Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

19 September 2018 | Verenigde Staten, Key West

Key West
Vanochtend moesten we om 9.00 uur in de shuttle bus zitten om op tijd bij de jet ski te zijn.
Na wat uitleg en driehonderd veiligheidsinstructies al dan niet schriftelijk gingen we dan op pad. In het begin rustig om wat te wennen. Jack achter het stuur of roer hoe je dat op zo’n ding ook noemt. We waren met een ander Amerikaans stel. Volgens hem had hij het al veel vaker gedaan. Nou dat was niet te merken. Je moest afstand houden van ongeveer 100 meter. Nou wij moesten dus steeds inhouden. De man was reuze groot en vol met tatoeages. Voor de rest een kniepert. Later legde de gids uit dat je juist snelheid moest maken om zo min mogelijk last te hebben van de klappen op het water. Ook dat hielp niet. Maar al met al hebben we wel een gave tocht gehad. Ongeveer 28 mijl het eiland Key West rond. Eerst door de golf van Mexicaanse en later door de Atlantische Oceaan. Nou dat laatste was iets wilder. Ik weet wel zeker dat we een paar keer los zijn gekomen van het water. Met een flinke klap weer terug. Oh ja je hebt hier ook een zuidelijkste puntje wat 90 mijl van Cuba ligt. Daar waren we niet geweest, maar nu lagen we nog dichter bij want we lagen tussen de boei die het punt markeert en Cuba.
Al met al ongeveer 1,5 uur onderweg geweest. Wat een gave ervaring.
Daarna maar terug naar het hotel voor een lekkere douche. Weg met dat zout. Wat gegeten en toen weer terug met de shuttle naar het dorp. Om 17.30 uur begon onze toch met de glasbodem boot. Nou dat was eerlijk gezegd niet echt spectaculair. De boot voer over een rif en zo kon je zien wat er onder water was. Dat was het probleem dat was niet veel. Dat was jammer. Je zag steeds meer mensen afdruipen naarmate er minder zichtbaar werd. Maar goed de goedmaker kwam. Vanaf de boot hadden we een schitterend uitzicht op de zonsondergang. Dat was onwijs gaaf. Meerdere boten bleven liggen om te kijken. Onwijs mooi. Het duurt precies 142 seconden dat de zon onder is nadat hij de waterlijn heeft geraakt.
Bij terugkomst nog even in het dorpje gelopen en toen lekker terug naar de kamer. Het is inmiddels 21.15 uur en tijd om lekker te relaxen.
oH ja voor de duidelijkheid. Ik schrijf de verhaaltjes maar Jack zorgt voor de foto’s. Anders zijn we erg lang bezig. Kost ons gemiddeld toch een klein uur om alles op de site te krijgen.

• 20 September 2018 - 01:23

Monique & Kids :

Wat een mooie foto's. Fijn dat jullie toch elke keer dat uurtje de tijd nemen om voor ons een verhaaltje te schrijven. Blijft toch leuk om op deze manier met jullie mee te reizen.

• 20 September 2018 - 02:54

NETTY:

Ff gauw voor ik ga gymen jullie avonturen weer gelezen. Prachtige foto's en zo te zien heerlijk weer. Geniet nog maar ff, hier wordt het weer slechter.

• 20 September 2018 - 03:28

Miep En Iris:

Gaaf de zonsondergang, en ook top de jetski trip.
    ... zucht .... beetje jaloers.
    Maar niet te lang getreurd ik mag zo naar Efteling Jeah eindelijk eens een keer leuke teamdag.....

• 20 September 2018 - 03:44

Klarie:

Bedankt weer voor jullie story van deze dag! Geniet er nog even van...!

• 20 September 2018 - 04:09

Pa En Ma:

Jullie verhaal en foto's spreken voor zich. Leuk om het zo mee te beleven. Nog een paar daagjes genieten, dus dat maar doen. gr. pa ma

• 20 September 2018 - 07:09

Erica:

Mooi die foto's van de zonsondergang.
    Geniet er nog even van zit er zo weer op.

• 20 September 2018 - 08:50

Monique:

Die vakantie doet jullie goed. met name Annemarie ziet er lekker uitgerust uit.