Bloemfontein - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Bloemfontein - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Bloemfontein

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

16 September 2015 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

20150916 Bloemfontein
Hier zijn we weer. Vandaag weer met internet dus weer even happy om wat verhalen en foto’s met jullie te delen.
Vanochtend uit het Golden Gate vertrokken. Lekker op tijd aangezien we dachten dat we 4 uur moesten rijden. Gelukkig bleek dit nadat we de coordinaten in de tomtom hadden gezet met 3 uur en een beetje te zijn. Daarom waren we dus ook rond 11.45 uur bij ons hotel. Altijd maar weer afwachten of we er dan in mogen.
De kamer bleek nog niet klaar maar het was het wachten waard. Zo echt een schitterende kamer. Badkamer kan je met een schuifwand afschermen maar ook opendoen zodat je uit bad kan mee kan genieten wat daar gebeurd. Dit is een modern hotel en ziet er goed uit. Zoals gezegd ook met snel internet. Dat is wel een verbetering. Zeker omdat we graag onze avonturen delen echter de laatste dagen niet konden.
Maar goed..., we hadden gezien dat er een Cheetah opvang hier was. Wat nou museums... Niet zo aan ons besteed dus hup op weg naar de Cheetah opvang.
Bleek dat er om 14.00 uur een rondleiding was dus even wachten, maar goed dat bleek het meer dan waard!. Echt gaaf om te zien dat de mensen hier alle dieren opvangen die dit nodig hebben. Zo krijgt men hier vlees als donatie. Vaak kip. Bleek 1 kip nog te leven ... Nou die leeft hier nu gelukkig voort. Een Siberische tijger met heupproblemen kwam hier als welp. Is nu bijna 2 jaar en zal binnenkort worden geopereerd. De hele Cheetah experience loopt op een groot deel op vrijwilligers. Zo liep er ook een Nederlands meisje die een studie diergeneeskunde deed. Echt gaaf. Zij was aan het babysitten op twee luipaardwelpen en een caracal. Hoe gaaf kan je het hebben.
Wij bleken maar met z’n tweeen te zijn dus dat was mooi meegenomen. Twee vrijwilligers mee( een uit Australie en de ander uit Amerika). Zij vertelden over alle beesten en fokprogramma’s die zij hier hebben. Een aantal dieren zijn behoorlijk tam anderen nog heel wild. We mochten het hok met de caracal en de Servals in. De Servals mochten we aaien. Wel een heel vreemde gewaarwording. Verder hadden ze nog een witte leeuw en een zwart luipaard. Door een mutatie in een gen zijn ze deze kleur. Door hun kleur worden ze vaak verstoten. Vandaar dat ze hier zaten. ( die mochten we dan weer niet aaien) Er waren ook nog 2 luipaard welpjes ( zwart en normaal) deze werden tam gemaakt. Helaas hadden ze net hun wandeling gehad waardoor we ze niet mochten aaien. Gelukkig konden we onze schade in halen met de cheetah welpen! Hoe geweldig was dat. Er liepen 3 welpen rond 2 van 9 maanden en 1 van 6 maanden. Verder liepen er 2 volwassen rond. Geweldig!
Die beesten voelen allemaal toch een stuk stugger van vacht aan dan dat je zou verwachten. We zijn een uurtje bezig geweest met beesten kijken en aaien. Echte een goede tijdsbesteding. Uiteraard hebben we een donatie achter gelaten.
Terug in het hotel hebben we ons maar in een winkelcentrum aan de overkant van de straat los gelaten. Het was inmiddels bijna etenstijd. In het hotel was geen restaurant en aangezien er wordt aangeraden om niet in het donker over straat te gaan zijn we hier maar op zoek gegaan naar een eettent. En ja we hebben geen steak gegeten! Het werd een ordinaire pizza en pasta. Lekker even een keer wat anders. Normaal nooit zo van de pizza maar nu lekker.
Het winkelcentrum is verder heel modern met winkels die op die van ons lijken. De prijzen liggen ongeveer gelijk aan die bij ons. Het was dan ook een winkelcentrum voor de wat rijkeren.
Morgen naar het Mountain Zebra National park in Cradock.

• 16 September 2015 - 20:10

Audrey:

Super mooi die foto's!

• 16 September 2015 - 20:30

Pa En Ma:

Dat is echt een belevenis. De foto's spreken voor zich. Deze ervaring vergeet je niet snel.
    en wat een mooie (bad)kamer. Tot morgen pa en ma.

• 16 September 2015 - 20:37

Miep En Iris:

Oke nou zijn we een beetje jaloers. Wat gaaf die grote katten. Wij hebben hier dan wel twee mini tiijgers rondrennen. Maar die grote exemplaar daar bij jullie zijn toch ook wel heel lief

• 16 September 2015 - 22:57

Klarie:

Gaaf hoor! Wat een belevenissen! Kijk uit naar t volgende reisverslag.

• 17 September 2015 - 10:44

De Eickhoffjes.:

Wat een mooie foto's hebben jullie weer gemaakt.Prachtig toch om zo dicht bij te mogen komen en zelfs
    sommige dieren te mogen aaien. We kijken uit naar de volgende belevenissen van jullie. Nog veel genieten maar! Een lieve groet van oom Herman en tante Ans.