onderweg naar Kaupanger - Reisverslag uit Kaupanger, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Kaupanger - Reisverslag uit Kaupanger, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Kaupanger

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 September 2019 | Noorwegen, Kaupanger

Oke 1 we hebben gisteravond nog vuurwerk ( sterrertjes voor 60 jaar) afgestoken voor de verjaardag van Jack!
Oke 2 even voor de duidelijkheid wij zijn op ZOMER vakantie.
Gisteren heeft het eigenlijk de hele dag gegoten van de regen. Vannacht kennelijk ook. Vanochtend werden we wakker. Geen cruiseschip. De bergen lagen vol met sneeuw!!!!
Dus op pad en ja hoor we moesten de berg over en dus door de sneeuw. Het sneeuwde ook gewoon en het was 1 graad. We hebben het nog steeds over ZOMER vakantie. Die korte broek blijft in de koffer denk ik.
Onderweg weer de meest waanzinnige uitzichten. Ook wel veel regen maar wat maakt het uit. We zitten droog bij de kachel in de auto en we hebben een lekker bakkie thee. Muziekje erbij en het meest waanzinnige uitzicht wat er is. Af en toe een zonnetje er tussen. Ook nu weer was het moeilijk om de omgeving vast te leggen. Het is heel scherp licht. Meerdere malen gestopt een foto te maken. Sommigen lijken dus echt dat het donker is maar dat is niet het geval. Het is hier juist vroeg licht en later donker. In ieder geval in vergelijking met Nederland.
Onderweg nog even in een stadje Sognedal gestopt om wat te eten. Voor het eerst ook wat meer winkeltjes dus hier maar een rondje gedaan. Was maar goed ook want we kwamen aan bij ons resort en bleek dat men pas om 16.00 uur open was. Stonden we daar om 14.30 uur. Toen maar Kaupanger in gegaan. Nou ja. Dat zijn dus maar 2 winkels en een stav kerk. Gauw klaar dus.
Vervolgens naar ons huisje. Weer een aardig hutje maar wel erg donker doordat er weinig ramen zijn, maar goed de bedoeling is dat we hier toch alleen ’s avonds zijn dus ook dat moet weer goedkomen. Verder is het weer schoon en dat is het belangrijkste. Nu even het verhaaltje en zo aan de slag met pannekoeken bakken.

• 13 September 2019 - 18:13

Pa Ma:

Ongelofelijk sneeuw in jullie zomervakantie dat had je niet kunnen bedenken. Regen hoor je veel van in Noorwegen maar sneeuw. Prachtige foto's. Jullie genieten wel. Hier is het zonnig echt mooi weer. Tot morgen gr.pa ma

• 13 September 2019 - 19:28

Annie :

Jullie hebben een vakantie 2 in 1. Zomer- en wintervakantie inéén. Mooie foto's. Veel plezier nog.

• 13 September 2019 - 19:47

Monique:

Leuk zo'n sneeuw vakantie.

• 13 September 2019 - 20:48

Miep En Iris:

Sneeuw..... heb je snowboots bij? Die heb je harder nodig dan een korte broek....
    Maar het zit er wel super gaaf uit.

Wij gaan morgen de koffers in pakken. Maandag mogen wij op vakantie.

• 14 September 2019 - 16:49

Prins:

jammer dat jullie zo slecht weer hebben maar is niet ongewoon voor Noorwegen in deze periode hoor, mijn collega's weten daar alles van :-).

Hoop dat jullie nog wel wat zonnestralen krijgen, maakt het allemaal net weer mooier en leuker.
    Het is dat ik ze niet hiervandaan kan sturen, ik heb hier meer dan genoeg!
    Geniet nog lekker samen. Groeten Audrey