Hirtshals Stavanger Hovden - Reisverslag uit Hovden, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Hirtshals Stavanger Hovden - Reisverslag uit Hovden, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Hirtshals Stavanger Hovden

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

03 September 2019 | Noorwegen, Hovden

20.00 uur dus vertrokken van uit Hirtshalls met de boot naar Stavanger. 3 reispillen verder gelukkig niet ziek geweest. Wel de hele dag zeebenen en suf van het slaapmiddel dat er in zit. Eerst een rondje over de boot gedaan en nog een bakkie gedronken. Daarna naar de hut. 6.30 uur zouden we aankomen en moesten we dus in de auto zitten. De kapitein gaf al aan dat hij verwachte dat het een “bumpy”ride zou worden met golven tussen de 1-3 m. Nou behoorlijke golven hebben we gehad.
Stipt 6.30 uur aangekomen in Stavanger. Daar stonden we dan en nu.. Niets is nog open. Toch maar naar het oude centrum van Stavanger gegaan. Hier zijn allemaal witte huisjes. Best leuk om te zien hoe de oude haven eruit zag. Ongeveer een uur rond gewandeld. Toch maar doorgegaan richting ons overnachtingspunt in Hovden. Dat zou namelijk ook nog 3,5 uur rijden zijn. Het weer was behoorlijk slecht. Veel regen. Wilden nog langs de bekende Preikestolen. Dit ligt in de buurt van Stavanger. Je moet er echter 2 uur heen en 2 uur terug naar lopen. Gezien het weer was dit niet echt lekker. Verder kon je er met een boot onderlangs varen. Ook niet echt een optie dus.
Op het gemakje afgezakt naar Hovden. Jeeeh wat is die natuur hier prachtig zeg. Schitterende route door de bergen. Als dit is wat we verder gaan zien komt het wel goed!! In Hovden zullen we 3 nachten verblijven. Best lekker en voor ons doen best lang. Hier hebben we een huisje voor 6 personen. Heerlijk ruim. Zo nu even relaxen vandaag en kijken wat we morgen gaan doen.

• 03 September 2019 - 17:04

Anette:

Mooi huisje. Hopen dat het weer wat opknapt. Geniet van jullie reis en wij genieten mee van jullie verhalen en foto's. Groetjes, Anette

• 03 September 2019 - 18:44

Annie:

De foto's zijn prachtig. Ik denk dat jullie wel even moeten wennen aan de Scandinavische natuur en cultuur. Het is heel anders dan jullie gewend zijn de laatste jaren, in Amerika. Jullie hebben een mooi huis als verblijf. Geniet ervan. Gr.Annie

• 03 September 2019 - 19:23

Netty :

Wat een schattig huisje zeg,maak je nog foto's van binnen?Geniet er maar van, ik zal jullie volgen hoor,vind ik harstikke leuk

• 03 September 2019 - 19:55

Klarie:

Leuk optrekje hoor, kun je t wel even volhouden! Foto’s van omgeving zijn al veelbelovend! Veel plezier. Groetjes, Klarie

• 03 September 2019 - 20:08

Pa Ma:

Zeker een schitterend begin (op het weer na dan).en wat een mooi huisje. Fijne dagen.

• 04 September 2019 - 06:05

Monique :

Ziet er erg leuk uit. Snap nu waarom daar lange reistijden zijn, met al dat "verkeer" op de weg. Hopen dat het weer gaat opknappen. Veel plezier en we gaan jullie weer volgen!