Tioga road en Mammoth lake - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Tioga road en Mammoth lake - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Tioga road en Mammoth lake

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 September 2013 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Dag allemaal,

Ja jullie hebben het druk. Het wordt drie verhalen lezen en de foto’s bekijken. We hebben namelijk weer internet en zijn dus niet meer verstoken van info omtrent de buitenwereld.
Vanochtend hebben we eerst een ontbijt genuttigd in het restaurant van het hotel. Helemaal volgepropt met scrambled eggs, bacon, pancakes, wafles en om de slechte dingen goed te maken een berg fruit. Genoeg dus om de rest van de dag op te teren.
Na alle rotzooi weer in ons autootje te hebben geladen ( alles was er immers uit voor de beren die auto’s open breken voor alles wat zoet ruikt) 30 blikken cola, 20 liter water, koelbox met kaas en pindakaas enz enz. Sjouwen dus....
We zijn dus weer op weg gegaan. Deze keer naar Mammoth lakes onze volgende bestemming. Hiervoor moesten we dus over de beroemde ( beruchte) Tiogaroad ( volgens zeggen een van de mooiste wegen ter wereld)
Zoals jullie hebben kunnen lezen was deze gesloten door de bosbranden. We mochten nu wel rijden echter tot zeker de helft niet stoppen dit ook ivm die branden. Onderweg viel het ons mee wat je er van zag. Hier en daar een brandweerauto, zwart geblakerde boom en een rookpluim. Volgens zeggen zou 80 % zijn geblust en per dag nog ongeveer 1000 brandweerlui bezig zijn om de brand te blussen.
Het eerste deel dus niet gestopt. Het tweede deel was best mooi. Echter doordat het hier op dit moment zo warm en droog is ( 34 graden) waren alle meertjes opgedroogd. Toch wat foto’s gemaakt en genoten. Toch viel het ons wat tegen omdat wij ons er een andere voorstelling van gemaakt hadden. Onze mooiste weg ter wereld is toch nog steeds de Icefieldparkway in Canada. Misschien dat doordat we daar geweest waren onze verwachtingen wat te groot waren.
In ieder geval doorgereden naar Mammoth lakes. Het landschap veranderde van de granietbergen van Yosemite tot woestijn ( of woesternij) weer naar berg landschap. Mammoth lakes is een typisch ski dorp. Best gezellig. We hebben dan ook een leuk hotel. Echt Amerikaans genaamd.... Alpenhof lodge....( voor Iris en Miep... Eindelijk een zonder bruin dekentje)
Nog wat boodschapjes gedaan en een beetje het dorp verkend. In de omgeving hebben ze hier ook een berg meren. Dus ook die nog even bekeken. Daar zullen jullie de foto’s ook nog van zien.
Verder lekker relaxt gedaan en de verhaaltjes bijgewerkt. Net zijn we wezen eten. Jack een steak en ik ribjes. Uiteraard nog een toetje. Toen de bediende vroeg wat we wilden en we allebei een ijsje bestelden werden we wel heel vreemd aangekeken en werd gevraagd of we het zeker wisten. Ja tuurlijk we wilden een ijsje, maar waarom deze vraag. Bleek dat het ijsje zo groot was dat we met zijn tweeen er wel van konden eten. Dus er toch maar een gedaan. Dat was maar goed ook want een bolletje ijs hier is ongeveer 6 bolletjes bij ons hihi ( alles is hier nu eenmaal much bigger)
Nou dit was ons verhaal. We horen de belevenissen van jullie wel weer.
Morgen naar Death Valley. Het schijnt gelukkig niet zo warm te worden. Fingers crossed dus maar.

• 21 September 2013 - 09:44

Jasper Mertens:

Zo dat was idd een boel leesvoer ;-) , maar gelukkig zeer leuk en interessant om te lezen!
    Wel blijven smeren hè met die temperaturen boven de 30ºc daar zo...

Have fun! Groet, Jasper

• 21 September 2013 - 10:05

Pa En Ma:

Goedemorgen, fijn weer wat te horen en te kunnen lezen, zonder internet is maar niks. Een mooie omgeving hoor, maar jullie zijn ook al zo veel gewend en verwend wat dat betreft. We lezen nu de volgende story. Gr.x Pa en Ma

• 21 September 2013 - 12:45

Hans En Tilly:

Nu we weer een nieuwe computer hebben kunnen we jullie weer volgen,wat overigens geen straf is.Het is ontzettend mooi wat jullie zien en beleven. Nog veel plezier toegewenst!

• 21 September 2013 - 19:02

Iris En Moeders D:

Hey

Een berichtje uit Groningen. Net even bijgelezen en foto's bekeken. Ziet er gaaf en uiteraard bekend uit. We hebben dit jaar ook in El Portal geslapen.
    Fijn dat de Tioga pas open is. Veel plezier in Death valley, das heeeel mooi. Als jullie die gave bak ff willen testen. Dan even langs artist pallete d-tour rijden. Zo mooi en een leuke weg om te rijden.
    Have Fun in the warme sun. Dan klus ik weer even verder in Groningen. Onze kleine vriend kreeg een grote jongens bed. Dus even zijn kamertje verven enzo.

• 21 September 2013 - 20:28

Gerard En Karin:

Hallo Jack en Annemarie,

Leuk om jullie verhalen te lezen en fijn dat jullie zo genieten.
    Ga zo door. Mooie foto's. Groetjes vanuit Nootdorp

• 21 September 2013 - 22:09

Monique, Frenk & Jeannette:

Hoi,

We zijn weer helemaal op de hoogte. Gave foto's! We zullen voor jullie duimen dat het morgen niet zo warm is.
    Koelt het daar soms snel af. Op de foto waar jullie aan het wachten waren op de zonsondergang zit Jack met een vest aan, vandaar de vraag.
    Jeannette is weer terug uit Frankrijk. Ze heeft het erg leuk gehad.

Groetjes van ons.