geisers en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu geisers en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

geisers en Taupo

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 November 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hoi allemaal,
Na een kort ontbijtje vanochtend om 9.00 uur vertrokken naar Wai o Tapu. Een park waar allemaal geisers zouden zijn.Om 10.15 uur zou de geiser Lady Knox namelijk gaan spuiten daar wilden we natuurlijk bij zijn. We waren er dan ook vroeg genoeg. Zoals eerder gezegd als met zegt dat het een half uur rijden is houd dat maar rekening met driekwartier of een uur. Een mooi plekje gezocht ( dachten we zon in ons rug ed) Voor het 10.15 uur was stonden er weer toeristen voor ons neus die we boos hebben aangekeken. Het heeft iets geholpen. Bleek dat de geiser niet uit zichzelf ging spuiten maar dat een man eerst een zakje spul ( soort zeep alleen afbreekbaar voor het milieu) in de geiser moest gooien voor dat deze zoveel druk had dat hij kon spuiten .... ( wat ons betreft dus een beetje een aanfluiting) Begon dat ding te spuiten zaten we precies in de wind en werden we zeiknat hihi. Dus geen foto dat hij hoog spoot we moesten onze camera’s snel opbergen...
Ook hier een paar flinke regenbuien. Dus even in de auto een bakkie koffie/thee gedronken en op naar het park Wai o Tapu. Hier kon je een route lopen langs allerlei borrelende modderpoelen en naar eind van de middag pas bleek de champagne pool.( leggen we later uit hihi) Duurde ongeveer 1,5 uur. Hier en daar wat foto’s gemaakt. Viel mij, Annemarie, wat tegen. Ik was in Yellowstone (USA) geweest. 100x mooier en groter. Dus wie dit mooi vond ga naar Yellowstone.
Na ons rondje te hebben gemaakt even een picknickje gehouden en verder richting Taupo onze eindbestemming. Onderweg zouden we nog wat dingen tegen komen. Onder andere de Huka falls. Watervallen waarbij Maxima en WA hun huwelijksreis hadden doorgebracht. Prachtig blauw water met een waterval. Onderweg waren we eigenlijk ook naar de champagne pool op zoek dat zou namelijk een van de mooiste kraters zijn. We hadden er over gehoord en gelezen maar konden even niet bedenken waar het ook weer moest zijn. We hadden namelijk nergens borden gezien. Kwamen uiteindelijk een bord tegen crater of the moon... Ok daar kon het zijn... daar hadden we ook over gelezen... Wij het park in. Bij het naar binnen lopen hadden we al door dat dit het niet moest zijn. Uiteindelijk toch maar het rondje gelopen over steigers langs al de vulkanische kraters... Duurde gelukking maar driekwartier( hihi)
Aangezien we aardig hadden gewandeld toch maar besloten naar het hotel te gaan en morgen verder te zien. Morgen zijn we hier namelijk ook nog een dag. Bij de I-site langs voor wat info. Nee zeg kwamen we erachter dat het gekleurde meer in Wai oTapu de champagnepool was!!!!! Wij net gedaan alsof we daar nog niet geweest waren hihi!!!!!! Geweldig wat waren we weer voorbereid!! We hebben er in ieder geval om kunnen lachen.
Bij het hotel aangekomen bleek dat we in een schitterend hotel zitten met een keukentje en een bad met bubbelbad. Kunnen een paar deuren open schuiven heb je vanuit het bad contact met de slaapkamer en kan je lekker tv kijken.
Even een was wezen draaien in de plaatselijke wasserette... Nu ziet die mooie kamer er dus uit als washok met overal drogende was hihi...Na wat eten zijn we nu dus druk met het verhaal en gaan zo de voetjes omhoog...
Tot morgen

• 18 November 2012 - 09:47

Pa Ma:

Goedemorgen, wat een afwisselende dag hebben jullie weer achter de rug. Zoals je het schrijft beleven wij het ook. Dus vandaag goed je informatie lezen, dan kom je morgen waar je wezen wil (grapje). Prachtige foto,s en wat een hotelkamer, fijn hoor als je er twee dagen bent. Fijne dag vandaag gr. x Pa Ma

• 18 November 2012 - 10:11

Netty:

Ja dat heb je he,als je altijd met je neus vooraan moet staan hihi
    En ik maar denken dat altijd bij jullie alles van een leie dakkie ga (dus niet)
    Ik volg jullie elke dag,en ik geniet er van,dus voor jullie is het heelemaal het einde.
    Hier valt weinig te beleven,ik wens jullie nog veel plezier toe.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.
    groetjes netty

• 18 November 2012 - 12:53

Rachel:

Hoi Jack en Annemarie,

Hartstikke leuk al die verhalen zeg! zit hier net alle berichten te lezen met pa. Mooie foto's ook erbij allemaal. Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin daar haha !
    Het is daar in ieder geval beter weer als hier.

Kus Rachel

• 18 November 2012 - 13:05

Miep En Iris:

Daar zijn we weer. Althans gup dijkstra is weer boven water. Vanacht geland vanuit Egypte en daar was het internet niet je van het. Maar dat mag de pret niet drukken. Zit nu in de trein van grunn naar huis. En in de trein is internet. Kan ik lekker even meereizen naar nieuw Zeeland. Jemig wat ziet het er gaaf uit. Nope niet jaloers nee hoor helemaal niet grrrrr wil ook. Nog een een paar jaar wachten. Ziet er allemaal heel top uit. Lekker mazzel met die orka's. Was ook wel een uitdaging geweest om met hun te gaan zwemmen ;-) met dolfijnen is ook maar zo gewoontjes hahahah.
    Geniet er maar van dan ga ik even foto's kijken. Gr. Iris ook van Miep die thuis zit.

• 19 November 2012 - 10:10

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, leuk verhaal, ha, ha. Heeft Sjakie zijn nieuwe schoenen al ingelopen?
    Groetjes vanuit een somber Nootdorp. Karin en fam.