grant Teton - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu grant Teton - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

grant Teton

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 September 2016 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

9-9 Grand Teton National Park
Vannacht behoorlijk koud geweest. Bleek dat het rond de 2 graden was. Als je je teen buiten je bed stak was je gelijk genezen en wist je niet hoe snel je hem weer naar binnen moest trekken. Maar goed je kan niet eeuwig blijven liggen dus alles maar trotseren. De douche lag in een gebouw buiten de camping dus hup met de camper die kant op. Dachten we vroeg te zijn. Jammer joh. 12 douches allemaal vol met verkleumde mensen.
Op de parkeerplaats nog maar een ontbijtje genuttigd terwijl we al die mensen aan het bekijken waren die veel te veel troep in een overvolle auto probeerden te proppen of die warm probeerden te worden. Blijft altijd leuk om te bekijken.
Maar we zouden naar Grand Teton National park gaan dus voor vandaag een kort ritje. Grand Teton ligt tegen Yellowstone aan. Dachten we op tijd te zijn reed er een idioot tegen ons aan.
Onderweg kwam hij met waarschijnlijk te hoge snelheid door de bocht en reed op onze weghelft. Wij konden echter niet uitwijken omdat het asfalt gelijk naast de rijbaan ophield. De weg liep gelijk naar beneden en er waren alleen bomen. Jack heeft geprobeerd zo snel mogelijk naar rechts te rijden. Helaas wist hij niet te voorkomen dat die idioot onze spiegel nog raakte. Hij reed gelijk door. Toen we konden stoppen bleek dat de buitenkant van de spiegel kapot was. Schade viel gelukkig wel mee. Het had anders kunnen aflopen. Bij het eind van het park zat een rangers post. Hier zijn we maar naar toe gegaan en hebben aangifte gedaan. Voor de verzekering hebben we namelijk een politierapport nodig. Dit is opgemaakt en men ging op zoek naar de dader. Nou dat wordt moeilijk zoeken want veel verder als een bruine camper met een blanke man kwamen we niet. Hij was namelijk 20 meter voor ons toen we hem voor het eerst zagen. Aangezien hier honderden bruine campers rijden… succes, maar goed de man was helemaal enthousiast om te zoeken.
Aangekomen bij Colterbay ( de plaats waar wij zitten in Grand Teton) gelijk gebeld met de camperverhuurder om de schade te melden. Alles weer geregeld en nu weer verder met de vakantie. Helaas had dit wel weer wat tijd gekost. We wilden eerst gaan varen bij Jenny lake. Onderweg waren we al meerdere malen gestopt en genoten van het landschap dat toen we bij Jenny lake kwamen we het uitzicht wat vonden tegenvallen. Aangezien we ook al wat later waren besloten niet meer te gaan varen en lekker terug te gaan naar de camping. Dus omstreeks 16.30 uur konden we dan toch de stoeltjes uitklappen en genieten van het uitzicht. Volgens de dame van de camping hadden we een van de mooiste plekken nou dat klopte ook wel. Schitterend uitzicht op het meer met daarachter de bergen. Heerlijk even zitten genieten van het moois en de stilte… Geen geruis van auto’s alleen van wind door de bomen. Heerlijk.
Uiteraard weer lekker de bbq aangestoken. Kip met boontjes. We zijn goed bezig. Daarna wat minder goed maar ook dat mag… Eerst eens stuk lopen naar de winkel en daar een ijsje genuttigd. Nou ja… wij hadden het kleinste … 1 scoop… voor degene die hier een ijsje hebben gegeten weten dat je dan zoveel ijs krijgt tot het je neus uit komt. Vaak doen wij al samen met 1 scoop.
Morgen rijden we richting Craters of the moon National park.

• 10 September 2016 - 17:06

Pa En Ma:

Dat is gelukkig goed afgelopen. We schrokken wel toen we aan het lezen waren. Wat heb je toch snel iets en dan nog dat je er zelf niets aan kan doen. Wel fijn dat jullie nadat alles geregeld was, nog een poosje rustig konden genieten van de rust, het uitzicht en het lekkere eten. Hopen dat morgen alles weer goed mag gaan. Groet pa en ma

• 10 September 2016 - 19:37

Klarie:

Wegpiraten hebben ze dus overal! In elk geval goed afgelopen en valt de schade mee. We genieten elke weer van jullie verhalen die zo geschreven zijn alsof we er zelf bij zijn! Kijken alweer uit naar het volgende reisverslag. Veel plezier. Groetjes uit de Haakonstraat.

• 10 September 2016 - 20:27

Miep En Iris:

Lekker verhaal zeg met die mafketel, zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje (bocht) zit.
    Succes met de Carters of THE moon. Het is geen wereld park maar in het kader van we zijn er nou toch..... Kan je er net zo goed ff langsscheuren.

• 11 September 2016 - 09:13

Angela :

Wat een feestje om elke keer jullie verhalen te lezen....zo leuk! (Al was het stukje van die aanrijding een iets minder feestje....mafketel). Een geweldige vakantie hebben jullie weer en wij vinden het vanaf hier elke keer weer leuk om een beetje mee te mogen genieten! We blijven jullie volgen hoor!

• 11 September 2016 - 20:58

Audrey:

Pffff, wat een verhaal. Gelukkig goed afgelopen!
    En weer superleuk jullie verhalen te leen, volgend keer weer spannend maar niet zo hoor.
    Net zelf terug van New Yok, ook erg goed gehad.
    Nou geniet verder en doe voorzichtig met die malloten op de weg.
    Groeten Audrey