Voss 18 september - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Voss 18 september - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Voss 18 september

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 September 2019 | Noorwegen, Vossevangen

Vandaag niet zoveel plannen in het vooruitzicht. Dus lekker rustig aan gedaan. De rust werd even verstoord omdat er een heli parkeerde op de parkeerplaats. Kwamen wat mensen oppikken. Weer eens een andere taxi als een auto. Leek een soort rescue heli dus zal minder zijn als je die nodig hebt. Vervolgens weer op pad in de omgeving van Voss.
Eerst naar een kloof Bordalsgjelet gereden. Dachten daar een stuk te kunnen lopen. Helaas. 10 minuten waren we er en stelde eigenlijk niet zo veel voor. Dat was dus een kort rondje.
Door naar de skilift. Met de skilift de berg opgegaan en daar een rondje over de berg gelopen om van het uitzicht te genieten. Prachtig helder dus goed zicht op de bergen om ons heen. Lag ook nog een beetje sneeuw dus dat was ook wel leuk.
Het was inmiddels lunchtijd dus op de top in het restaurant wat gegeten. Het is hier ski gebied en men had net de skilift en het restaurant vernieuwd. Zag er goed uit. Omeletje smaakte trouwens ook goed.
Terug beneden nog een rondje gelopen door het dorp. Vervolgens nog wat boodschapjes gehaald. Auto bij een winkel geparkeerd. Daar lag een Ford garage naast. Nou daar hebben we allebei wel een auto uit kunnen zoeken. Helaas ook daar kennen ze een andere prijs voor als bij ons. Dus we hebben ze maar laten staan.
In het appartement lekker relaxed en wat spullen klaar gelegd voor morgen. Morgen op naar de boot. Die vertrekt om 13.30 uur naar Hirsthalls Denemarken waar we de volgende dag aankomen.

Aanvulling
Nou na al die jaren over de gehele wereld aan te moeten horen kijk daar zit de brandweer… Heeft Jack het nu voor elkaar. Hij zou even een stukje vlees bakken…. Dat hebben we geweten… Binnen no time ging de brandmelder in ons appartement af. Vervolgens in de gang. Vervolgens in het hele pand. Gelijk allemaal medebewoners naar buiten. Het was niet te harden zo’n hard geluid. Je kon elkaar niet eens meer verstaan. Zo goed mogelijk uitgelegd dat het bij ons was en niet veel bijzonders aan de hand. Een vrouw wist iemand te bereiken van het park want die waren nergens te vinden. Dit duurde zo lang dat iedereen kou stond te vatten buiten en er uiteindelijk 2 brandweer voertuigen voor de deur stonden. Moesten natuurlijk allemaal langs hobbelen door onze keuken. Al met al met veel pijn en moeite ging het alarm uit en konden we het koud geworden eten opeten….
Kan je geen brandweerkazerne vinden laat je ze toch gewoon langs komen…

• 18 September 2019 - 18:49

Annie :

Prachtige foto's.

• 18 September 2019 - 20:11

Pa Ma:

Wat een verhaal, zo beleef je nog eens wat. Maar Jack had toch een goed einde van de dag met de brandweer auto. Prachtige natuurfoto's. Goede overtocht morgen met mooi weer. Hier ook mooi weer gr.

• 18 September 2019 - 20:52

Netty :

Tuurlijk zal mijn broertje weer zijn,gelukkig niks aan de hand. Toch weer snel gegaan hoor. Morgen goeie reis gewenst

• 18 September 2019 - 21:37

Monique:

Leuke foto's. Vooral die van de brandweer, hihi. Weet je gelijk wat wij onderlaatst thuis hadden. Volgende keer maar oordopjes in als mijn broer gaat koken.

• 19 September 2019 - 10:51

Monique:

haha grappig mee te maken. Nu hebbje tenminste weer een leuk verhaal voor op verjaardagen...O nee.. die vier je niet.

• 19 September 2019 - 13:00

Erica:

Nou ze weten in ieder geval dat jullie er geweest zijn. Maar al met al wel grappig om mee te maken natuurlijk als het achter de rug is. Goeie reis groetjes

• 19 September 2019 - 23:11

Herman En Ans:

Wat een mooie reis maken jullie weer. Prachtige foto's erbij. Ook de sneeuw is wel apart,Voor morgen goede reis gewenst.Groetjes uit Stellendam.