G`day mates - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu G`day mates - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

G`day mates

Door: Jack Tukker

09 Oktober 2008 | Australië, Cairns

Helaas was het eten vanavond niet zo als het hoorde en later zijn er een paar ziek geworden. Dit had niet met het eten te maken. Er was iemand ziek en de rest had een virusinfectie gelopen. De volgende ochtend zou en groepje van 5 voor twee dagen naar een andere plek gaan. Maar daar zijn er maar 2 van gegaan i.v.m. met ziek zijn. We zijn vandaag op weg naar Kunurra, onderweg zijn we even gestopt bij Wyndham en een paar foto`gemaakt. Maar omdat er weer een paar ziek werden werd er besloten om gelijk door te rijden naar Kunurra. Daar aangekomen zijn we eerst langs het ziekenhuis gereden.Een paar mensen zijn er uitgestapt en de rest zijn bij een winkelcentrum afgezet om te eten. Ook word het hotel geïnformeerd dat we eerder willen inchecken . En dat kan om 13.00 uur. De volgende morgen gaan we vroeg op pad met een vliegtuig over het Bungle Bungle gebied. Het is echt schitterend . We vliegen over een groot meer en over heel grote farms. Een oude diamant mijn en over de Bungle Bungle gebied. Ik was lekker aan het foto schieten, toen kwam de lege batterij teken en niet veel later was het op. Dit is een domper nu kan ik niet meer verder schieten., dus ik mist de grootste diamantmijn vanuit de lucht. Terug in het hotel hebben we een rondtour gemaakt van twee uur. Daarna het zwembad in. Het is zondag en vandaag sta er weer een cruise over de Ord River om 7.00 uur stappen we op de boot, dit is geen gelijke zoals we normaal hebben. Deze heeft maar liefst drie keer 200 pk achter hangen en dat ging als een speer. Na het varen was het naar Katherine ons volgende hotel plaats, onderweg hebben we gestopt bij Timber Creek om te eten en toilet. Na een korte nacht was het 6.30 met de bus naar de breakfast cruise op de Katherine Gorge. Ik had hier al een tour gemaakt dus was het alleen eten en genieten. Nu zijn we op weg naar Darwin. De groep ging naar een museum en ik rij mee naar het hotel. Ik wil me koffer iets lichter maken, dus heb ik wat spullen naar huis gestuurd. Ja, 1 nacht slapen nou ja slapen ik moet om 4.00 uur bij de receptie staan. Na een heel korte nacht ga ik met de taxi naar het vliegveld, vandaag ga ik naar Cairns. Vier en half uur later staat ik op de stoep van het vliegveld en wacht op vervoer van het hotel. Hier aan gekomen zeggen ze dat me kamer niet klaar is. Dus maak ik gelijk een afspraak voor de kabelbaan en terug met de trein, over een half uur word ik opgehaald. Ik kleed me op de wc om en ga lekker op pad. Heerlijk over het regenbos en mooie foto`s en in het plaatsje rond gekeken en in de trein was het ook goed vertoeven. Nu even een was in de machine gooien en dan eten . Op tijd slapen morgen snorkelen. Ja, vandaag was het dan op naar Great Barrier Reef. Met een catamaranboot gaan we op weg, onderweg geven ze uitleg wat je kunt doen. Zo kan je ook oceanwalken, nou jullie begrijpen wel, dit gaat Jack doen. Leuker dan snorkelen en dat is zeker het is net ouderwets helmduiken alleen nu is het een kunststofbol bol die verzwaart is en dan 35 kilo weeg, maar gelukkig niet in het water. Je loop ongeveer 4,5 tot 5 meter naar beneden en hier worden verschillende dingen geven zoals zeekomkommer, koraal enz. Met een beetje voer is het heel druk om je heen met vissen. Je kunt ze zelfs aan raken. Je verblijf ongeveer 25 minuten onder, echt top. Daarna nog in de boot met glazenwanden gestapt. Waarna we weer terug gingen naar land. Oja me lens wil niet in/uit zomen, blijft op 17mm staan heb ik weer moet kijken hoe ik dit oplos. Nog 9 dagen en dan is het helaas afgelopen. Tot horens

• 09 Oktober 2008 - 08:37

Monique:

geweldige fotos op je hyves hoor. ben niet jaloers op het vliegen, maar misschien wel op andere delen van je reis

• 09 Oktober 2008 - 14:09

Yvonne:

Hoop niet dat jij één van de 5 mensen was die niet mee kon...

tot gauw.

• 09 Oktober 2008 - 18:04

Struifie:

He jack.
    Jeetje wat een belevenissen allemaal zeg.Geniet er nog maar lekker van .
    Mooie foto's heb je gemaakt als je terug bent willen we ze natuurlijk allemaal zien.

Groetjes en veel plezier nog.
    Ruud, jeannette en de kids