Kaap die goeie hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Kaap die goeie hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Kaap die goeie hoop

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

24 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

20150924 Kaap die goeie hoop
Vanochtend heerlijk genoten nog even van de kamer en de heerlijke regendouche... alles wat we vandaag voor kamer zullen krijgen kan alleen maar in het niet vallen bij deze kamer ondanks dat het waarschijnlijk een prima kamer is.
Na een heerlijk ontbijt vertrokken... Toch leuk dat zo’n navigatie geen rekening houdt met door welke buurt je rijdt want we gingen dwars door zo’n krottenwijk... maar goed het ging goed.
Op weg dus naar Kaapstad. Voordat we naar het hotel zouden gaan was de bedoeling dat we langs de kust naar het meest zuidwestelijke puntje van Afrika zouden gaan.
Heerlijk langs de kust gereden met de meest waanzinnige uitzichten. Wat is het toch schitterend hier. Zeker met een mooie blauwe lucht en een lekker temperatuurtje.
Bij Simonstown zit een pinguinkolonie. Hier even een kijkje genomen. 12 jaar geleden was ik hier ook al maar het was toch iets anders nu... En oh Iris... Ons backpackershotel staat er ook nog!
Bij de pinguinkolonie even wat foto’s gemaakt. Wat een hoop van die beesten met jongen zaten er nu. Ze blijven grappig.
Uiteindelijk rond 11.30 uur aangekomen bij Kaap de Goede hoop. Hartstikke druk natuurlijk met toeristen. Menig bus vol.
Dat was dus dringen om een foto te maken bij het bord. Uiteraard ... Die Aziaten zijn toch zulke aso’s. Dat blijkt elk jaar weer. Iedereen staat netjes te wachten om een foto te maken... Nee hoor zij piepen gewoon voor en hebben schijt aan de rest. Op hun gemak en liefst nog met 4 verschillende mensen en 5 verschillende camera’s foto’s maken. Je zou ze wat... Maar goed..Een Nederlandse vrouw riep wie wil er een foto van ons maken. Dus dat maar even gedaan.. kon zij het gelijk voor ons doen.
Nog even wat verder de rotsen opgelopen... Schitterend hoe die twee oceanen hier elkaar treffen en letterlijk tegen elkaar botsen.
Met de auto naar boven naar Cape Point. Hier kom je op een wat hoger gelegen stuk met een kabeltram. Aangezien we nog wat meer wilden doen met de kabeltram naar boven gegaan anders was het anderhalf uur lopen. Leuk uitzicht bij de vuurtoren. Het ritje met de tram was best grappig.
Vervolgens naar een restaurant daar wilden we wat eten. Het was er zo druk dat we maar weer weg zijn gegaan.
Met de auto via de andere kant van het schiereiland richting Kaapstad gereden. Op zoek naar ons hotel. Dat blijkt dus letterlijk in het midden van de stad te liggen. Het was even zoeken voor een parkeerplek om bij het hotel tekomen. Later konden we de auto gelukkig in de garage van het hotel kwijt. Kregen we eerst een kamer met twee kleine bedden. Nou die hebben we even ingeruild. De kamer is inderdaad gewoon netjes en heeft alles... maar ja die van gisteren....
Een stukje door de stad gelopen op zoek naar de hop on hop off bus. Dit zou het makkelijkst zijn om bij bepaalde attracties te komen.
Daarbij kunnen we dan zelf lekker genieten van het uitzicht in plaats van overal tussendoor te moeten crossen hier in de stad. Die hebben we gevonden dus die is voor morgen..
Blijkt dat het een feestdag is hier dus alle winkels om 16.00 uur dicht. Hebben wij weer. Nou ja dan maar een bakkie gedaan in een restaurantje.
Morgen gaan we naar de Tafelberg en naar Victoria waterfront.

• 24 September 2015 - 22:26

Pa En Ma:

Dat is wat anders dan een vaartochtje over het Veersemeer en wel een heerlijk diner.
    Wat zien jullie veel moois, prachtig, we kunnen ons de foto's van toen nog herinneren Annemarie, zeker van de pinquins. Welterusten tot morgen, gr. van ons.

• 24 September 2015 - 22:55

Klarie:

Bedankt weer voor de update! Echt leuk om jullie zo te volgen. Geniet ervan. Groetjes, Klarie

• 25 September 2015 - 09:13

Miep En Iris:

Goedemorgen vanuit zonnig Etten-Leur

Kaap die goede hoop, vind ik nog steeds een van de mooiste natuurgedeelte s op aarde wat ik gezien heb.
    Hostel haha dat is echt lang geleden maar ik kan het nog wel herinneren. Was wel heel leuk. Alhoewel zo'n hotel die jullie hebben gehad met regendouche en dergelijke zou nu toch meer mijn voorkeur hebben.
    Veel plezier verder met Kaapstad..