Kennedy spacecenter en Cocoa beach - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Kennedy spacecenter en Cocoa beach - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Kennedy spacecenter en Cocoa beach

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

05 September 2018 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Kennedy space center / Cocoa Beach
Vandaag wilden we een bezoek brengen aan het Kennedy space center dus dat hield in vroeg op pad.
7.30 uur zaten we dus in de auto want we moesten toch een uur of 3 rijden. Helaas belanden we in de file meerdere keren. Ontbeten hadden we nog niet dus ook een korte stop voor dat en voor de lunch. Uiteindelijk waren we om 12.30 uur in het Kennedy space center. Er was al aangeraden om met een bus een rondleiding te doen. Dit zou in totaal ongeveer 2 uur duren. Uiteraard kon je ook nog andere bustochten en dingen doen maar daar hadden we geen tijd voor.
De bustocht ging over het terrein van Nasa en Boeing. We zijn bij de hal geweest waar de raketten gemaakt worden. Ook hier bleek weer hoe Amerikaans ze zijn… Op het gebouw een grote Amerikaanse vlag van 21 etages hoog. Dit werd meerdere keren verteld… hoe groot hij was hoeveel blikken verf erin gingen dat je met een bus over een van strepen kon rijden enz enz.
Verder zijn we bij de lanceerplatformen geweest. Hier worden de raketten en vroeger de spaceshuttle neer gezet om op te stijgen. Wel gaaf om te zien hoe groot het was. Onderweg werden we nog bij een soort museum neergezet. Hier lag een raket helemaal in de hal in stukken zoals hij uit elkaar valt als hij opstijgt. Best interessant. Verder hebben we nog aan een stukje steen afkomstig van de maan gevoeld en wat filmpjes bekeken. Dat stuk maan…. Als ze hadden gezegd dat het van het strand in Nederland was gekomen had dat zomaar gekund. Niet bijzonder dus.
Daarna terug met de bus naar het hoofdgebouw. Hier nog wat rond gelopen. Inmiddels was het 16.00 uur en dus maar terug op zoek naar het hotel in Cocoa beach. Eerst nog even een Walmart bezocht voor wat boodschappen. We hebben een mooi hotel. Mooie kamer. Beter als het vorige.
Bij het hotel nog een stuk gewandeld bij het strand maar het was nog steeds erg warm. Met de regen hebben we tot nu toe geluk gehad. Het zijn korte buien maar het blijft warm.
Net lekker onze eerste steak van deze vakantie gegeten en een heerlijke douche gepakt.
Morgen gaan we op pad naar St Augustine.

• 06 September 2018 - 03:51

Pa En Ma:

Dat is wel indrukwekkend en interessant allemaal. jullie hadden wel in willen stappen zeker? Fijne dag morgen. Hier alles goed, gr.pa ma

• 06 September 2018 - 04:46

Annie Van Den Boogert:

Prachtig. En heel bijzonder.

• 06 September 2018 - 16:36

Audrey:

Hallo globetrotters,

Wat leuk om jullie weer te volgen. En ook weer leuk omdat ik ook op deze plekken ben geweest, herken het zo goed.
    Ik ga jullie weer volgen, super leuk.
    Ennuh hoe leuk wij het ook vinden, minder schrijven en veel meer zien en doen!
    En terwijl jullie op reis zijn ga ik dit weekend jeugdbivak defensie draaien. Voor kinderen van uitgezonden militairen en politie.
    Geniet ervan!
    Groetjes, Audrey

• 06 September 2018 - 18:19

Struifenco:

Hallo marsmannetje oh maanlanders o nee wereld reizigers