kvam - Reisverslag uit Kvam, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu kvam - Reisverslag uit Kvam, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

kvam

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 September 2019 | Noorwegen, Kvam

Zo dat poetsen ging wat sneller dan de vorige keer. Wil dat te netjes doen maar het is goed hoor wordt er al wat makkelijker in.
Hadden al gelezen dat het hotel waar we naar toe gingen niet bepaald uitstraalde van activiteit. Lag ergens op een berg met in de verste verte niks behalve mooie natuur en een sobere kamer. Het is maar voor 1 nacht dus dat is niet erg.
Vandaag weer een toeristische route genomen die uitblinkt in pracht en praal. Het was zo’n 4 uur rijden. Onderweg nog maar een keer gestopt in een plaatsje met wat winkels. Na 2 uur moet je toch even je rust pakken en gelijk wat broodjes gescoord zodat we die lekker met Hollandse kaas ergens konden eten.
Vervolgens weer door en kwamen we toch echt weer op het mooiste deel van de route. We zijn toch echt wel op verschillende delen van deze planeet al geweest ook echt afgelegen, maar we blijven ons hier toch echt verbazen over het feit dat overal wel een huisje staat en mensen dus kennelijk wonen. Echt ook op plekken waarvan je denkt hier wil je toch niet wonen. Uitzicht is wel prachtig maar zo alleen op een kaal stuk… Nee voor ons hoeft het niet.
Ook weer wat mooie foto’s kunnen schieten. Opvallend is wel dat het licht hier heel fel is en de foto’s hierdoor soms wel donker zijn. Het komt in ieder geval niet over zoals we het daadwerkelijk zien.
Boven op een berg met mooi uitzichtpunt even geluncht. We hebben ondanks de lage temperatuur 5-6 graden wel last van een soort muggetjes.
Door naar het hotel. Valt alles mee. Een leuke kamer ( zonder tv) maar dat is niet erg we verstaan ze toch niet. Wel internet dus vanavond maar een netflixje.
Nu zo eten hier in het hotel want inderdaad in de verste verte is er niets anders, maar dat doet niet op tegen het uitzicht.
Morgen rijden we naar Geiranger een fjord op de Unesco erfgoedlijst. We zijn benieuwd.

• 09 September 2019 - 19:27

Netty :

De foto's zijn geweldig hoor, jammer dat het zo koud is, hier is het wel lekker.ik geniet van jullie belevenissen, zou zo zeggen ga door.

• 09 September 2019 - 21:29

Annie:

Prachtige foto's. Je zal er maar wonen, een beetje alleen op de wereld?

• 09 September 2019 - 21:40

Pa Ma:

Hier zou je moeder echt heimwee krijgen. Maar wat een prachtige natuur, de temperatuur is minder, maar het is toch echt genieten, tot morgen gr.pa ma

• 10 September 2019 - 16:22

Erica :

Leuke foto's en verhaaltjes weer. Jammer van het weer maar dat doet niks af aan de natuur. Groetjes