Knysna en whalewatching - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Knysna en whalewatching - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Knysna en whalewatching

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 September 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

20150921 Knysna
Vandaag hadden we niet echt plannen. We hadden wat dingen gehoord van de hoteleigenaar wat leuk was, maar ja daar hadden we gisteren al de helft van gezien.
Tijdens het ontbijt zaten er Nederlanders. Zij hadden een excursie geboekt bij het hotel. Ze zouden gaan varen want dat moest je doen en naar een township. Nu hadden wij daar niet zo’n zin in. Dus op eigen gelegenheid naar Teseneiland gegaan. Een schiereiland in de baai van Knysna.
Daar was niet zo veel te zien behalve dan schitterende huizen. Beetje in strandstijl.
Hier zagen we dat het mogelijk was een whale watching te boeken. Om wat vulling aan de middag te geven en 3 maal is scheepsrecht... We wilden immers die walvis nu wel eens zien springen... hier dus maar een toer geboekt. We konden pas om 15.00 uur mee.
Dus maar weer in de auto en de omgeving verkent. Hierbij naar de andere zijde ( oceaan zijde ) gereden. Best grappig om te zien. Het werd net vloed dus schitterend opspattend water.
Terug naar het dorp. Daar was een grote Mall... Hier op ons gemakkie lekker geluncht in het zonnetje. Het was vandaag weer schitterend weer. Verder nog wat rondgekeken.
Toen was het tijd voor de whalewatching. Nou daar gingen we dan....De beste man kon goed varen dat moet gezegd worden. De golven waar best hoog... In de bergen met zicht op zee zat een spotter die moest kijken waar de walvissen zaten...
Via de portofoon werd dit dan doorgegeven. Nou.... Helemaal niks..Na een stukje varen hing een dame al overboord te kotsen.. Dit heeft ze een tijdje volgehouden. Wij nog hopen dat de walvissen dit als extra voer zagen maar helaas. Door dat de dame zo ziek was en er nergens een walvis te bekennen zijn we terug gevaren. Toch nog een zeehond ontdekt die net een inktvis had gevangen. Om deze te kunnen eten sloeg hij deze op het wateroppervlakte kapot.
Maar helaas... 3x scheepsrecht ging dit keer niet op. Misschien dat we in Hermanus nog wel een kans hebben.
In het hotel heerlijk bij de openhaard gezeten en zojuist lekker een struisvogelbiefstukje gegeten. Fantastisch. De service is hier goed. De was lag vandaag weer netjes gevouwen op het bed.
Nu dus weer lekker bij de openhaard genieten.
Morgen gaan we naar Stellenbosch.

• 21 September 2015 - 21:16

Annie Van Den Boogert:

Het is weer een prachtig verslag. Toch denk ik dat jullie nog walvissen zullen zien. Jullie doen daar zo je best voor. Je weet wat het spreekwoord zegt: de aanhouder wint.
    Ik lees jullie verslagen met plezier.
    Groetjes.

• 21 September 2015 - 21:38

Pa En Ma:

Zo'n dagje zonder programma is toch ook wel fijn. Zeker als je zo'n mooi hotel hebt.En die walvis komen jullie vast nog tegen. Hier regent het hard, vandaag ook zon gehad. Goede reis morgen naar Stelle (dam)bos. Hartelijke groet vanuit de Kon.Haakonstr.

• 21 September 2015 - 21:55

Klarie:

Wat een luxe hotel! Ziet er chique uit! Wij hebben het Stellebos, niet mee verwarren hoor :)
    Groetjes, Klarie

• 22 September 2015 - 01:13

Carla :

In SF aangekomen. Een bed!!! Hoe is t bij jullie
    De groepsreis is hier klaar. Ik ga donderdag naar new york.
    Veeeeeeel plezier nog!