banks of peninsula - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu banks of peninsula - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

banks of peninsula

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

03 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo medereigersers,
Vanmorgen geprobeerd uit te slapen,maar dat is helaas niet gelukt.Ik ( Jack ) was alweer om 6.15 uur wakker. Na het douchen hebben we een ontbijtje genomen en zijn we op stap gegaan. We wilden vandaag nog met de auto weg en morgen hier in de stad rond kijken. Het doel is het schiereiland banks of Peninsula. Onderweg af en toe gestopt om een foto te schieten.Het ging weer lekker omhoog met slingerwegen en haarspeldbochten. Aan het eind kwamen we in het plaatsje Akaroa uit. Dit is een gezellig klein dorps plekje wat wel erg toeristische is. Ook hier kan je zwemmen met dolfijnen en met een jetboat er op uit. Dit hadden we al gedaan dus hebben een paar plaatjes geschoten, iets gegeten en weer terug gereden. Nu via een andere route die in het begin lekker omhoog ging waardoor je een mooie uitzichten over de baai had.Hier weer even stoppen en genieten. We wilden als we terug waren in Christchurch even kijken bij een groot winkelcentrum. Als we hier dan toch waren konden we misschien iets vinden om vanavond te eten, maar helaas hier geen eettenten voor het avondmaal. Wel een paar outlet zaken voor de buitensport en een electronicazaak. Hier binnen gekeken maar geen kleding gekocht. Op naar het hotel,maar ook gelijk voor de laatste keer de auto aftanken. Met de laatste kilometers naar het vliegveld komen we op 2600 kilometer uit op het zuidereiland. Dit samen met de 1735 kilometer van het noordereiland is dit 4335 kilometer wat we deze vakantie in de auto hebben door gebracht. Morgen gaan we lopen en met het openbaar vervoer. Deze afstanden van lopen en ander vervoer hebben we niet bij gehouden maar dat zijn er ook genoeg. Nu het verhaal vandaag maken met de foto’s en dan kunnen we weer even rusten voor morgen. Tot morgen onze laatste dag in Christchurch.
Doei.

• 03 December 2012 - 05:52

Monique:

Geniet van jullie laatste dag in Nieuw Zeeland. De vakantie is weer omgevlogen.
    Hogelijk hebben jullie een goede terug reis.Deze keer toch ook weer een tussenstop?
    Je komt wel hier in de kou en nattigheid. Gister is in Limburg de eerste sneeuw al gevallen.
    In Zeeland was het spek glad.
    Nou groetjes van ons en we wachten met smacht (nee we zijn niet in de ban van de sint)
    op jullie verhalen en de schitterende foto's.

• 03 December 2012 - 08:12

Pa Ma:

goedemorgen,net ontbijt op,ook ik krijg het luxe voorgezet,dus vlug kijken en lezen. echt jullie laatste dag in nieuw-zeeland. geniet er nog van, straks kom je in een winterslandje.annemarie,vandaag is het 16 jaar geleden, dat je den haag bent binnengetreden.al die jaren met je hart en veel plezier je werk gedaan. en na deze mooie vakantie mag je daar weer verder gaan.ook dit jaar wensen we je veel werkplezier en met jack en allen die je lief zijn gezelligheid en vertier.
    alles gaat hier volgens protocol, dus slaan we weer aan het oefenen. iris en marieke"het was al gepland hoor.
    familie van jack bedankt voor de belangstelling,heel fijn allemaal.
    tot morgen, gr.xx pa en ma

• 03 December 2012 - 08:58

Klarie:

Hoi Jack en Annemarie,
    Geniet van jullie laatste vakantiedagen. Alvast een goede terugreis gewenst en... tijdens de tussenstop nog een Ipad scoren??:)
    Hier valt plaksneeuw uit de lucht, echt een natte bedoening. Maar ja, dat zijn de donkere dagen voor Kerst en dan is het heel plezierig als je mee mag genieten van zonnige verslagen uit een prachtig land.
    Groetjes van alle 'Nieuwendijkjes'.

• 03 December 2012 - 10:09

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, jullie hebben in ieder geval genoeg km. afgelegd en de Schoenen van Jack zijn goed ingelopen of zijn ze alweer versleten. Rust lekker uit en geniet.
    Groetjes vanuit een nat en koud Nootdorp, het sneeuwt hier, gelukkig natte sneeuw.
    Karin en fam.

• 03 December 2012 - 11:45

Diaan:

Wat een geweldige foto's en wat hebben jullie weer een hoop gedaan! Erg leuk om allemaal te zien ( sorry lezen soms iets minder). Ben benieuwd naar de 2000, gokje, andere foto's.
    Goede vucht terug, hopelijk met minder hobbels in de lucht!

Geniet er nog even van, nog een paar dagen en je zit weer in de sleur van Nederland.
    Boodschappen doen, wassen, strijken, naar buiten kijken en zien dat het regent en ga zo maar door....

Diaan

• 03 December 2012 - 21:44

Struifies:

Tja het zit er voor jullie bijna op, jammer, we hebben genoten van de mooie verhalen en plaatjes.
    Waar gaat de volgende reis naar toe ??? :-)
    Voor jullie geniet nog heel even en een goede reis terug.

Groetjes Ruud, Jeannette