Het vervolg van gisteren - Reisverslag uit Perth, Australië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Het vervolg van gisteren - Reisverslag uit Perth, Australië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Het vervolg van gisteren

Door: Jack Tukker

Blijf op de hoogte en volg Jack

03 September 2008 | Australië, Perth

In Adelaide hebben we drie uur stil gestaan om mensen in en uit te laden.Sommige hebben ook de auto bij zich. Dus een tour door Aladaide met een touringcar .Tijd vulling en nog iets van de stad te zien en horen. Hierna konden we weer snel aan boord . Na een heerlijke avond is me bed weer in orde gemaakt, nu weer even in de douche staan schommelen. En dan op bed naar de MP3 speler luisteren. Het lijkt wel of de wagon meer schommelt dan gisteren, ach ja je kunt niet alles hebben. Het fotograferen ga ook prima en nu maar hopen dat eerder de tijd en mogelijkheid heb om weer een paar op het net te zetten. Mocht het niet lukken op waarbenik .dan zet ik het wel op Hyves. Het landschap was met schapen, enkele heuvels en struiken. Bij het opstaan was vlak en bijna kaal ,de grond zag ook rood. We zouden na het ontbijt Cook aan doen. Dit is een plaats waar de machinisten elkaar aflossen. Ook wordt er water en diesel gebunkerd . Het water is hier ook kostbaar omdat dit ook aangevoerd wordt met de trein. Het is de meest afgelegen plek van Australië, want Adelaide ligt 1100 km en Perth 1500 km vandaan. Dit plekje was het uitgegroeid tot een gemeenschap van ongeveer 40 personen. Met vliegstrip, school, en ziekenhuisje. Dit staat er nog wel. Maar er wonen nu nog maar 5 mensen. Dat komt doordat alleen de machinisten verzorgd hoefde te worden ( de was is 100 beddengoed per week ) en bedienen de pompen. Ook hebben ze nog winkel, van sommige dingen gaat de opbrengst naar de flying docters. Ook lig dit plaatsje aan het meest langste rechte rails ter wereld. De lengte is 477,14 Km.De volgende stop is Kalgoorlie,ik zou hier een tour willen maken, maar het is avond en weinig te zien ( helaas ).Dit komt door de grote en diepe van de mijn. Ik zal van het stadje foto`s maken. oja tijdens het avondeten zat er nu een vrouw en die de broer had in holland gewoond dus daar nog een tijdje mee gesproken. Die zei ook wat een mooie reis ga ik maken en in het goede seizoen .Nog niet te warm. Toen was het de douche in met een stil staande trein en lag net in bed toen deze weer ging rijden. Vanmorgen was het vroege eten omdat we rond 9.10 uur aan zouden komen in Perth. Hier aangekomen de trein naar centraal gepakt en naar me hotel gelopen. Was dicht bij en kon gelijk zien wat er was. In het hotel kon ik gelijk naar me kamer echt lekker want er wordt steeds gesproken dat er na twee uur mag inchecken. Spullen neer gelegd en de stad in had een paar dingen nodig deze aangeschaft en spullen op de post gedaan naar huis gestuurd ,scheelt weer gewicht terug. Toen uitgerekend wat de was ging kosten en schok ik heirvan,ik zat rond de 80 dollar. Maar wat zie ik in de lift een gasten waskamer en daar was ik met 12 dollar klaar. Kijk dat is weer een avond eten extra of zo. Nu lig ik even op bed dit bericht te maken,ik was de net wel even boos. Het lukt maar niet om de foto`s op het net te krijgen. Ook nu niet op Hyves. Ik kijk het nog even aan, anders maar weer me computer aanmelden en dan proberen want ik Singapore ging het goed. En hier doe ik het met de computer van het hotel en dat duurt lang.
Jullie zien dat ik nu snel met enkele berichten achter elkaar zit, vandaag ga ik de stad verkennen en vanmiddag een tour doen. En morgen ga ik me melden voor de kampertocht, dan is er even geen contact voor sjakie en de rest. Nou luitjes tot horens dan maar. Waarschijnlijk is dat na mijn verjaardag. Hihihi doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2008

Weer thuis.

15 Oktober 2008

Nog even dan,

13 Oktober 2008

Laatste in dag Australië,

12 Oktober 2008

Hallo, hier is die weer

10 Oktober 2008

een kort berichtje
Jack

Voor U nu achter de computer en later voor ons zelf

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 197419

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 25 September 2023

Texas

07 September 2021 - 27 September 2021

Italië

01 September 2019 - 24 September 2019

Noorwegen en Denemarken

03 September 2018 - 23 September 2018

Florida

30 Augustus 2016 - 24 September 2016

Camperreis Canada/Noordwest Amerika

04 September 2015 - 26 September 2015

Zuid Afrika

01 September 2014 - 24 September 2014

Washington DC en the Deep South

16 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het wilde westen

07 November 2012 - 08 December 2012

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2011 - 21 September 2011

Bears, Whales and Mountains

02 September 2010 - 22 September 2010

New York en omgeving

17 Oktober 2009 - 14 November 2009

Iets anders dan vakantie

25 Augustus 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: