onderweg naar Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Austin

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

06 September 2023 | Verenigde Staten, Austin

Hoi,

Vanochtend konden we pas om 7.30 uur ontbijten want dan zou er een beter ontbijt staan dan gisteren. Aangezien we toch niet zo ver hoefden te rijden 3uurtjes ongeveer konden we wat op het gemak doen niet dat het hielp want om 6.00 uur waren we wakker en konden we de reacties lezen en wat appen.

Het was al weer 29 graden toen we om 8.30 uur vertrokken. Dus het beloofde weer warm te worden. Uiteindelijk rond de 44 graden. Te warm om echt iets te doen. Onderweg kwamen we door Waco. Voor degene die wel eens naar de tv zender TLC kijken naar van die mensen die huizen opknappen... In Waco is het programma Fixer upper opgenomen. Chip en Joanna hebben daar silo's gekocht en dit gebied erom heen helemaal opgeknapt en ingericht met winkels waar zij decoratie verkopen. Hier zijn we dus even wezen kijken. Niet groot maar wel even leuk om te zien en een leuke stop. Hartstikke duur dus niks gekocht. Oh jawel in de bakkerij die ze hebben een chocolat chip cookie. Verwacht er niet te veel van want de woonwinkels bij ons zijn uitgebreider maar voor Amerikaanse begrippen zijn ze vrij modern. Ze hebben er een leuk koffietentje gemaakt en een deel met foodtrucks. Een uurtje rondgehangen en toen weer door.

We hadden al veel gehoord over benzine stations van Buc ee's dat deze niet normaal groot moesten zijn. Kwamen we er onderweg een tegen. Hier dus maar even gestopt. Niet normaal zo groot wel 90 pompen om te tanken. Binnen was het niet normaal. Je kon het zo gek niet verzinnen op je kon het er kopen. Van weet ik niet hoeveel soorten flesjes drinken tot burgers, taco's, kleding, kampeerspullen. Om je ogen uit te kijken en we zijn inmiddels wat gewend. Uiteraard konden we niet weg zonder een broodje brisket en pulled pork te kopen en... beef jerky (gedroogd vlees). Het was tenslotte inmiddels lunchtijd.

Vervolgens door naar Austin naar ons hotel. Gelukkig iets beter dan het vorige want dat was niet veel. Daar eerst maar even geïnstalleerd en afgekoeld bij de airco. In Austin heb je een brug waar bij zonsondergang heel veel vleermuizen gaan vliegen. Dat wilden we wel een keer zien. aangezien ze niet elke avond vliegen vandaag gelijk maar gegaan. Mocht het niet lukken dan kunnen we morgen nog een keer. Je kan dit vanaf het water bekijken dus maar even een toer geboekt. Omstreeks 16.30 uur die kant alvast opgegaan om een parkeerplek te zoeken want het zou erg druk zijn. nou met wat detours was die toch vrij snel gevonden en zijn we lopend op zoek gegaan naar wat eten. Dat was bij Whataburger. Nou dat was 1x nooit meer. Niet bepaald lekker voordeel was dat ze lekker airco hadden en dat hadden we hard nodig na een stukje wandelen. Niet te doen zo heet in die stad. geen zuchtje wind.

Aangekomen bij de boot hebben we een hele tijd zitten wachten tot iedereen er was. De beste kapitein vond zichzelf leuk om te horen en ging uiteindelijk op pad met de boot. Ging hij de andere kant op dan de brug waar die bats zitten. Heel verhaal over gebouwen en hoe die heten. Wat kan ons dat schelen. Wij dachten ga nou naar die brug... Voeren we terug zien we al hele zwermen wegvliegen maar we zaten er nog behoorlijk ver vandaan... zegt die fantastische kapitein... Oh ze zijn vroeg vanavond... ja sukkel nu hebben we de grootste groep gemist. We hebben nog net een foto kunnen maken van een grote groep die tussen de gebouwen vloog. Baalden wel dat hij eigenlijk te laat was. Zonsondergang was wel mooi om te zien dus moeten we het daar maar mee doen.

Terug in het hotel eerst even lekker een douche en inmiddels is het 21.30 uur en zijn we er wel een beetje klaar mee. Morgen wilden we de stad in gaan maar gezien de warmte ( voorspelling morgen nog warmer) gaan we even kijken of we dat wel gaan doen.

• 07 September 2023 - 06:45

Hans Joke Klepper:

Goede morgen wat een verhaal weer, genoten. Jullie hadden hier wel kunnen logeren wij hadden tegenover ook vleermuizen. Ook hier wordt het warm vandaag,dus rustig aan. Fijne dag hoor, gr.pa ma

• 07 September 2023 - 12:27

Marieke En Iris:

Mogge, lekkere temperatuur dus daar. Ach beter dan regen. Leuk dat van Waco, wij keken ook altijd naar die serie. Zijn jullie niet bij Waco Texas Rangers geweest ?

succes vandaag met Batman hopelijk meer geluk dan gisteren.