Antelope Canyon - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Antelope Canyon - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Sedona

Dag Allemaal,

Ja jullie verwachten natuurlijk dat wij vandaag in de Grand Canyon zouden zitten.... jammer..
De Amerikaanse overheid vond het gisteravond nodig om de Shutdown af te kondigen. Dit houdt in dat alle overheidsdiensten dicht gaan en al het personeel naar huis gestuurd werd. Dit houdt voor ons in dat alle Nationale parken dicht gaan. Laten wij nu net vandaag naar de Grand Canyon verhuizen. Helaas zelfs de toegangsweg ging dicht. Dus zouden we 2 nachten in een hotel zitten in de middle of nowhere. Niks te doen. Niks te zien. Zeker geen Grand Canyon. Hebben wij weer. Gisteravond dus gelijk contact opgenomen met Jan Doets onze reisorganisator. Zij waren reeds op de hoogte. Zelf hadden we inmiddels een alternatief verzonnen echter we zaten met hotels die al gereserveerd waren. Jan Doets dus verzocht om ons alternatief te regelen. Vanochtend kregen we mail terug dat het annuleren van het hotel waarschijnlijk 100% op onze kosten zou plaats vinden. Echter een half uur later werden we door een medewerker van Jan Doets gebeld in het hotel dat we al het geld terug zouden krijgen voor het annuleren en dat hij een alternatief had. We zitten dus nu voor 2 nachten in Sedona. Een plekje een stukje meer naar beneden. Dat houdt ook in dat we over 2 nachten minder ver hoeven te rijden naar Palm Springs.
Binnen een uur was door Jan Doets een ander hotel geregeld en hadden we de stukken via de mail binnen. Goed geregeld zou je denken. De medewerker gaf gelijk aan dat wanneer we naar huis zouden vliegen we ruim op tijd op het vliegveld moesten zijn omdat men verwachtte dat er erg veel vertraging bij de Douane zou zijn in verband met de Shutdowd. We maken een tussenstop op Chicago airport en hebben maar 1,5 uur om over te stappen. Fingers crossed dat we onze aansluitende vlucht dus tijdig halen. Ze kunnen echter de vlucht niet meer omboeken en hopen dat we dus tijdig terug kunnen vliegen anders zitten we daar even vast.
We hadden voor vandaag eerst nog een excursie gepland staan naar de Antelope Canyon. Wij dus ons netjes gemeld en met een jeep vol richting de Canyon. Bij het kantoor waar we ons moesten melden stond een groep Aziaten. Nou wij zijn er inmiddels achter dat dat de meest iritante mensen zijn die met niks en niemand rekening houden en meester met een camera of 3 per persoon op pad gaan. Ze gaan ook rustig een uur voor je staan en gunnen je niet de mogelijkheid om ook een foto te maken. Bij het indelen in de jeeps hadden we dus zo uitgekiend dat we niet bij hen zaten maar bij Belgen, Zwitsers en Duitsers. Oh ja nog 2 Aziaten maar wij zijn groter dus zijn we daar steeds voor gaan staan. Met de Jeep dus naar de Canyon. Hier werden we door de chauffeuse door de Canyon geleidt. Zij gaf aan waar je het best kon gaan staan voor foto’s. Best leuk en mooi om te zien. We waren expres om 11.30 uur gegaan omdat dan het licht het mooist zou zijn. Dat viel wat tegen. De chauffeuse gaf aan dat je eigenlijk tussen mei en augustus hier moest zijn voor de mooiste foto’s .
In ieder geval wij hebben weer genoeg foto’s genomen. Het was zo druk dat het bijna altijd foto’s omhoog genomen zijn om er geen mensen op te krijgen. Oh ja en in de Canyon was het vreselijk druk met Aziaten die vooral niet naar hun gids luisterden en vooral andere mensen niet de kans gaven. Jammer dat ze ons tegen kwamen want waarschijnlijk staan wij nu op hun foto’s hihi.
De toer duurde ongeveer 1,5 uur. Daarna weer terug naar de auto. Hup in de auto en onderweg naar Sedona. Was nog een uur of 3 rijden. Dus we waren uiteindelijk pas aan het eind van de middag hier.
Kwamen we aan bij ons hotel keek de man achter de desk ( Anthony) ons raar aan dat we kwamen inchecken...... Bleek dat op de fax van Jan Doets stond die zij hadden ontvangen dat we van 11 tot 13 oktober zouden komen..... Nou dan zijn we weer thuis dus dat kon niet. Echter achter 11 oktober stond ook today. Zij hadden getracht Jan Doets te contacten maar dat was niet gelukt. Ze hadden nu geen kamer voor ons beschikbaar. Daar stonden we dan... Anthony gaf aan dat het zo druk was omdat iedereen die naar de Grand Canyon wilde uiteindelijk hier terecht was gekomen. Hij was gelukkig zo behulpzaam om een ander hotel te bellen ( Days Inn) of er plek was. Dat was er. Dus hup in de auto en scheuren naar Days Inn. Achter ons aan scheurde nog een stel die ook een kamer wilde. Wij waren er eerder.....en hadden een kamer. ( Zij uiteindelijk ook)
Dus we zitten de komende 2 nachten in Days Inn in Sedona. Morgen gaan we op pad om te kijken wat voor dingen we hier kunnen doen want we zijn hier niet op voorbereid. Net even wezen eten en het stadje ziet er leuk uit dus dat komt goed.
Nou dat waren onze avonturen weer voor vandaag. Hopelijk blijft het hierbij.
Groetjes van ons

• 02 Oktober 2013 - 06:22

Monique, Frenk & Jeannette:

Wat een schitterende reis is dit weer. Alleen super jammer dat jullie de reis niet hebben kunnen afmaken zoals het gepland was.
    We gaan voor jullie duimen dat de rest wel goed gaat. Geniet nog van deze dagen.
    Groetjes

• 02 Oktober 2013 - 08:16

Miep En Iris:

hey

Zonde dat jullie niet naar de Grand Canyon kunnen. Maar volgens mij was dat het laatste NP die jullie gingen bezoeken, toch? Je zou maar net beginnen met je reis, oeps.
    Sterkte ermee. Hopelijk gaat het geen week meer duren.

• 02 Oktober 2013 - 08:58

Pa En Ma:

Goedemorgen, ja zo kom je onverwachts heel andere dingen tegen. Hopelijk is het snel opgelost en kunnen jullie maar ook al die andere mensen hun programma vervolgen. Fijn dat de reisorganisatie het zo goed heeft opgelost. Ook voor vandaag een leuke dag en tot morgen gr. Pa en Ma

• 02 Oktober 2013 - 09:46

Jasper Mertens:

Hoi,

Op deze manier beleven jullie wel het nodige!
    Hopelijk hebben gaat het verder niet al te ingewikkeld worden....
    Succes en veel plezier nog :-)

Groet, Jasper

• 02 Oktober 2013 - 09:47

Diana:

Wow wat ziet dat er prachtig uit!
    Maar wat een ellende zeg, moest gelijk aan jullie denken toen ik het hoorde.
    Probeer gewoon door te genieten! Have Fun

• 02 Oktober 2013 - 20:31

Tilly En Hans:

Luitjes, wat een pech en dat alleen maar door zo'n aardsconservatief!
    Hopelijk gaat verder alles goed, en misschien komt er weer een vergoeding voor het geleden leed!
    In Loosduinen is alles goed!

Groet Tilly en hans.

• 02 Oktober 2013 - 22:08

Klarie:

Wat een gedoe zeg met die Amerikanen!
    Gelukkig hebben jullie onderdak gevonden en hopelijk krijgen jullie van Jan Doets alles vergoed. Jullie verslagen zijn weer heel boeiend om te lezen. Ga zo door! Groetjes, Klarie