Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2018 | Verenigde Staten, Homestead

Everglades
Vanochtend vertrokken uit Fort Myers Beach. Lekker weer een crackertje gegeten natuurlijk. We zouden halverwege ergens stoppen bij de Everglades voor een airboat tripje van Doug’s.
Dus eerst een uurtje sturen naar Everglades City. Daar aangekomen waren we net te laat voor de boot van 10.00 uur dus even een uurtje wachten. Dat werd gelukkig 3 kwartier omdat een stel Amerikanen en een stel Duitsers op kwam dagen en toen was de boot vol. We hadden gekozen voor een mangrove toer op aanraden van Iris. Leek ons ook leuker dan alleen maar over grasland racen.
Alsdus geschiedde. De tocht zou ongeveer een uur duren. Het leukste deel was natuurlijk als hij lekker hard door de mangroven heen ging. Halverwege nog even gestopt en kwamen we een wasbeer en een alligator tegen. Verder was het water zo helder dat je de Catfish erin zag zwemmen.
Gelukkig geen spinnen, muggen, slangen of Shrek waargenomen. Misschien waren ze er wel maar gelukkig niet gezien. Het was een leuke tocht.
Terug nog een anderhalf uur rijden naar Homestead. Een stadje aan de rand van de Everglades. Inmiddels hadden we de hele weg vanaf de boottocht door de Everglades gereden en gezien de warmte vonden we het best en zagen we onszelf niet een of andere hike door de everglades doen. Daarbij verwachten we ook niet dat we iets heel bijzonder nieuws tegen zouden komen na alle moerassen die we inmiddels gezien hadden.
Dus even eten en alles dumpen in de hotelkamer. Een korte wandeling door wat winkels gemaakt ( lekker koel namelijk bij de airco)
Inmiddels was het weer eind van de dag. Denny’s zat naast het hotel dus dat was een makkelijke keuze. Jack kon het niet laten om even een T bone steak te eten. Er was zelfs een 2e bord nodig voor de rest.
Morgen gaan we voor 2 dagen naar Key West.

• 18 September 2018 - 02:39

Miep En Iris :

Mogge het is nu 06.30 uur........ boehoe onze vakantie is nu echt voorbij. Ach nu maar hard werken voor de volgende.
    Eerst ff verhaaltje lezen voordat we op de fiets stappen ri ons werk.
    Everglades Jep dat is weer bekend terrein. Blij te lezen dat mijn tip niet is tegengevallen.
    Veel plezier op de Keys.

• 18 September 2018 - 03:46

Klarie:

Jullie hebben weer een leuk dagje gehad, echt leuk om jullie zo te volgen!

• 18 September 2018 - 03:52

Pa En Ma:

Goedemorgen, dat is voor ons wakker worden in een heel mooie omgeving. Wat een schitterende foto's, jullie zien heel veel andere natuur als hier. Het is hier ok nog wel zomer dus genieten we ook nog van plm 21 gr. Weer een fijne dag, hier is het Prinsjesdag dus TV kijken. Groetjes van ons.

• 18 September 2018 - 08:54

Leo Blokland:

Dag Jack en Annemarie,

Leuk reisje maken jullie weer. Geniet ervan en bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

• 18 September 2018 - 08:55

Monique:

gelezen. fotos gekeken. ziet er weer prachtig uit.