Amarillo - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Amarillo - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Amarillo

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 September 2023 | Verenigde Staten, Amarillo

Hoi

Vandaag hadden we een dagje in Amarillo. We hebben eerst eens een beetje rustig aangedaan en lekker wat langer in bed gelegen. Daarna een Hollands ontbijt middels crackers met kaas. Heerlijk na al die eieren. Waar je al niet blij van wordt.

Vervolgens zijn we in de auto gestapt naar Palo Duro Canyon state park. Zou een park zijn met een canyon die op 2 na grootste van Amerika was. We hadden dus een beeld van de grootste namelijk de Grand Canyon dus dachten wel dat deze iets kleiner zou zijn. Nou dat was hij op zeker, maar goed toch wel mooi om te zien. Jammer dat een deel van de route door het park weer was afgezet. Er zouden ook Longhorn koeien en bizons zitten. Nou die hebben we allebei niet gezien. Sterker nog helemaal geen beesten, maar goed toch een 2 uur bezig geweest met dit park. Er liepen weer diverse trails die je kon lopen. Die hebben we maar overgeslagen. Geen zin vandaag. Dus na een broodje bij de campstore weer terug richting Amarillo.

In Amarillo zou je downtown een heel stuk historisch hebben aangezien route 66 hierdoor heen loopt. De oude Route 66 hebben we dan ook een deel gereden. Echter aan historisch hangen ze hier kennelijk op dat je dan antiek winkels moet hebben. Het hele gedeelte van route 66 wat aangemerkt was als historisch had namelijk alleen maar antiek winkels en restaurants. Antiek hebben wij ook een ander idee bij namelijk echt mooie oude dingen. Hier was het tweedehands rotzooi. Dus jullie begrijpen wel dat wij hier snel klaar waren.

Besloten om maar even terug te gaan naar het hotel. We hadden namelijk gezien dat er bij Tri state Exposition een fair was en dat er vanavond een rodeo gepland stond. Nu willen we al jaren naar een rodeo dus die wilden we wel even meepakken. Echter gisteren waren we al langs dat terrein gereden en zagen we dat het overdag niet echt druk was. Aangezien de rodeo om 18.00 uur de deuren zou openen besloten om rond 17.00 uur dan terug te gaan. Dus dat ook gedaan.

Bleek een fair ( waarvan wij dachten iets van een braderie) helemaal daar niet op te lijken maar het een grote kermis te zijn. Leuk om even te zien hoe die Amerikanen dat doen. Aangezien het etenstijd was maar een broodje Brisket genomen en mensen gekeken. Niet normaal wat ze allemaal weg eten hier en wat voor hoeveelheden. Dat lukt ons met 2 nog niets eens.

Om 18.00 uur naar binnen gegaan in de hal waar de Rodeo gehouden werd. Wat gaaf om een keer mee te maken. Lekker Amerikaans ook. Kwam een speaker ( cowboy die alles aan elkaar praatte) en eerst moest men met elkaar bidden en daarna een meisje dat het volkslied ging zingen. Alle hoeden ( cowboy hats en petten) gingen af, rechthand op het hart en meezingen voordat het spektakel van start ging. Van rodeo op een paard of stier tot met een lasso kalfjes vangen. Ook kinderen deden mee. De jongste was 5 jaar. Echt onwijs gaaf om te zien. Die cowboys kwamen van over heel de wereld. Kennelijk verdienen ze er ook nog leuk mee. Uiteindelijk hebben we er tot 22.00 uur gezeten toen hadden we het wel gezien en waren we ook wel doof van de muziek. Als je een keer de kans krijgt om dit mee te maken dan is dit echt een aanrader. Enorm gaaf.

Verhaaltje is dus niet zo heel lang aangezien we het wel weer hebben gehad voor vandaag. Wie alle foto’s en filmpjes van de rodeo wil zien je bent welkom.

Morgen naar Dallas onze laatste bestemming.

• 22 September 2023 - 06:58

Hans Joke Klepper7:

Hiep,hiep,hoera Pa is jarig, geen 66, maar 77.

Wat een leuke dag hebben jullie gehad, zoveel verschillende dingen. Inderdaad nu aftellen laatste stop. Goede reis vandaag,, we horen het morgen weer xx groet pa ma

• 22 September 2023 - 09:54

Anette:

En ..... Jack, heb jij ook al een hoedje gescoord? Die stond toch op je verlanglijstje [e-1f609]

Mooie reis hoor die jullie maken. Benieuwd naar de rest van de foto's.

Fijn weekend daar nog en naar ik via de app begreep minder warm, dat is wel fijn.

Groetjes,

Anette

P.S. nog geen heimwee naar Abby?

Die heeft toch ook heel wat avonturen beleefd... [e-1f600]