Gatlinburg - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Gatlinburg - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Gatlinburg

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 September 2014 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Hoi,

Hier zijn we weer voor de laatste keer vanuit Gatlinburg.
Vandaag zijn we weer lekker op pad geweest. Eerst uit eten voor een ontbijt in een pannekoekenhuis. Jeeehh niet normaal wat die Amerikanen weg stampen ‘s-0chtends. Zat er een gewoon een soort kipnuggets op brood te eten met ketchup... je kijkt je ogen uit. Wij al blij als we gewoon wat scrambled eggs wegkrijgen. Yoghurt met cruesli dat kennen ze hier niet hoor.
Gisteren hadden we een deel van de Great Smokey mountains gereden. Dit was eigenlijk een doorgaande weg van de ene naar de andere kant van het park. Nu zijn we het park ingeweest. We hadden vanochtend een geluk. Het was maar 21 graden maar het regende. Het is ook nooit goed. Ook hiermee verbaas je je weer. Met 21 graden lopen ze hier gewoon met een dikke trui of jas aan. Komen wij voorbij in ons korte broek en t shirt.
Een groot deel van het park doorkruist met de auto. Lopen zat er nu door de regen niet in, maar goed dat maakte niet uit dat we van de natuur hebben genoten. Uiteraard zijn we heel de ochtend op zoek gegaan naar beren. Er moeten er hier tussen de 1200 en 1800 wonen. Zou je zeggen dat je ze toch wel tegen moest komen... Nou nee.. We zijn niet verder gekomen dan een paar wilde kalkoenen en een paar herten. Onderweg ook wat stop bij ( ja ja ) historische huisjes. Het was wel leuk dat het vandaag weekend is. Je merkt dat er dan in de nationale parken allerlei activiteiten zijn. Zo ook nu waarin men bij deze huisjes het leven van vroeger na speelde. Ook hier weer een molen die ze in bedrijf hadden gegooid. Leuk om even te zien.
Vervolgens zijn we verder gereden met de auto naar Pigeon Forge. Althans dat was de bedoeling. Dit dorp zou nogal gek in elkaar zitten met hotels die er gek uitzagen en is Dollywood gelegen. Dit is een pretpark met alles van Dolly Parton er in. Een stuk voor Pigeon Force stonden we al in de file. Dichter bij gekomen bleek dus dat er een of ander autoshow was. De gehele straat stond vol met oldtimers en vet opgedirkte auto. De een nog gekker of groter dan de ander. Deze stonden langs de kant van de weg maar reden ook rondjes heen en weer. Dit waren dus ook de auto’s die wij gisteren dus kennelijk hadden gezien. Het was een groot feest. Iedereen op stoeltjes langs de kant. Een fouter Amerika kan je niet zien. Het leek wel een groot pretpark. We hebben dus maar even geparkeerd en hebben een paar uurtjes rond gewandeld. Heerlijk mensen kijken en de meest maffe, grote en opgedirkte auto’s bekijken. Uiteindelijk hebben we de helft van Pigeon Force niet gezien doordat we er met de auto niet doorheen kwamen en het te ver lopen was. Dus waar we voor kwamen hebben we deels niet gezien maar de rest van de hele kermis wel. Het was in ieder geval leuk.
Vervolgens maar terug gereden naar het hotel en de auto geparkeerd. Het is hier overal betaald parkeren dus Hollanders die we zijn zijn we vanaf het hotel maar weer naar het dorp gelopen. Gisteren hadden we de ene kant van het dorp bekeken en nu dus de andere kant. Ook hier zag je weer de meest rare figuren en auto’s voorbij komen. Bij starbucks een plekkie voor het raam gezocht en onder het genot van een machiatto en een thee lekker zitten kijken. Het weer was nog steeds miezer regen dus dat ben je wel snel zat.
Besloten om dus maar vroeg te eten zodat we niet heen en weer hoefden te lopen naar het hotel dat toch nog wel een stukkie wandelen is. Lekker spareribs gegeten. Van die dingen waar het vlees vanzelf vanaf valt heerlijk. Aangezien we op het terras zaten hadden we nacho’s als voorgerecht genomen. Nou voorgerecht. Ja dat staat leuk op de kaart echter als het op tafel staat wordt gelijk je hoofdgerecht bezorgd. Net dat als je nog zit te kauwen van je laatste hap je bord al wordt weggehaald, de rekening onder je neus wordt geschoven of halverwege je diner er al gevraagd wordt wat voor dessert je wil. Dat is dus echt Amerikaans. Om aan deze gewoonte een keer mee te doen hebben we nu dus maar gekozen voor een doggy bag voor onze nacho’s. Dus met de nacho’s in een doosje en een potje saus onder ons arm weer terug naar het hotel. Daar gaan we de koffer vast pakken voor morgen ( de was van gisteren hing er nog deels dus ja...)
Morgen gaan we naar Chattanooga....dus nogmaals de Great Smokey Mountains en kans op een beer!!!

• 14 September 2014 - 04:52

Hey hallo daar in het gekke zuiden. Jack nog proficiat met je verjaardag. Jullie hebben het zo te zien goed gevierd ;-)
    Pigeon forge je moet het gezien hebben om het te snappen hoe bizar het daar is. Wij hebben toen onze ogen ook uitgekeken. Wij hadden het geluk dat we Dolly in levende lijve tegen kwamen.
    Succes met de beren en jullie krijgen de groeten van de bizons uit Yellowstone.

• 14 September 2014 - 04:52

Succes met de beren en jullie krijgen de groeten van de bizons uit Yellowstone.

• 14 September 2014 - 09:37

Pa En Ma:

Zo te lezen een leuke dag, met veel afwisseling. En dan nu opeens regen, dat geeft toch wel verkoeling. Maar goed dat hier haast zulke auto's niet rijden zouden de wegen nog voller zijn.Lekker goedkoop, je eten wat over is meenemen voor de volgende dag, Goede reis verder, hier nu zondagmorgen, straks komen Anette, Jacob en de jongens koffiedrinken. Jullie ook een goede zondag gr. van ons.