vertrek uit Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu vertrek uit Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

vertrek uit Krugerpark

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

07 September 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag uitgeslapen.. Ja ja om 7.30 uur uit bed..

Even broodjes voor het ontbijt gehaald . We hebben weer een koeltas met wat drinken kaas en worst en dat dus lekker opgegeten.

Een spannende voertuig weer ingepakt en op pad. Vandaag zouden we Kruger verlaten en hadden we eigenlijk nog tijd om op ons gemak het park te verkennen.

Via een omweg en diverse waterplaatsen de gehele ochtend en deel van de middag over gedaan om het park te verlaten. Gelukkig leverde dat weer een hoop moois op. Het is toch leuk om elke keer wat nieuws te zien en ervaren. Het weer gaat nu meer richting Afrikaanse temperaturen..

Onderweg uiteraard weer de nodige olifanten tegen gekomen. Een groot deel van het park waar we nu door reden is kennelijk brand geweest. Alles zag er verbrand uit. Hierdoor kennelijk toch ook weinig dieren. We hadden nog zo gehoopt op een cheetah want die waren gisteren hier wel gezien, maar helaas...

We kwamen wel 7 neushoorns tegen!!! De big Five hebben we in ieder geval rond zijnde de olifant, neushoorn, luipaard, buffel en leeuw!!! Uiteraard hopen we nog meer te zien. Ook de zebra’s schitteren nog in afwezigheid maar we hebben nog goede hoop aangezien we nog zeker een park of 5 gaan bekijken!

Uit het park was wel gelijk weer een grote cultuur schok... Goede dag zeg.. In het park merk je er weinig van..Daar buiten kom je gelijk weer langs de krottenwijken. Ongelooflijk...

We zijn nu in ons resort.. Daar blijven we de rest van de middag ook maar een beetje bijkomen en tanken voor de rest van de reis. Buiten het resort ( omringd met groot hek) sta je ook gelijk tussen de ellende wat niet echt een veilig gevoel geeft.

Morgen gaan we de panoramaroute rijden. Dus ook weer vroeg op pad.

• 07 September 2015 - 21:02

Iris En Miep:

Man man wat hebben jullie mazzel met the big five. Gaaf hoor ik ben benieuwd naar de foto's van alle beesten.
    Tja je moet er wel vroeg voor je bed uit maar dan hedde ge ook wat.

Veel plezier morgen met de panaramoroute.

Groeten uit en Apeldoorn en uit Etten-leur.
    Jaja mijn academie avontuur is begonnen

• 07 September 2015 - 21:33

Jack Tukker:

Aanvulling van ons...Na 3 uur is het gelukt om de verhaaltjes via omwegen op de site te krijgen. Internet is hier een drama daarbij hebben we het vermoeden dat de site ook problemen heeft aangezien jullie kennelijk de foto's op normale grote kunnen zien. Als we de mogelijkheid hebben zullen wij de foto's plaatsen. Groetjes Jack en Annemarie

• 07 September 2015 - 21:44

Pa En Ma:

Fijn weer een bericht. Jullie zien echt veel en nu mooi weer? Wel luxe zo'n resort, maar inderdaad een heel contrast met daar buiten. Voor morgen een mooie route. Hier alles goed, tot het volgend bericht, we wachten af. Gr. Pa en Ma

• 07 September 2015 - 21:47

K.vd.nieuwendijk@upcmail.nl:

Gaaf! The big five! Op naar de zebra

• 07 September 2015 - 21:50

Klarie:

Vorig bericht ging iets mis! In elk geval leuk om weer van jullie te lezen. Fijne dag en hopelijk veel mooie plaatjes van de panoramaroute. Groetjes uit Stellendam

• 08 September 2015 - 10:12

Monique:

Prachtig julie verhalen...maar das natuurlijk niets vergeleken burgers bush ga ik morgen heen

• 08 September 2015 - 15:26

Audrey Prins: