Graceland en Civil rights - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Graceland en Civil rights - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Graceland en Civil rights

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 September 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Dag allemaal,
Jeeh vandaag een drukke dag gehad....Veel op pad geweest en gelopen...
Vanochtend eerst een ontbijt genuttigd in het hotel en toen op pad naar
Graceland. We waren er rond 8.45 uur en de eerste mensen waren al aanwezig. Voordeel met vroeg zijn is dat je voor de grote drukte bent. Dus daar aangekomen mochten we met een van de eerste bussen mee naar het huis. Van te voren hadden we al een ipad met koptelefoon gehad. Op de ipad werd ( ook ) in het Nederlands een interactieve rondleiding gegeven. Dit was wel leuk want zo kreeg je extra verhaaltjes, filmpjes en foto’s terwijl je over het terrein liep. In eerste instantie gedropt bij de woning. Middels de ipad ging je dus op rondleiding door het pand. Je mocht alleen beneden en in de kelder rondkijken. We hadden gehoord dat het vreselijk oudbollig was maar dat viel reuze mee zeker als je er rekening mee houdt dat het is ingericht rond de jaren 70. Onderweg heel veel gouden platen en kleding van Elvis. Verder over het landgoed kwam je nog bij de stallen en bij zijn graf. Vervolgens nog naar een presentatie over spullen die in de archieven zitten. Wederom leuke fimpjes. Hup met de bus weer terug want ja lopen dat weten ze hier niet wat dat is. Het was naar de overkant van de straat dus makkelijk aan te lopen. Hier het museum met de auto’s en de vliegtuigen bekeken. Al met al vonden wij Graceland leuk om te zien. Zeker hoe ze alles in elkaar hadden gezet met die ipad erbij. Wij hebben er in ieder geval van genoten ondanks dat we ervoor er niet zoveel mee hadden. Echt leuk om een keer gezien te hebben. Inmiddels wat het 12.00 uur en dus maar in de diner die er naast lag even gegeten. Vervolgens zijn we in de auto gestapt en terug downtown gereden.
Hier zijn we teruggegaan naar het Civilrights museum waar Martin Luther King vermoord is. Dit museum bestaat uit twee delen. Het deel over de slavernij en het deel over de moord op King. Ook dit was zeer indrukwekkend opgezet echter heel veel lezen. Dat is voor ons met ons steenkolen engels even leuk maar dan ben je al snel de draad kwijt. Dus in elke kamer een klein stukje gelezen en de filmpjes die er waren bekeken. Onwijs hoelang het heeft geduurd voor er gelijkheid was. Hoeveel jaren erover heen zijn gegaan en hoe men er voor heeft moeten vechten. Het tweede deel van het museum bevind zich aan de overzijde van het hotel. Dit is ook de plaats van waaruit geschoten is op King. Hier staat het onderzoek naar de dader uitgebeeld.
Ook hier een uurtje of 2,5 rondgelopen.... Ja ja voor ons als niet museumgangers is twee op een dag al heel wat...
Dus om het helemaal compleet te maken zijn we maar naar het brandweermuseum gegaan. Dit was echter in de verbouwing dus mochten we zo rondkijken. Hier een poosje staan praten met brandweerlui van hier. Na een uurtje waren we het hier ook wel zat en zijn we op pad gegaan naar een winkelcentrum op zoek naar een nieuwe zonnebril. Nou dat is gelukt. Alleen de betaling werd een drama. Twee creditcards en twee bankpassen later was het later gelukt. Probleem nu is echter dat de creditcards geweigerd worden... hebben wij weer, want als er iets is wat je hier nodig hebt is het wel een creditcard. Dus er is inmiddels een mail naar visa onderweg. Mochten we morgen geen antwoord hebben zullen we toch moeten bellen wat het probleem is. Hopelijk is het morgen opgelost..
Na het eten is het nu de tijd voor het verhaal en de foto’s en dan gaan de voetjes omhoog voor de tv....even genoeg gewandeld en indrukken opgedaan...
Morgen gaan we naar Jackson....

• 19 September 2014 - 15:14

Mo:

Jeetje wat gaaf.

• 19 September 2014 - 20:22

Pa En Ma:

Hoi, ik kijk even op de site, ons bericht van vanmorgen staat er niet op. Hoe kan dit nu. Misschien hebben jullie het wel we horen het, gr. Pa Ma

• 20 September 2014 - 06:59

Elvis had left the building..... Hebben ze zijn vliegtuig al verkocht? Las vorige week in de krant dat een van de twee in de verkoop ging.
    Civil Right museum is erg mooi opgezet. Wij hadden toen het geluk dat er een groep kinderen voor ons liepen die uitleg kregen van een guide. Die legde het super uit. Jullie moeten eigenlijk de film "the butler" zien. Daarin is een hoop terug te zien wat omschreven wordt in het museum.