Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Houston

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 September 2023 | Verenigde Staten, Houston

Hoi,

Vandaag begonnen we met een lagere temperatuur. Kennelijk had het geregend afgelopen nacht. Heerlijk maar niet voor lange duur hoor. De 40 graden hebben we weer aangetikt.

Vandaag zijn we naar het Houston Space center geweest. Je weet wel van Houston we have a problem...

10.00 uur ging het open en zijn we gelijk in een of andere treintje gesprongen naar ons idee voor een tour van drie kwartier. Zo iets hadden we namelijk in Florida ook gedaan. We dachten dat eerst maar te doen aangezien de rest binnen bij de airco kon. Hadden we tenminste niet die erge hitte. Nou typisch weer Amerikaans. Met het treintje door een hek. 50 meter verder rijden en weer uit stappen. Nou ja zeg dat hadden we beter kunnen lopen. Had weer tijd gescheeld voordat iedereen in het treintje was gepropt.

Bleek uiteindelijk een hal te zijn waar een van de weinig overgebleven raketten van de Apollo ruimte vaarten lag. Ons kennend... een rondje omheen gerend... nou dat was het weer. Weer terug in het treintje....

Buiten hadden ze nog een Boeing staan met daarop een space shuttle. Hele uitleg over hoe ze dat ontwikkeld hadden en je mocht in beide kijken. Dat was dan wel weer grappig.

Verder binnen nog wat uitleg over maanlandingen, astronauten hoe die leven en wat men in de toekomst wil gaan doen. Kennelijk wil men weer naar de maan. Verder een replica van ISS waar ook Andre Kuipers meerdere malen is geweest. Aan de wand hingen alle foto's van astronauten die betrokken zijn geweest bij een ruimtereis al dan niet geslaagd.

Wij moeten eerlijk zeggen dat als je in Florida ( Cape Canaveral Kennedy space center) bent geweest dit toch wat kleiner was. Het was veel lezen en op een gegeven moment haak je dan ook af. Maar goed we hebben het er toch 4 uur vol gehouden en was zeker interessant.

Ons hotel ligt bij het NRG stadion waar kennelijk een sportwedstrijd is. het was dus wat drukker daar. Gezien de warmte en de drukte daar besloten om niet te kijken of er nog een kaartje beschikbaar was ondanks dat we graag een keer een wedstrijd mee willen maken. Daarbij geven ze vanavond weer onweer op dus niet het beste om dan in een stadion te zitten.

Even nog wat boodschappen gedaan in het winkelcentrum naast het hotel. Het hotel ligt deze keer leuker als de vorige keren ( in een buiten wijk waar weinig te beleven was) Toch zorgen we dan we het niet opzoeken en niet in de avond over straat lopen.

's-avonds komen alle zwervers naar buiten en hangen zij overal rond. Verbazingwekkend hoeveel mensen er hier kennelijk op straat leven. Veel meer als de vorige jaren dat we hier waren. Niet alleen in Houston maar het was ons ook al opgevallen in Dallas en Austin.

vanavond bij hetzelfde restaurant wezen eten als gisteren. We hadden namelijk gezien dat je een menu met spareribs en chickenwings kon krijgen op zaterdag. Dus was zouden samen 1 menu eten.... wat blijkt... gaat het pas in vanaf oktober.. hoe dan.

Keuze stress... wat dan. Samen een beef trio genomen ( worst, brisket en beefrib) Die vrouw keek ons aan als of we niet goed waren omdat we maar 1 menu en 2 drinken bestelden. Nou ik kan jullie zeggen. Het was zoveel dat we tot ons nek vol zaten dus hoe die mensen hier allemaal een menu naar binnen werken geen idee maar voor ons hoeft het niet. Ze nemen wel veel mee met een doggy bag maar dat is voor ons geen optie. Hoe warm je zoiets op en hoe hou je het koel tot bv de volgende dag.

Dus laat ze dan maar vreemd kijken... We houden het hierbij...

Nu dus even uitbuiken en straks lekker naar bed. Morgen gaan we naar Galveston aan de kust, maar een kort ritje.


  • 10 September 2023 - 07:06

    Hans Joke Klepper:

    Weer een enerverende dag, veel gezien en gelezen. Morgen naar de kust (dagje strand misschien) afkoelen. Hier wordt het vandaag de heetste dag. We houden ons rustig.Tot morgen weer. We genieten elke morgen ervan.Warme groet Pa Ma.


  • 10 September 2023 - 09:52

    Marieke En Iris :

    Zit er wel indrukwekkend uit zo’n shuttle op een Boeing. Space centre staat nog wel op mijn lijstje..

    o die Shrek crocs oe die zou ik wel willen maar jemig wat een prijs [e-1f923][e-1f923] maar even doorsparen.


  • 10 September 2023 - 14:43

    Abby:

    Hallo baasjes,

    Gelukkig mocht ik vandaag uitslapen. Na mijn ontbijt, toen was het nog een beetje lekker, met Frenk en Monique gaan wandelen.

    Ze zeggen hier dat het te warm is om lekker te rennen, dus lig ik heerlijk de hele dag te slapen. [e-1f648]. Ik mis mijn speelmaatjes wel hoor. Hopelijk gaan we volgende week wel even rennen.

    Om mij bezig te houden verstoppen ze mijn snoepjes in een handdoek. Ze zijn echt raar hier hoor. Maar ik heb het goed naar mijn zin. Krijg op tijd mijn eten en drinken en een wandeling om mijn benen te strekken.

    Ik ga 's-avonds mee naar boven. Als ze zeggen dat we naar bed gaan, loop ik eerst weg hihi.

    Heb ook uitgevonden dat ik bij Jeannette op bed kan springen. Vindt zij niet zo leuk, maar ik wel[e-1f602].

    Zo nu weten jullie weer voor nu hoe het met mij gaat. Jullie nog veel plezier. Ik vermaak mij hier wel. Een neus en een lik van mij.[e-1f43e]


  • 10 September 2023 - 15:16

    Je Baasjes:

    Hoi lieve Abby,

    We missen je vreselijk. Wel lief dat we berichtjes van je krijgen. Zeker even lekker die natte neus om ons wakker te maken.

    Fijn dat je mocht uitslapen maar niet te lang he. we weten zeker dat Jeannette het stiekem wel leuk vind dat je bij haar in bed komt kroelen.

    Rustig aan met dat warme weer doen wij ook.

    Niet te veel snoepjes snuffelen want dan krijg je een dikke kont.hihi.

    Geniet nog even daar dikke knuffel van ons


  • 10 September 2023 - 15:54

    Arjan En Monique:

    Weer genoeg te zien. In Nederland heb je ook space expo hoor. Is wat dichterbij en kleinere porties eten hihi


  • 10 September 2023 - 15:54

    Arjan En Monique:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Texas

Rondreis door Texas van 23 dagen

Recente Reisverslagen:

25 September 2023

thuis

23 September 2023

Dallas

22 September 2023

dallas

21 September 2023

Amarillo

20 September 2023

onderweg naar Amarillo
Jack

Voor U nu achter de computer en later voor ons zelf

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 197158

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 25 September 2023

Texas

07 September 2021 - 27 September 2021

Italië

01 September 2019 - 24 September 2019

Noorwegen en Denemarken

03 September 2018 - 23 September 2018

Florida

30 Augustus 2016 - 24 September 2016

Camperreis Canada/Noordwest Amerika

04 September 2015 - 26 September 2015

Zuid Afrika

01 September 2014 - 24 September 2014

Washington DC en the Deep South

16 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het wilde westen

07 November 2012 - 08 December 2012

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2011 - 21 September 2011

Bears, Whales and Mountains

02 September 2010 - 22 September 2010

New York en omgeving

17 Oktober 2009 - 14 November 2009

Iets anders dan vakantie

25 Augustus 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: