Tsitsikamma National Park - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Tsitsikamma National Park - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma National Park

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

19 September 2015 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

20150919 TsiTsikamma National Park
Zo dit was een van de minste huisjes die we hadden. Van buiten leuk maar van binnen minder.Het was maar voor een nacht dus goed te overleven. We zouden vandaag vertrekken naar Tsitsikamma nationaal park. Het zou maar een kilometer of 200 zijn. Besloten om het hele park door te rijden naar de kust. In de hoop dat we toch nog het een en ander zouden zien aan dieren. Dit was onze laatste keer voor een gamedrive. De gids gisteren had al gezegd dat het koud was en omdat het had geregend de beesten zich tussen de bosjes verstopten om warm te blijven. Dus ook niet veel dieren gezien. Nou ja op een na dan...., Reden we een hoekje om stond daar een van de grootste olifanten die we tot nu toe hadden gezien midden op de weg. Vervolgens kwam hij op ons af lopen!
Ons was geleerd uit de buurt te blijven ... Nou lekker is dat... Ik denk een halve kilometer in zijn achteruit gereden omdat dat beest maar op ons af kwam. Vervolgens verzamelde een twee auto achter ons die braaf mee achteruit bleef rijden. Dat beest zal zich rot gelachen hebben... maar goed hij bleef maar lopen en aangezien er bosjes aan de zijkant waren en we op een zanderige hobbelweg reden hadden we weinig keus. Er langs gaan zagen we niet als optie. Een derde auto sloot aan. Dat bleek er een van het park te zijn. De bestuurder zei dat we achter hem moesten gaan staan met de motor uit. De olifant zou passeren en niks doen. Zo dus gedaan. Nou dat was niet echt lekker zo’n enorm beest op nog geen halve meter langs je auto terwijl je weet dat hij dat koekblik zo omgooit. Gelukkig liep hij rustig langs. Pfff... We konden onze weg door het park zonder verder obstakels verlaten.
Onderweg gestopt in Jeffrey’s bay. Een leuk strand plaatsje aan de kust. Hier even getankt en boodschappen gedaan. Op het parkeerterrein stond een pannekoektentje dus een pannekoekje gehaald. Deze was wat bleek maar de smaak goed. Samen met de andere boodschapjes deze lekker op het strand opgegeten.
Vanuit Jeffrey’sbay door gereden naar Tsitsikamma. Hier eerst even ons hotel opgezocht. Een hotel met meerdere gebouwen in oude stijl. Echt leuk. Bij de receptie de weg gevraagd. Dus op naar Tsitsikamma National park. Hier hangen langs de kust diverse hangbruggen. Het was wel een hele trippel met allerlei trappen om er te komen. Daarbij behoorlijk warm. Daar hadden we ons op verkeken. Hadden natuurlijk de laatste dagen best wat fris gehad. Maar goed al met al een mooie route met schitterend uitzicht op de kust. Vanaf hier gaat de tuinenroute beginnen.
Vanavond lekker uit eten geweest( zoals altijd) ja echt... je kan hier een drie gangen diner voor 2 personen met drank voor een 10-12 euro per persoon eten. Jack had weer eens eens steak. Ik kon het niet laten om Koedoe te eten.... Smaakt best lekker en lijkt op biefstuk. We hebben hier zoveel groente gegeten dat hebben we in de hele vakantie nog niet op. Nou is dat niet zo moeilijk want verder als een aantal stukjes bloemkool/broccoli en wortel komen ze hier niet....
Morgen rijden we voor 2 dagen naar Knysna. Benieuwd wat we daar gaan beleven.

• 19 September 2015 - 21:02

Pa En Ma:

Dit is wel een heel andere omgeving. En zon, dus strandweer. Dat was wel een ervaring en gevaarlijk met die olifant. Op naar het volgend deel, veel plezier,. Het is weer een heel leuk verhaal. Pa en Ma

• 19 September 2015 - 22:05

Netty :

Al weer een week voorbij,wat zien jullie lekker veel en wat een verschil in temperatuur, ik heb altijd gedacht dat het er warm was maar niet dus ,lees elke keer jullie belevenis en kijk naar de foto's. Jammer dat mijn broer zijn scheerapparaat niet heeft meegekomen

• 20 September 2015 - 00:03

Carla :

Ff kort vanuit yosemite. Heb kort wifi. Hoe is r bij jullie?

• 20 September 2015 - 00:28

Karin:

Hallo luitjes, wat een belevenissen, dat is Afrika, leuk om te lezen, brengt ons weer terug in tijd, dat wij er waren. Geniet maar lekker en pas op voor grote Olifanten