nationaal park te rijden zijnde het dorpje Ucluelet. Beter te omschrijven als een zeer klein dorpje net zo groot als Tofino. In de plaatselijke supermarkt anex doe het zelf zaak anex restaurant enz enz even een hapje gegeten. (lekker warm want dat was wel nodig met die kou)
Toen we dit ophadden werd het droog en klaarde het helemaal op. Vervolgens zijn we door het park bij een vuurtoren een stuk van ruim 2,5 km gaan lopen ( stijl omhoog en omlaag) Was echt schitterend zo langs de grote oceaan....
Op de terugweg kwamen we 2 herten tegen en hebben we nog een trail door het regenwoud gedaan...Dit leek erg op die van gister dus daar waren we snel door heen.
Terug naar het hotel hebben we ons door de respectievelijk 280 en 150 foto’s geworsteld. Wees niet bang een groot deel is verwijderd...De helft was toch niet scherp...
Even langs het strand gelopen bij het hotel en nu alles weer in orde maken voor jullie...
Morgen weer een lange reisdag voor de boeg naar Victoria van ongeveer 5 uur rijden...
Tot morgen..

• 16 September 2011 - 06:09

Pa Ma:

Goedemorgen, het is 8 uur en worden nu al geconfronteerd met beren, wolven,zeehonden en een prachtige grote oceaan. Zo te lezen en te zien hebben jullie weer een prachtige dag gehad. Alleen die temperatuur, dan mocht je wensen dat je toch weer in Nederland was 20 gr.Maar wat een prachtig land is Cananda. Tot morgen gr. Pa en Ma

• 16 September 2011 - 06:55

Klarie:

Hey avonturiers, jullie hebben al aardig wat kilometers op de teller van de auto staan, maar ook in de benen zitten zo te lezen en.... al aardig wat beren en ander loslopend wild gespot! Een goede reis naar Victoria, hopelijk met mooi weer zodat de fotocollectie nog verder wordt uitgebreid!! :) Groetjes uit Stellendam

• 16 September 2011 - 07:51

Struifenco:

Ha J en A,
    Wij waren het niet hoor !!! Hoewel het wel een strakke actie van ruud had kunnen zijn.
    Leuk dat jullie met de berenboot zijn mee geweest ;-)

Nou geniet er nog maar lekker van want het is zo weer voorbij.

Gr J en R

• 16 September 2011 - 16:39

Miep:

hoi guppen,
    beer 13-14-15, gaaf, met zijn 3-en op een rijtje. Inderdaad zijn de wolven ook wel heel gaaf om zo te zien. Zo te zien aan de fotos is het inderdaad fris. Nu hier ook hoor. Het onweer knalde hier net los, 10 minuten en nu weer droog. Strange ! Geniet ervan en veel plezier op Victoria, dat vonden wij heel gezellig. Gaan jullie daar met de orkaboat niet ?
    Doei groeten uit Etten-leur. ( Iris is bij mams in Gruningen)

• 16 September 2011 - 17:29

Iris:

He hallo daar ver weg.

Ook vanuit Grunn even een berichtje. Ben zuster ursela aan het spelen. Moeders heeft van de week haar knie verdraaid. Haar knie is veranderd in een rammelaar. Volgende week moet ze weer naar het ziekenhuis voor controle. Nou maar hopen dat het mee valt.
    Tofino ziet er tof uit en zeker de beren. Mm 18 beren dat zijn er wel veel hoor. Wij waren al met 17 blij, maar goed baas boven baas. ;-)

Groetjes Iris en moeders D.