Jasper tramway - Reisverslag uit Jasper, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Jasper tramway - Reisverslag uit Jasper, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Jasper tramway

Door: Jack & Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

04 September 2011 | Canada, Jasper

Dag allemaal,

Vandaag hadden we ons voorgenomen om er een rustig dagje van te maken aangezien we ons nog geen rust hadden gegunt. Dus om 8.00 uur op, maar om 7.00 uur al weer wakker.
Even langs de bakker en toen op weg naar de Jasper Tramway. Onderweg kwamen we nog een vrouwtjes Elk in de berm tegen. Allemaal auto’s aan de kant....Fotootje!! Vind men hier geweldig die Tramway echter het is gewoon een kabelbaan die van ongeveer 1200 meter hoogte naar 2600 meter gaat. ( Is zelfs van Duitse makelij dus zeg het maar). Bedoeling was om om 11.00 uur naar boven te gaan. Was maar goed dat we er een uur eerder waren. Moesten wachten tot 11.10 uur voordat we naar boven konden. Boven was het een kale vlakte en behoorlijk wazig. Nog wel een foto van Mount Robson gemaakt aangezien dat zeldzaam is dat je die ziet. Mount Robson is de hoogste berg in de Rocky Mountains. We waren dus weer snel beneden.
Vanaf boven hadden we wel gezien dat er nog een aantal heel blauwe meren lagen in de buurt van Jasper. Hier dus even langs gereden. Even bij de nieuwe vijver van mijn zus langs. Althans dat weet ze nog niet maar ze heeft een vijver in Canada namelijk Lake Annette ( Oke normaal een n minder maar ze mocht willen dat ze zo’n vijver had). Schitterend mooi helder en blauw... Vonden we dus een mooie plek om onze lunch te verorberen.
Nog even bij de vijver van de buren gekeken Lake Edith waar volop werd gedoken.
Toen onze weg naar Jasper vervolgd. Vanaf Lake Anette werden we al gewaarschuwd voor Elken die aan het vechten zouden zijn. Kort daarop zagen we beneden ons een Elk staan welke alle grond onder zich aan het verbouwen was met zijn gewei en hoeven.
Nog even door Jasper gelopen om het stadje te bekijken. Best een leuk stadje. Het werd echter al wat warmer 28 graden... Iets te heet om te slenteren dus maar naar het hotel gegaan en het zwembad ingedoken... Na een douche lekker gegeten en toen alles weer in gereedheid gebracht voor het verhaaltje....
Morgen gaan we naar de Helmckenfalls..... Daar is geen tv en de kans is dus zeer groot ook geen internet.... Dit kan dus inhouden dat we over een aantal dagen pas weer een verhaaltje kunnen plaatsen....
Gr oetjes van ons

• 05 September 2011 - 05:59

Pa Ma:

Van een echt rustige dag is niet veel uitgekomen, zo te lezen. Wat een verschil in temperatuur, eerst winter en nu hoog zomer. Maar hier hadden jullie wat kleding betreft meer op gerekend.
    Prachtige foto's en wel leuk dat je zo aan je zus wordt herinnerd .Het water is zeker ijskoud en niet om even in af te koelen.We hopen dat we toch weer snel iets horen, want we zien er elke morgen naar uit. Goede reis hoor, Pa en Ma

• 05 September 2011 - 08:57

Karin:

Mooie foto's en jullie hebben weer een hooop gezien en genieten echt. Wat een enorm verschil in temperatuur. Leuk jullie zo te volgen in Canada. Geniet ervan en tot de volgende keer.
    Vandaag is het weer bij ons bewolkt, maar de temperatuur is goed.
    Doei, doei.
    Karin

• 05 September 2011 - 09:39

Miep En Iris:

goodmorning Canada,

Hier Etten-Leur speaking. Was gaaf he die Icefield Parkway. Ik vond het een van de mooiste stukken van de reis. Maar er komen nog mooie dingen voor jullie. Volgens mij gaan jullie vandaag ook nog op River Safari. Ongetwijfeld gaan jullie daar ook beren zien. Om vervolgens richting de Well's grey park te rijden. Vergeet niet om bij Clearwater (niet te hard rijden anders ben je het dorp alweer uit) een ijsje te gaan eten bij de Strawberry Moose. Zit achter de plaatselijke VVV.

have fun.

• 05 September 2011 - 15:49

Anette:

Leuk zo'n meer in mijn achtertuin. Ik denk dat Jacob alleen niet zo blij zou zijn, moet hij alleen maar schoonhouden en nog meer vissen te eten geven. (Twee in een kommetje is wel genoeg toch?)
    Jullie beleven mooie dingen zo te lezen. Nog veel plezier hoor.
    Groetjes van ons viertjes uit een koud (18 graden) Stellendam.

• 05 September 2011 - 16:01

Monique &kids:

Hoi vakantiegangers,

Jullie hebben weer een super doe vakantie. Hoeveel km hebben jullie al afgelegd in deze dagen?
    Wat een mooie foto's! Vooral de foto met de 2 (brom)beren !
    Was zeker wel erg rustgevend je lunch gebruiken aan zo'n groot meer.
    Ook al schrijven we niet elke dag, we volgen jullie wel. Wat een wisselende temperaturen hebben jullie daar zeg. Konden ze geen ruitenkrabber bij de auto leveren?
    groetjes van ons.

• 05 September 2011 - 18:32

Hans En Tilly:

Luitjes,
    Nog bedankt voor de verjaardags groet! Wat een prachtige omgeving en schitterende foto's.
    Je waant je gewoon in het paradijs! Ben er vroeger ooit geweest!
    Nogmaals heel veel plezier en vermaak jullie.
    Groeten, Hans en Tilly.

• 07 September 2011 - 08:20

Wendy:

Ik ben zo jaloers op de beren. Nu nog orka's en jullie kunnen weer naar huis. Annemarie, wil je af en toe het fototoestel aan Jack afgeven, zodat je zelf ook eens op de foto staat?! Groetjes