Amish - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Amish - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Amish

Door: Jack & Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

14 September 2010 | Verenigde Staten, Paradise

Vandaag zouden we vertrekken in de richting van het gebied waar de Amish leven. Het zou vandaag ook de laatste dag zijn dat we een grote afstand moesten afleggen zijnde boven de 250 mijl.
Vanochtend dus na het ontbijt vertrokken richting Lancaster. Onderweg ook nog een paar fotootjes genomen van kleine vrachtwagentjes… ( zie foto).
Verder heeft Jack al zijn camper uitgezocht….. ( die foto moet nog volgen) ter grootte van een touringcar met daar achterop een paar motors fietsen en een flinke auto.
Volgens de boeken moest in Lancaster een markt zijn waar op dinsdag en donderdag Amish hun goederen zouden verkopen. Dat kwam dus mooi uit en dat wilden we zien….
Begin van de middag kwamen we dan uiteindelijk aan in Lancaster. Na een hele tijd zoeken hadden we dan toch de markt gevonden.
In de beschrijving stond dat de torentjes al van verre waren te zien. Nou niet dus. En van bebording moet je het hier niet hebben.. die zetten ze een keer 10 km van te voren neer en dan mag je het uitzoeken. Aangezien Lancaster toch iets groter was dan we dachten was het dus even zoeken, maar het is gelukt. Daar aangekomen bleek de markt voor de helft in de verbouwing te zitten en als het een honderdste is van de Haagse markt dan was dat nog groot uitgeduid. Er liepen een paar Amish maar daar hield het mee op ( stuk of 3) waarop we dus maar hebben besloten om eerst naar het hotel te gaan en dan de omgeving te gaan verkennen. Het hotel zou namelijk in het Amish gebied staan. Dat bleek later ook te kloppen. Na het inchecken zijn we dus met de auto allerlei binnendoor weggetjes gaan verkennen en kwamen diverse Amish tegen. Van werkend, spelend tot rondrijdend in een koets, paard en wagen en op een step. Zie de foto’s. Best leuk dus om te zien. De meeste foto’s zijn gemaakt uit de auto omdat we weten dat deze mensen niet continue op de foto gezet willen worden.
Wat we ons wel hadden voorgesteld was dat deze mensen meer bij elkaar zouden wonen. Je kon nu af en toe alleen aan een koetsje voor de deur zien dat er Amish woonden en verder niet. De huizen deden ook niet onder voor de “gewone”mensen die er woonden.
Inmiddels hadden we ook aardige trek gegeten en besloten om in een Amish restaurant te gaan eten. Nou dat hebben we geweten. De hele tafel werd vol gedragen met diverse schaaltjes vlees, groente en aardappelen. Het was goed te eten en we zaten dan ook behoorlijk vol. Nee zeg kregen we nog een toetje …. Appeltaart met ijs… ( althans dat mochten we dan wel kiezen. De rest van het eten werd gewoon voorgezet) Voldaan zijn we via binnendoor weggetjes weer terug gereden naar het hotel om jullie nu te verblijden met dit verhaal en deze foto’s.
Groetjes van ons

• 15 September 2010 - 06:21

Pa En Ma:

Wat is dat leuk, om zo die oude tijd te zien. En zo te zien is het mooi weer. Hier is het ook beter als gister.
    Fijne dag gr. van ons

• 15 September 2010 - 19:11

Miep En Iris:

Is die appeltaart net zo lekker als die van vorig jaar? Bij Jan's restaurant in Buena Vista. Kan bijna niet maar als het wel zo is, dan zijn wij jaloers haha.

• 16 September 2010 - 18:43

Karin:

Nou, NOu, jullei zien eruit alsof jullie je laatste maal gaan krijgen, was het wel lekker? Erg leuk om te zien.
    Leuk stulpje, is het opgeleverd?
    Geniet , groetjes en liefs Gerard en Karin