North Cascades National park - Reisverslag uit Concrete, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu North Cascades National park - Reisverslag uit Concrete, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

North Cascades National park

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 September 2016 | Verenigde Staten, Concrete

20-9 North Cascades
Vannacht nog wat regen gehad maar toen we vanochtend naar buiten keken was het droog en leek het op te klaren. Het is iedere keer zo dat als we ergens komen het slecht weer is en denken nou dat zal weinig te bekijken worden. Als we dan de dag daarna op pad gaan is het iedere keer weer mooi weer. Zo ook vandaag. Schitterend weer. Alles helder en blauw. De bergen en de omgeving dus ook goed te zien.
Dus highway 20 vandaag door het North Cascades park gereden. Het is echt een prachtige natuur hier. Wat natuur betreft ben je in de staat Washington dus op de goede plek.
Vandaag ongeveer 260 km gereden door het park. Dus een aardig stukje. Het nadeel was dat het stuk dat we heen waren gereden ook terug moesten. Er is maar een weg door het park die heen en weer loopt. Niet zoals we vaak hebben gezien een rondje rijden.. dus op de stukjes die je toch al hebt gezien kan je rustig een klein tukje doen.
Op verschillende plaatsen bij meren en uitkijkjes gestopt. Veel watervallen. Al viel ons wel op dat degene die we gisteren nog hadden gezien toen het regende vandaag een stuk minder waren en dus ook minder indrukwekkend. Doordat hier nog relatief veel gletsjer zijn hebben ze gezorgd dat er meerdere stuwmeren zijn voor energieopwekking. Dit is heel lang geleden al gedaan. Jammer aan dit park is dat alle stroomkabels die door dit prachtige gebied nu lopen wel een beetje het aanzicht verpesten. Nu gooit men het erop dat het lekker groen is om zo stroom op te wekken. Net of toen ze in 1920 toen ze die hele boel hier aanlegden al ooit van groene stroom hadden gehoord. Maar goed het klinkt natuurlijk beter en van kabels onder de grond daar hebben ze hier nog nooit van gehoord.
Uiteindelijk waren we rond 15.00 uur terug op de camping. Want ja wie vroeg op pad gaat is ook weer op tijd terug. Snel nog even wat laatste dingen in de was gegooid en lekker in de zon gaan zitten.
Nu dus even het verhaaltje. Straks naar de familiekamer op de camping ( de enige plek met internet) om alles er weer op te zetten.
Morgen gaan we de grens weer over naar Canada voor onze laatste stop in Vancouver. Daar hebben we dan nog 2 nachtjes voor we helaas weer naar huis vliegen.

• 21 September 2016 - 08:01

Klarie:

Wauw! Wat een mooie foto's! Fijn dat jullie deze met prachtig weer hebben kunnen maken. Trouwens, jullie hebben er al weer aardig wat kilometers op zitten met de camper! Geniet van de laatste daagjes van jullie vakantie. Groetjes uit Stellendam.

• 21 September 2016 - 08:37

Pa En Ma:

Goedemorgen,wat een schitterende natuur. Daar moet je zeker van genieten. Ja jullie gaan nu echt aan het laatste stukje beginnen. Hoeveel kilometers al afgelegd?. Voor vandaag ook weer een fijne dag. Hier is het ook nog steeds zomer al is het nu eigenlijk herfst. Tot morgen gr. vanuit een zanderige Haakonstraat.

• 21 September 2016 - 10:59

Miep En Iris:

260 km gereden door 1 park tja das wel veel maar dan heb je ook wat. Wel een mooi park zo te zien.
    Veel plezier met de laatste kilometers en dagen.
    Groetjes uit zonnig Oosterhout jaja we zijn weer aan het werk na onze vakantie boehoe