Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Jack & Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 September 2011 | Canada, Vancouver

Ola
Vanochtend na een goed ontbijt vertrokken. We hadden voor het eerst deze vakantie Pancakes genomen. Allebei kregen we 4 grote dikke pancakes... Die kwamen dus nooit op. Met een portie hadden we het makkelijk aangekund.
We waren vroeg vertrokken omdat we de ferry van Swartzbay naar Tsawassen wilden halen om vroeg Vancouver te kunnen verkennen.
Na een tocht van ongeveer 1,5 uur wilden we gelijk door rijden naar Granville Island waar een leuke markt zou zitten. Nou helaas...afslag gemist en toen konden we niet meer terug. Dus eerst maar door naar het hotel. Daar aangekomen blijken we en kamer op de 23e verdieping te hebben met uitzicht op de baai en bergen bij Vancouver ( nou ja die laatste liggen nog in de wolken maar dat komt nog goed)
Na de koffers te hebben gedumpt zijn we gelijk aan de wandel gegaan om bij een ferry (tje) te komen die ons naar Granville Island bracht. Hier hebben we een tijdje rond gelopen was erg leuk maar leek erg op die van vorig jaar in Philadelphia en die van de Amish.
Besloten om toen maar naar de wereld beroemde steamclock te gaan aan de andere kant van downtowd. Dat zou een aardige tippel worden dus de kaart er maar bij. Met de waterbus zijn we naar de wijk Yaletown gevaren. Hippe buurt met heel veel dure en zeker zeer grote auto’s. De een nog duurder en groter dan de ander. Hier hebben we de skytrain genomen of te wel een metro zonder bestuurder richting Gastown waar de steamklok stond. Dit is een heel gezellige wijk met oude ( opgeknapte ) woningen. Erg leuk en toeristisch. We hadden geluk want het was even na drie uur ( op die klok drie uur) maar goed hij begon in ieder geval stoom af te blazen en te fluiten...
Mooi voor op de foto dus ( wel moeilijk om dat zonder Japanner of Chinees voor elkaar te krijgen)
Vanaf de steamklok zijn we teruggewandeld ( het hele centrum drie keer door voor mijn gevoel) naar het hotel. Hier zijn we weer even aan het tikken.
Straks moeten we verplicht naar starbucks om alles weer op het internet te plaatsen ( vind Jack heel erg ...) Hopelijk gaat het lukken anders waarschijnlijk pas later....
Nog een dagje te gaan....
Tot morgen...

• 19 September 2011 - 06:15

Pa Ma:

Goedemorgen, wat een verslag voor 1 dag. Zoveel verschillende dingen beleefd. Hoeveel km.hebben jullie wel niet gelopen deze vakantie. Prachtige foto's. Nog 1 keer van ons tot morgen. We zullen het een beetje gaan missen. Gr.

• 19 September 2011 - 06:52

Klarie:

Hey avonturiers, bedankt voor alle reisverslagen en foto's, we hebben ervan genoten. Geniet van deze laatste dag(en). We wensen jullie alvast een goede reis terug naar ons kikkerlandje! Groetjes uit Stellendam.

• 19 September 2011 - 10:18

Netty:

Hallo luitjes,nog even en dan zit jullie reis er weer op.Nou jullie hebben weer veel gezien en beleefd(ben er jaloers op)ik wil jullie een goede terug vlucht toewensen,want voor jullie zit het er op (ik ga nog een keer naar Canada eind van de maand)bedankt voor alle reis verslagen.

• 19 September 2011 - 12:20

Miep En Iris:

Hoi,
    Eindelijk even tijd voor een reactie. Het weekend in grunn was druk. Een dag en een nacht op mijn grote kleine vriend gepast. Is echt al een manneke aan het worden. Hij vind Amber helemaal gewelding, kruipt ie heel hard achter aan en roept dan "aai aai". Amber vind het gelukkig allemaal prima.
    De vakantie zit er voor jullie bijna op. Tja aan alle leuke dingen komt een eind. Ach kunnen jullie weer gaan sparen voor een nieuwe reis.
    Jullie hebben gelukkig een orka gezien. Oke hij was rustig en niet wild aan het springen, maar goed dat mag de pret niet drukken. Veel plezier nog vandaag. Morgen nog een laatste verslag en dan zit het er op.
    gr Ons

• 19 September 2011 - 12:44

Erica:

hoi annemarie en jack
    Jullie hebben wel weer van alles meegemaakt en veel gezien en giga veel gelopen. Zit er nu toch bijna op, Jammer nog eventjes en dan weer naar huis.
    Groetjes van ons 4tjes.