tweede dag Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu tweede dag Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

tweede dag Christchurch

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

04 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal,
Vandaag onze laatste dag in Christchurch. Vanochtend lekker lui gedaan tot 9.00 uur. Na ons laatste ontbijtje gaan wandelen om de stad te verkennen.
We wisten al dat er eigenlijk weinig te beleven was na de aardbeving vorig jaar. Een groot deel van de binnenstad is dan ook afgezet en als Red zone betiteld. Hier mag niemand in en uit.
Opvallend is dat een groot aantal gebouwen gewoon op instorten staat en men deze laat staan. Als je goed kijkt lijkt het wel of alles op een breuklijn heeft gestaan want rond die lijn zijn alle gebouwen beschadigd.
Op zoek naar de I-site die nu in het park zit. Dat leverde een lange wandeling door het park en de daargelegen botanische tuin op. Uiteindelijk toch gevonden. Daar konden ze niet veel vertellen over wat echt leuk was. Ja er was een tijdelijk gebouwd winkelcentrum vlak bij de redzone.
Dus toch maar die kant op gewandeld en gekeken naar de ravage die de aardbeving te weeg heeft gebracht. Op vallend is dat met name de oude gebouwen zijn getroffen. Naast de redzone lag het tijdelijke winkelcentrum welke is gemaakt van zeecontainers. Ziet en is best gezellig.
Na een rondje te hebben gelopen toch maar weer naar het hotel. We hadden bij de I-site ook gezien dat er een outletcentrum moest zijn dus om de tijd te doden die kan dus maar op. ( via het hotel eerst even de auto halen want dit was niet aan te lopen)
Daar nog een spijkerbroekje gekocht aangezien de oude toch gesneuveld was en dus achterblijft.
Nu dus weer in het hotel en de koffers net gepakt. Alles past nog makkelijk... Ruimte over zelfs.
Straks ons laatste avondmaal in Christchurch en op tijd naar bedje. Rond 3.00 uur zal de wekker wel gaan...
Hopelijk voor jullie morgen weer een verhaaltje uit Hongkong met bericht dat we goed zijn aangekomen. Nog 2 nachtjes Hongkong en dan is het echt over met de vakantie.... boehoeh...
Tot morgen

• 04 December 2012 - 07:35

Pa Ma:

goedemorgen, jullie op de terugreis, ook wij. straks komt pa me ophalen en dan heerlijk naar huis.dan sluiten we deze vervelende week af en gaan al oefenend hopen we weer een goede tijd tegemoet. maar een goede cach is veel waard en die heb ik gehad. Gisteravond was die stad op tv en zagen we die containers, het was live wij kijken of we jullie zagen lopen, maar nee.Er is inderdaad nog veel schade waar nog niets aan wordt gedaan. Een goede vlucht naar Hong Kong en weer tot morgen, een stukje dan weer dichterbij, gr.xx pa ma

• 04 December 2012 - 08:56

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, het ziet er inderdaad triest uit. Wij wensen jullie een goede reis naar Hong Kong. Groetjes Karin en fam

• 04 December 2012 - 11:45

Henk En Jannie:

Hoi allebei.
    Wat zullen jullie blij zijn om te lezen dat je moeder weer naar huis is het was wel heftig hoor.
    Voor jullie een heel goede reis. Dat wordt weer afkicken srtaks.
    Gisteren heeft het nhier gesneeuwd en nu is er hagel, dus echt winterweer. Dan ben je maar voorbereid.

gr Henk en Jannie

• 04 December 2012 - 14:43

Miep En Iris:

Geniet nog maar lekker van de drukte in Hongkong. Hopelijk is het weer daar nog wat warmer dan hier. Hier is de winter echt begonnen.
    Wel creatief van de mensen in christchurch om winkels in zeecontainer te maken.

• 04 December 2012 - 20:24

Hans En Tilly:

Zo luitjes het zit erbijna weer op! Nog even naar Hong Kong I-padje scoren en dan de winter in!
    Groetjes en nog een paar fijne dagen,
    Hans en Tilly.

• 05 December 2012 - 08:38

Monique:

Ik zit ff bij jou koffie te drinken. Jammer dat ik alleen zit haha. Plantjes weer water. De post weer boven. Sint komt op school aan. Maar ik kan hier alles horen. En zien. Haha