Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Nashville

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

16 September 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Hoi allemaal,

We found a new mouse!!!! Als een echte hollander natuurlijk een in de aanbieding!
Wat een uurtje verschil weer doet. Vanochtend dus om 6.15 uur wakker in plaats van de gebruikelijke 7.15 uur. De biologische klok wat betreft eten was ook niet gewend.
Dus vroeg op met als gevolg dat we op tijd naar de Shuttle bus konden die ons vanaf het hotel naar downtown Nashville bracht. Om 9.15 uur renden we hier dus al rond. Geen kip te zien en alles dicht. De meeste bezienswaardigheden zijn allemaal musea zoals het Johny Cashmuseum, Ryman auditorium en Country music Hall of fame. Nou zijn wij niet van die mensen die daar naar binnen rennen. We hebben ook niet zoveel met country muziek. Ook al is het wel grappig om te horen. Het was ook weer mogelijk om een hop on hop off te doen. We hadden inmiddels de plattegrond van hoe die reden dus dat zijn we maar gaan lopen. Uiteindelijk hadden we om 12.00 uur downtown gehad en waren we bij Country music hall of fame. Hier wat rond gekeken en wat foto’s gemaakt. Zoals bijna overal in het centrum kan je cowboylaarzen of hoeden kopen. Ook hier in het museum een winkeltje gezien. Even binnen gekeken. Dit was duidelijk wat betere kwaliteit. Nou ma ze hadden een leuke tas voor je maar die kostte gelukkig maar 380 dollar. Die hebben we daar dus maar gelaten.
Verder hadden ze hier kleding en schoeisels van bekende country zangers.
Besloten om terug te gaan naar het hotel. De shuttle liet even op zich wachten dus maar even een wrap gegeten. Aan het hotel onze auto voor laten rijden... jaja zo gaat dat hier.. en zijn we op pad gegaan naar de Hermitage woning en plantage van President Andrew Jackson. Jackson was de derde president van de VS tot 1837 ( ja ja ik heb opgelet) de woning die hij heeft laten bouwen staat er nog evenals alle grond van de plantage en slavenwoningen. Op de Hermitage hebben we een rondrit met paard en wagen over het terrein gedaan. De dame die de paarden bestuurde vertelde intussen van alles over het leven op de plantage. Dit was echt leuk om te horen en te zien. Vervolgens was de woning zelf te bezoeken. Vanuit de gang kon je de kamers bekijken. Deze waren nog ingericht zoals ze in die tijd waren ingericht. We mochten geen foto’s maken dus daar kunnen we jullie niet mee verblijden, maar het was leuk om te zien hoe dit rond 1800 ongeveer was. We hebben nog wat rond gelopen op de plantage. Hier ligt de president ook begraven samen met zijn vrouw. Naast hen ligt een slaaf begraven die veel aanzien had.
Terug naar het hotel. We hadden besloten om in het centrum te gaan eten om de country sfeer meer te krijgen. Snel even een lange broek aan want we zijn alle muggenbeten helemaal zat. Voor de temperatuur hoef je het niet te doen die is nu heerlijk een graad of 23/24. In het centrum heb je allemaal tenten waar live muziek wordt gespeeld. Door de chauffeur van de shuttlebus waren we vanochtend al gewezen op een paar tenten. In een van de tenten dus lekker spareribs ( ja alweer maar het is hier nu eenmeel BBQ country) gegeten. Echt voor de spareribliefhebbers moet je bij Ribby’s zijn in Nashville. Ook voor degene die niet van kluiven houden....Je kan ze alleen met vork eten want het vlees valt er zo af...
Met een volle buik terug naar het hotel en nu dus ( na een ijsje) het verhaalte voor jullie.
Morgen moeten we ons decadente leven hier opgeven en gaan we naar Memphis..

• 17 September 2014 - 06:06

Hey daar in het iet wat heel erg luxe hotel. Is ook wel eens gaaf. Nashville tja je moet idd van dat muziek houden. Wij vonden Memphis daarom leuker, beter muziek.
    Veel plezier daar.

• 17 September 2014 - 21:50

Pa En Ma:

Nu kan ik wel op deze dag reageren, snap het niet hoor maar oké. Wat een luxe zo'n hotel lijkt het Hilton wel. Goede reis naar de volgende bestemming. Gr.pa ma