Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 November 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi allemaal,

Vandaag hebben we lang gereden. We zijn om 9.30 uur vertrokken. Onderweg hebben we nog een uurtje pauze gehouden voor een lunch. Het was een stukje rijden zeg maar naar Wellington. Dat is onze laatste bestemming op het Noorder eiland. Morgen varen we namelijk naar het zuidereiland.
Omstreeks 14.30 uur waren we in ons hotel. Die van gister was mooi maar deze doet niet onder. Mooi uitzicht in een straat en in het centrum. Dus de auto geparkeerd, koffers in de kamer gebracht en aan de wandel. Naar de cable car van Wellington gewandeld. Hiermee naar boven de berg op zodat we een prachtig uitzicht hadden op de stad en de haven. Hierboven lag ook een botanische tuin. Zo botanisch als wij aangelegd zijn hebben we deze in 10 minuten doorkruist. Mooi dat t ie was... prachtig... alleen maar groene bomen. De rest moet kennelijk nog in bloei komen, maar we kunnen wel zeggen dat we er geweest zijn....
Met de tram weer naar beneden en een wandeling door het centrum gemaakt. Gelijk op zoek naar iets waar we konden eten. Nou volgens ons hebben ze hier alleen winkels en aziatische restaurants. In dat laatste hadden we nu juist geen zin. Dat hadden we eergister al gegeten. Dus van ellende werd het de burgerking. Geloof het of niet zitten we in de burgerking zien we een leuk restaurantje!!!! Pech de burger lag al naar ons te kijken... Volgende keer beter.
Morgen vertrekken we dus om 14.30 uur met de boot. Daarvoor nog even de auto inleveren...

( oh ja en als jullie wat gehoord hebben over een vulkaan die is uitgebarsten dan klopt dat. Dat was in Taupo en daar zaten wij eergister..... Hebben we dus geen last van gehad!
Doei tot morgen

• 21 November 2012 - 07:53

Monique:

Wat een lange dag rijden, en dan toch nog zin hebben om daar rond te wandelen.
    Als jullie terug komen van vakantie zijn jullie wel toe aan een weekje rust (haha).
    Wat hebben jullie in de vulkaan gegooid?
    Jammer dat jullie deze auto moeten inleveren, je weet niet wat je morgen weer krijgt.

Fijne overtocht en tot morgen

groetjes

• 21 November 2012 - 08:47

Pa Ma:

Goedemorgen, toch ook wel leuk een dagje in een stad, ook daar is toch veel groen en heuvels. Jullie hebben al heel wat km in de benen zitten. Dus de laatste dag met deze luxe auto, misschien vanaf morgen een mini? Goede reis naar het andere eiland en tot morgen.
    Het is woensdag dus zwemmorgen, Pa is op reis met de vrachtauto. Gr.xx Pa en Ma

• 21 November 2012 - 09:23

Audrey:

...uhhh nog even over die vulkaan.....je moet er ook geen brandende peuken in gooien, dan gaat ie rommelen,...........

• 21 November 2012 - 09:59

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, de bomen zijn in ieder geval mooi groen. Mooi foto's. Goede reis naar het andere eiland en geniet ervan. Groetjes Karin en fam

• 21 November 2012 - 17:35

Lenie:

Hallo vakantiegangers, hoe was de overtocht? Nog dolfijnen of whales gezien, het is net een minicruise he!
    Zijn jullie in Wellington nog in het Te Papa museum geweest ( is gratis he ;-))
    Groetjes en veel plezier op het zuidereiland.

• 25 November 2012 - 16:43

Henk En Jannie:

Hoi travellers,
    Pas op voor bergen waar rook uit komt. Het kan zo maar meer worden!
    Hoi Annemarie en Jack,

Wat heerlijk dat we kunnen meereizen dan hoeven wij er niet naar toe.
    Jullie zijn heel goede gidsen.
    Wij hebben glasvezelgekregen dus je snapt er moest het een en ander worden overgezet.
    Maar nu lukt het weer.
    Geniet ze en pas goed op je zelf niet te veel risico nemen.

gr Henk en Jannie