onderweg naar Amarillo - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Amarillo - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Amarillo

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 September 2023 | Verenigde Staten, Amarillo

Hoi,

Vandaag hebben we New Mexico verlaten. Om 8.30 uur waren we al onderweg. We hebben vandaag een uurtje korter omdat we terug gaan in de tijd dus daar wilden we wel rekening mee houden.

Onderweg gewoon lekker door kunnen rijden. Files kennen ze in dit deel niet. Kwamen wel heeeeeeellll veel koeien tegen die klaar stonden voor de trein of slachthuis. Het ging hier niet om honderden maar echt duizenden koeien die bij elkaar gepakt waren op een modderstukje en binnen de hekken. Weinig beweegruimte. De koeien passen geeneens op de foto zoveel. Nog nooit gezien zo. Echt zielig. Je zou spontaan vegetariër ( is later op de dag weer vergeten hoor) worden Hier zouden die dierenorganisaties eens moeten komen kijken. Net als al die milieu organisaties. Hier kunnen ze nog wat bereiken. Vervuilende auto’s, wegwerp maatschappij, plastic grootverbruikers.

Dacht eigenlijk dat Amarillo een klein dorpje of iets was. Nou dat is mij toch een stad. Weer even wennen aan de drukte.

Aangekomen in het hotel mochten we gelijk de kamer in. Spullen gedumpt en op weg naar Cadillac Ranch. Dat is een kunstwerk langs route 66 van Cadillacs die in de grond staan en waar iedereen met een spuitbus iets op mag spuiten. Haha harstikke leuk om dat te zien maar om nou te zeggen dat je daarom hierheen moet rijden. Zijn 10 cadillacs die schuin staan en alle kleuren van de regenboog hebben. Gelukkig is het al even droog waardoor het mogelijk was om er te komen want het stond gewoon in een weiland langs de weg en zo te zien als het even geregend heeft is het een modderbende. Het is dat we er naar toe gingen anders was je er zo langs gereden.

Maar goed leuk even gekeken te hebben. We hadden het geluk er maar met 2 andere vrouwen te zijn zodat we foto’s konden nemen zonder allemaal rare mensen erop. Natuurlijk moest ik onze naam er ook even op spuiten. Hoe lang die blijft staan weet ik niet ( oh gedaan met een gevonden en achterlaten spuitbus). Het was niet normaal hoeveel lagen verf erop die auto’s zaten

Op de terugweg kwamen we nog langs een RV park daar stonden ook 3 cadillacs die gelukkig nog wel te herkennen waren als cadillacs.

Even in het hotel wat spullen opgeborgen en toen was het toch echt tijd om te gaan eten. Dat konden we alleen maar doen in de Big Texas Steak Ranch. Staat erom bekend om daar steak te eten.

Als je daar binnen een uur een 72 ounch (2 kilo) grote steak eet ( en nog wat bijgerechtjes) dat je hem dan gratis krijgen (81 dollar).

Oh hoe fantastisch is dit en hoe fout. Echt Amerikaans. Zo’n echt Western restaurant met van die cowboys die een liedjes zingen. Lange houten tafels en stoelen ( daar word je dan ook gewoon tussen gepropt als er 2 stoeltjes vrij zijn). Midden in het restaurant 2 cowboys die daar de steaks snijden en grillen. De een nog groter dan de ander. De tomahawks vlogen voorbij of het een klein stukje vlees was. Niet normaal gewoon. Jack helemaal in zijn element. Moest en zou een T-bone steak eten. Pff niet normaal dat ding woog 20 ounce/ 566 gr ongeveer. Nou die ging er in hoor. Oke de site gerechtjes bleven wel over ( patat en cole sla) en natuurlijk het bot. Omdat Abby thuis zit en geen eten van ons krijgt mocht het bot afgevoerd worden en hoefde niet in een doggybag mee.

Zelf had ik een ribeye van 12 ounce ( 350 gr ongeveer) en de kleinste die er was. Pfff. Wat een hoop maar superlekker. Nog nooit zo’n lekker malse steak gegeten. Heerlijk. Oke maar ik ontplof nu wel. Of we nog een toetje wilden. Nou laat maar zitten. Zeker omdat we toetjes voorbij zagen komen. Nou daar kunnen wij normaal met 6 van eten. Laat maar.

In het restaurant is speciaal een tafeltje op een podium. Daar kom je te zitten als je tracht die steak van 72 ounce binnen 1 uur te eten. Terwijl wij er waren probeerden 2 mannen de boel naar binnen te krijgen. De man met het blauwe shirt is het gelukt. De ander gaf het op nou die had nog meer dan de helft over. Er werd dan ook een feestje gevierd dat hij het had gehaald. Ik denk dat hij de hele week niet meer hoeft te eten.Na het eten nog een rondje gelopen in het pand. Het is een commerciële bende maar wel grappig om te zien. Een winkel met souvenirs, een saloon waar je een drankje kan drinken, een saloon waar je kan schieten en een bakkertje waar je fudge en allerlei soorten veel te zoete taart kan kopen.

Echt een leuke ervaring om een keer te zien en mee te maken. Iets wat je verwacht bij Texas. Western stijl en steaks.

Morgen zijn we hier nog een dagje. ( oh ja de foto’s van gisteren staan er bij. We hadden gisteren slecht internet verbinding)


  • 21 September 2023 - 06:46

    Netty:

    Hoi ,ik ben nu de eerste die reageert, moet zo naar de gym vandaar.jullie zien weer genoeg,dat vlees mag je houden, ik begin er niet aan,veeteelt te groot.Op het moment regent het hier.Nog veel plezier daar en ikvolg jullie op de voet.


  • 21 September 2023 - 06:46

    Netty:


  • 21 September 2023 - 06:59

    Abby:

    Goedemorgen Baasjes

    Vanmorgen moest ik mijn regenjas aan. Je weet hoe leuk ik dat vind, niet dus....

    Is maar goed dat Monique een regenjas heeft, die was ook kletsnat.

    Nou ik heb snel een plas en grote boodschap gedaan en toen rende ik snel terug naar huis.

    Dan begint het al als ik binnen kom. Wachten op een kleedje, natte jas uit, afdrogen. Mijn favoriete klusje, zoals jullie weten. Heerlijk aan Monique haar handen aan het knagen. Vindt ze niet echt leuk, nou ik het afdrogen ook niet.

    Dus Baasjes als jullie daar voor mij een regenpak met laarsjes vinden, dat zou ik erg fijn vinden. Geen natte haren meer.

    Gisteravond toen we naar bed gingen ben ik stiekem weer de kamer van Jeannette uit geslopen. Ja, ik moet toch weten of iedereen die er vanavond was, ook echt in bed ligt. Word ik weer terug geroepen. Jammer hoor vond het wel fijn om rond te banjeren. Ging ik bij haar op bed liggen, was het ook weer niet goed en moest ik mijn mand in pfffff.

    Vanochtend heb ik daarom extra lang bij Jeannette in bed gelegen. Vond ik toch wel lekker hoor.

    Gister gingen Monique en Jeannette apart van elkaar sporten. Lekker gezellig zijn die twee zeg... Monique ging op de grond liggen met pilates en Jeannette ging zichzelf onder stroom zetten met bodytec. Ik snap die twee niet, het is toch al een sport om mij uit te laten??

    Wij gaan hier een super natte dag tegemoet. Hoop maar dat we niet zo vaak naar buiten gaan, anders moet ik die stomme regenjas weer aan.

    Zijn jullie de dagen al aan het aftellen tot jullie mij zien? Ik heb het hier best hoor dus maak je om mij maar geen zorgen.

    Knuffel van jullie nattig, harig kind


  • 21 September 2023 - 10:19

    Hans Joke:

    Wat een leuk verhaal, eerst interessant daarna lekker. Wat een eten je zou niet weten waar te beginnen kon je het niet meenemen voor morgen. Hier regen heel de dag. Gr.pa ma


  • 21 September 2023 - 10:33

    Annie:

    Wat een belevenissen waren dat op 1 dag. En dan dat eten, zoveel. Het was weer een prachtig verslag.


  • 21 September 2023 - 10:42

    Marieke En Iris :

    O gelukkig ze zijn niet ontvoerd door de aliens.

    Wel gaaf om te zien met de ingegraven auto’s. O en dat vlees man man dat ziet er lekker uit. Snap wel dat die berg met friet niet op is gegaan.


  • 21 September 2023 - 20:44

    Arjan En Monique:

    Bijzondere hoeveelheid die gerechten. Daar eet n normaal mens de hele week van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amarillo

Texas

Rondreis door Texas van 23 dagen

Recente Reisverslagen:

25 September 2023

thuis

23 September 2023

Dallas

22 September 2023

dallas

21 September 2023

Amarillo

20 September 2023

onderweg naar Amarillo
Jack

Voor U nu achter de computer en later voor ons zelf

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 196761

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 25 September 2023

Texas

07 September 2021 - 27 September 2021

Italië

01 September 2019 - 24 September 2019

Noorwegen en Denemarken

03 September 2018 - 23 September 2018

Florida

30 Augustus 2016 - 24 September 2016

Camperreis Canada/Noordwest Amerika

04 September 2015 - 26 September 2015

Zuid Afrika

01 September 2014 - 24 September 2014

Washington DC en the Deep South

16 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het wilde westen

07 November 2012 - 08 December 2012

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2011 - 21 September 2011

Bears, Whales and Mountains

02 September 2010 - 22 September 2010

New York en omgeving

17 Oktober 2009 - 14 November 2009

Iets anders dan vakantie

25 Augustus 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: