Onderweg naar Golden Gate Highlands - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Onderweg naar Golden Gate Highlands - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Golden Gate Highlands

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

14 September 2015 | Zuid-Afrika, Clarens

20150914 Naar Golden gate highlands national park

Gisteravond steenkoud in dat huisje…. Gelukkig hadden we extra hout. Nadeel van naast de kachel zitten is dat je er slaperig van wordt. Dus 22.00 uur ging voor mij het lichtje uit. Jack heeft nog even een film gekeken.
Vannacht viel de kou mee. De houtkachel had natuurlijk de hele avond gebrand en ons elektrische kachel heel de nacht gebrand ( nou ja daar moest je op 5 cm afstand van blijven wilde je enig warmte voelen)
Vanochtend uiteraard weer vroeg wakker. Gordijnen open gegooid en vanuit bed genoten van het uitzicht. Vandaag weer schitterend weer. Het veranderd hier per uur om het zo maar te zeggen.
Na het ontbijt op pad naar het Golden Gate Highlands National park. We hadden het geluk dat we de weg met de potholes weer terug moesten dus dat ging niet zo rap.
Onderweg in Harismith nog wat boodschappen gedaan. We wisten dat we de komende 2 dagen geen ontbijt zouden hebben dus even langs de Spar.
Aangekomen bij het park bleek dat we weer een huisje hadden met carpoort voor de auto. We hebben een slaapkamer extra dus als iemand nog een nachtje wil kan hij komen logeren.
Wederom schitterend uitzicht. Hier gaan we het wel weer volhouden.
Aangezien we weer aardig op tijd waren besloten om een hike te maken van een uur. Zou makkelijk niveau zijn. Nou wij dus op pad. Inmiddels na 15.00 uur dus de ergste warmte zou voorbij moeten zijn. Nou het eerste begin ging aardig. Wel iets omhoog en omlaag. Daarna begon het . Een pad waar je soms maar net kon lopen met allemaal keien al dan niet ondersteund door een boomstam. Toen een trap met boomstammen steil omhoog. De ruimte tussen de treden was al groot maar werd steeds groter!. Het was een klim maar uiteindelijk waren we boven. Wel een schitterende omgeving. Onderweg nog een of andere antilope. ( We hebben er al zoveel in allerlei soorten en maten gezien dat ik niet weet welke dit nu weer was) Via een balkenbruggetje ( echt iets voor ma) via zo’n geitenpad weer naar beneden. Helemaal uit de wind en de zon vol in het gezicht was het toch behoorlijk warm. Nu dus even wat water bijtanken en genieten van het uitzicht.
Morgen een hele dag in het park.

• 16 September 2015 - 16:48

Pa En Ma:

Wat is dit een schitterende omgeving en prachtig huisje. Wat zien jullie veel moois. Maar ja logeren valt af en het lopen over zo'n bruggetje ook. Wij zijn heerlijk in de omgeving van de koning wezen logeren. Veel gefietst , gezien en gehoord de afgelopen dagen en met best redelijk weer. Maar aan alles komt een eind, ook jullie zijn al op de helft, dus nog genieten maar. Lieve groet Pa en Ma