Tussen dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Tussen dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Tussen dag

Door: Jack Tukker

Blijf op de hoogte en volg Jack

31 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Vandaag is het vertrek we werden rond 7.00 uur opgehaald. En naar het vliegveld gebracht. Hier staat ook het vrouwtje van de krant en na de controle van de bagage. Wat hier nog met de hand gaat. Gingen we inchecken daarna vraagjes beantwoordt aan haar. Er waren een paar jongens en een dame van de brandweer om ons gedag te zeggen. En na het controle handbagage, was het wachten in de wachtruimte. Ja, we gingen naar het vliegtuig. Bij het begin van het terrein staat de crashtender en alle verlichting aan en bemanning er voor. Om ons uit te zwaaien. Heel leuk. Met een vliegtuig voor ongeveer 18 personen gingen we naar St. Maarten. Hier aangekomen bagage op halen en wachten de andere drie personen ( examencommissie ) gingen nog even met een ander mee om de kazerne van St.Maarten te bekijken. Er voor ons was er geen plaats. Zijn we maar wat gaan drinken en eten. Gelukkig ging de incheckbalie snel open zodat we van onze koffer af zijn en naar boven konden. Winkelen en Ton roken. In de tussen tijd kan ik me verhaal af maken van gisteren en foto`s uitzoeken. We kunnen instappen en we gaan met een Fokker 100 naar Curaçao. We hebben een beetje last van turbulentie .Aangekomen worden door de man die op Curaçao woont naar ons hotel gebracht en om drie uur komt die ons weer halen. Hij is er op tijd met een auto van de brandweer. We gaan op stap en rijden het eerst naar het vliegveld. Hier rijden we met een crashtender mee over de taxibaan. Het lijkt wel een hobbelbaan, maar we denken dat dit met de vering te maken heb. Bij terug komst nog even water gespoten. We vervolgen onze weg en gaan langs een hotel ( het groene blad ) die anders gebruikt. Hier zitten vrouwtjes voor een ander doel. Verder komen we op diverse mooie spots van Curaçao. Ook drie kazerne`s gaan we langs. Hier staat gedateerd materieel. Ze wachten al twee jaar op nieuwe auto`s die in Nederland zijn besteld speciaal voor de smalle plekken. Zoals de voertuigen zijn ook de posten oud, dit waren vroeger politieposten en na de overgaan zit de brandweer hierin. Ze draaien ook 24 op en 48 af. We drinken nog een fris bij een baai. En gaan weer terug naar het hotel. Dan is die wel drie en half uur weg geweest met ons. Na het opfrissen is het wachten tot we op gehaald worden door de dame die we in St.Eustatius hebben ontmoet. Om kwart voor negen is het zover ze staat met haar autootje bij ons en we gaan eerst eten in de Gouverneur . Hier was het heel druk en kregen we net nog een tafel. Het is gezellig en lekker eten. We lopen naar een straatje waar een feest zou zijn, dit was al aan het aflopen. We drinken nog wat en lopen verder richting het fort. Het is behoorlijk hoge luchtvochtigheid, dus is het lekker zweten met lopen. En dat rond 23.00 uur op het fort gaan we nog iets drinken. We vinden het wel genoeg zo, dat we na het drinken terug en ons bedje op zoeken.

• 02 November 2009 - 12:13

Stella:

Ton en Jack succes in Bonaire met de nieuwe groep groetjes

• 02 November 2009 - 13:07

Patricia:

veel succes op Bonaire en we houden de site weer in de gaten. groetjes

• 02 November 2009 - 14:56

Annemarie:

Hoi hoi,
    Ben benieuwd naar je verhalen over het weekend en hoe het op Bonaire is. Hopelijk lukt Skype vanavond wel...
    xxxx

• 02 November 2009 - 17:57

Struifenco:

He jack.
    Nou we zijn weer helemaal bij gelezen van de afgelopen dagen. Nu weer een nieuwe uitdaging.
    Mocht je een lotus te kort komen hij staat start klaar en kan zo ingevlogen worden:-)
    Hier gaat alles zijn gangetje geen echte stort buien en ook niet tropisch warm.
    Toedels en tot lees.

de struifies

• 03 November 2009 - 20:19

Audrey:

ja en als je een vrouwelijke bijna lotus nodig hebt, ik ben al aan het zwemmen...kom eraan!